پاورپوینت آشنایی با مکتب سمبولیسم

24سپتامبر - توسط adminpost - 0 - در پاورپوینت پروژه معماری

پاورپوینت آشنایی با مکتب سمبولیسم

اورپوینت آشنایی با مکتب سمبولیسم , پاورپوینت آشنایی با مکتب سمبولیسم , دانلود پاورپوینت آشنایی با مکتب سمبولیسم ,

 

 

 

 

 

 

 

دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۱۹۸۸۹ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۱

پاورپوینت آشنایی با مکتب سمبولیسم در قالب ۳۱ اسلاید بهمراه تصاویر کامل ، آماده برای ارائه برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۶,۹۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت آشنایی با مکتب سمبولیسم

فهرست :
آشنایی با مکتب سمبولیسم
مقدمه
دیدگاه های سمبولیسم
اصول فكری پیروان نهضت هنر نو
سبك های تاثیرگذار در معماری گائودی
اشخاص تاثیر گذار در معماری گائودی
عناصر شاخص در معماری گائودی
مفاهیم غالب در آثار گائودی

مقدمه :
سمبولیسم یا نمادگرایى پیش از آن که یک مکتب به شمار آید، یک مفهوم یا فلسفه است.این مکتب در پایان سده نوزدهم به وجود آمد. شارل بودلر پیشگام این راه شد. در میان کسانی که از بودلر الهام گرفتند و با اثرهای خود زمینه را برای پیدایش نمادگرایی آماده ساختند پل ورلن، آرتور رمبو و استفان مالارمه از همه مشهورتر هستند. باید توجه داشت که هرکدام از آنها سبک ویژه‌ای داشتند.
بشر از ابتداى شکل گیرى تمدن ها و آغاز شاعرى گرایش به این داشته است که سخنش را در قالب نمادها و نشانه ها به زبان آورد و اشیاى دور و برش را با تجسم مفاهیمى عمیق تر از آن چه به چشم مى آید، نشان دهد. همان گونه که مصریان باستان گل هاى اسیریس را نماد مرگ مى دانستند، هندیان گل نیلوفر را نشانه تاج خداوند مى نامیدند، بابلى ها مار را نماد جاودانگى به شمار مى آوردند و خورشید را نشانه ی بخشندگى و زندگى. اما به هرحال سمبولیسم یک مکتب فکرى نیز هست. در اواخر سده ی نوزدهم میلادی شاعران فرانسوى که از زبان خشک نویسندگان رئالیست (واقع گرا) به ستوه آمده بودند، مکتب سمبولیسم را بنیاد نهادند. آنان بر این باور بودند که : اثر هنرى باید تا حد ممکن از بیان مستقیم مفاهیم فرار کند و به نمادها و نشانه ها پناه آورد. نمادها و نشانه ها، خواننده را در کشف راز و رمزهاى اثر به حرکت وا می دارد و او را از قالب یک شاگرد حرف گوش کن بیرون مى آورد.

قیمت فایل فقط ۶,۹۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت آشنایی با مکتب سمبولیسم

پاورپوینت اقلیم در معماری

پاورپوینت مبلمان شهری

پاورپوینت محوطه سازی

جزوه تاریخ معماری معاصر غرب

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.