مقاله هیدراسیون سیمان پرتلند

مقاله هیدراسیون سیمان پرتلند , سیمان , سیمان پرتلند ,

مقاله هیدراسیون سیمان پرتلند

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: docx
حجم فایل: ۱۴۲۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۵

مقاله هیدراسیون سیمان پرتلند در ۴۵ صفحه wordبرای کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و شما می توانید در صورت تمایل این مقاله را دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۷,۹۰۰ تومان

خرید

مقاله هیدراسیون سیمان پرتلند 

مقاله هیدراسیون سیمان پرتلند  در ۴۵ صفحه wordبرای کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و شما می توانید در صورت تمایل این مقاله را دانلود نمایید.

.

مقدمه

عبارت هیدراسیون سیمان پرتلند و واكنش هیدراسیون برای بیان یك تعداد معین از فرآیندهای فیزیكی- شیمیایی و ترمودینامیكی مورد استفاده قرار می گیرد كه در زمان تماس سیمان با آب، ایجاد می شود.این را در نظر بگیرید كه:سیمان پرتلند ضرورتاً یك ماده ی چند فازی است كه تركیب شیمیایی آن می تواند متغیر باشد.فازهای موجود در سیمان پرتلند، كاملاً خالص نیستند زیرا برخی ناخالصی ها در طی فرآیند پخت وارد آن ها می شود.برخی از این ناخالصی ها به عنوان عامل بازدارنده، پایداركننده یا تسریع كننده ی تشكیل فازهای خاصی محسوب می شوند و حتی در برخی مواقع، شبكه ی كریستالوگرافی برخی از فازها و در نتیجه واكنش پذیری آنها را تغییر می دهند.فازهای مختلف موجود در كلینكر همواره دارای مورفولوژی یكسانی نیستند.در برخی موارد، شرایط پخت موجب مطلوب شدن رشد كریستال های بزرگ می شود و در برخی موارد دیگر، شرایط به گونه ای است كه، كریستال های بسیار ریز یا یك مخلوط از كریستال های بزرگ و درشت تشكلیل می شود.فاز درون شبكه ای بعد از كوئینچ شدن ماده، می تواند به صورت نسبی كریستالی باشد. این مسئله بعد از خروج كلینكر از ناحیه ی كلینكرسازی، رخ می دهد.سیمان های پرتلند تجاری، همواره شامل برخی از اجزا هستند كه اجزای فرعی نامیده می شوند. این اجزای فرعی عبارتند از آهك تركیب نشده، پریكلاژ، سولفات مواد قلیایی، آهك آزاد و … .بسیاری از فاكتورهای دیگر فرایند می تواند ویژگی های كلینكر را تغییر دهد (مثلاً شرایط اكسایشی یا كاهنده و … .)

قیمت فایل فقط ۷,۹۰۰ تومان

خرید

___________________________________________

پیشنهاد می کنیم این مطالب را مشاهده کنید:

پاورپوینت مقررات ملی ساختمان

پاورپوینت ساختمان lsf

پاورپوینت سقف كرمیت

پاورپوینت مصالح نوین ساختمانی

پاورپوینت مدل های کیفی در منابع آب

______________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.