بررسی منطقه ۵ اصفهان (سنگتراشها)

29اکتبر - توسط زهره غفوری تبار - 0 - در پروژه معماری
, بررسی منطقه 5 اصفهان , سنگ تراشها , شهرسازی,
 دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۳۰۶۹۵ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۵۵

انسانها در شهرها برای خود فضایی جهت زندگی می سازند، و همزمان با آن مجموعه ای هزار چهره به وجود می آورند، از طرفی دیگر همین چهره ی شهر تاثیر خود را بر شخصیت اجتماعی ما شهروندان می گذارد

قیمت فایل فقط ۱۴,۹۰۰ تومان

خرید

فهرست مطالب

پیشگفتار  …………..  ۱

قدردانی……  ۲

مقدمه …….. ۳

فصل اول – مطالعات پایه ……..  ۱۵-۴

فصل دوم – آشنایی با حوضه بلافصل و نقش آن در حوزه ی مداخله  ………۱۶-۱۲۶

فصل سوم – جغرافیای تاریخی .. ۱۵۱-۱۲۷

فصل چهارم –  تجزیه و تحلیل وضع موجود کاربری ها ………. ۱۶۳-۱۵۲

فصل پنجم – شناخت وضع موجود (محیط کالبدی).. ۲۰۷-۱۶۴

فصل ششم – شناخت وضع موجود (محیط اجتماعی)……………. ۲۱۸-۲۰۸

فصل هفتم – شناخت وضع موجود (محیط بصری:منظره شهری)………..  ۲۲۲-۲۱۹

پیشگفتار :

انسانها در شهرها برای خود فضایی جهت زندگی می سازند، و همزمان با آن مجموعه ای هزار چهره به وجود می آورند، از طرفی دیگر همین چهره ی شهر تاثیر خود را بر شخصیت اجتماعی ما شهروندان می گذارد.

یک انسان از بدو تولد تا بزرگسالی نیازهای خاصی دارد که باید توسط شهر و عوامل آن پاسخ داده شود. رشد سریع جمعیت یک واقعیت را نتوانسته است تغییر دهد و آن اینکه نیازهای اولیه انسان ها در هر دوره و سنی تغییر نکرده است.

شهروند در تعامل اجتماعی و چانه زنی در کوچه و بازار توانسته بود قدرت اندیشیدن و مذاکره را برای حفظ حقوق خود و دیگران بیاموزد.

بنابراین نیاز مبرمی به فضاهای تعامل اجتماعی دارد.

از آنجا که در دوران کودکی و نوجوانی، با انواع و اقسام محدودیت ها، ممنوعیت ها روبه رو بوده ایم، فضاهای غیر قابل تحمل بر شخصیت ما و فرزندانمان تاثیر سو ء می گذارند و تعجب می کنیم که چرا با شهروندانی خنثی و بی تفاوت نسبت به سرنوشت شهر و جامعه روبه رو هستیم.

جامعه ای که برای کودکان خود فضاهای بازی کافی، برای نوجوانان خود پاتوق ها، فضاهای تعاملات اجتماعی، فضاهای ورزشی و … در محله ایجاد نکند، نباید توقع داشته باشد که در آینده از شهروندانی متعهد و دلسوز و فعال در سرنوشت شهر و جامعه برخوردار گردد.

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی اولین قدم شناخت نیازهای فرد و جامعه در شهر است. بعد از این مرحله می توان توقعاتی را که انتظار می رود و شهر و فضاهای آن در پاسخگویی به این نیازها داشته باشد شناسایی کرد و در صدد این برآمد که این فضا پاسخگوی نیازهای شهروندان باشند.

قیمت فایل فقط ۱۴,۹۰۰ تومان

خرید

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.