پاورپوینت اصول طراحی و ساخت سازه های پوسته ای

21سپتامبر - توسط adminpost - 0 - در پاورپوینت پروژه معماری

پاورپوینت اصول طراحی و ساخت سازه های پوسته ای

پاورپوینت اصول طراحی و ساخت سازه های پوسته ای , اصول طراحی و ساخت سازه های پوسته ای , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه ,

دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۷۵۹۹ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۵۰

این فایل در قالب پاورپوینت با موضوع اصول طراحی و ساخت سازه های پوسته ای دارای ۵۰ اسلاید برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت اصول طراحی و ساخت سازه های پوسته ای

تولد استفاده از سازه های پوسته ای در واقع مقارن و در ارتباط با عصر اختراع بتن در دوران روم باستان می باشد . رومیان در سال ۱۲۵ بعد از میلاد مسیح در ساخت گنبد معبدپانتئون از این سیستم بهره گرفته و گنبدی با پوسته بتنی که در سمت قاعده بعلت مقاومت بیشتر به ضخامت پوسته افزوده می گردید را احداث نمودند و اولین تجربه استفاده از پوسته توسط بشر را به نام خود رقم زدند. بتن استفاده شده در دوران روم باستان بتن سبکی بود که بدلیل مسلح نبودن قابلیت مقاومت در برابر نیروهای کششی وارده به خود را نداشت و همین نکته مهمترین نقطه ضعف سازه های پوسته ای مورد استفاده در دوران معماری باستان می باشد . در دوران معاصر ودر سال ۱۸۴۹ بتن با استفاده از میلگرد مسلح  گردید و در واقع اختراع بتن مسلح و افزایش مقاومت آن در برابر نیروهای کششی دروازه ای بود به عصر جدید سازه های ساختمانی که از جمله آنها  پوسته های بتنی مسلح بودند.

در صنعت ساختمان سازی امروزی ، سازه های پوسته ای به سطح منحنی با ضخامت نسبتاً کم و جنس بتن مسلح ( در اکثر موارد) ، تخته های چند لایی ، پلاستیک ها و پلیمرها،  اطلاق شده که فضای درون را از فضای بیرون جدا کرده بطوریکه فضای درون هیچ ستونی نداشته و در بیرون نیز شمع یا دیوار پشت بندی  موجود نمی باشد .

سازه های ساختمانی پوسته ای معمولاً در شرایطی که بار وارده بر سطح سازه به صورت  گسترده و یکنواخت بوده و فرم منحنی مورد نیاز میباشد ،بسیار کاربرد دارند .

پوسته ها یکی از فراوانترین و متنوع ترین انواع فرم ها هستند که هم به صورت طبیعی ( همانند جمجمه موجودات ، لاک محافظ برخی حیوانات مثل لاک پشت یا حلزون  یا تخم پرندگان یا خزندگان ) و هم مصنوع دست بشر( انواع سازه های پوسته ای با کاربری های گوناگون مثل انبار ها و سیلوها ، سالن های ورزشی ، فروشگاه های بزرگ ، خانه های مسکونی ، سد های قوسی ، بدنه هواپیما و کشتی و خودرو و …) در دنیای فیزیکی اطراف ما قابل مشاهده می باشند . در واقع پوسته ها سطوح هندسی غیر قابل انعطاف و ساخته شده از مواد سخت و محکم هستندکه قسمتی از فضا را از بخش دیگر جدا کرده و یکی از عالیترین انواع سازه ها بشمار میروند.

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت اصول طراحی و ساخت سازه های پوسته ای

تاریخچه هنر معرق روی چوب

تحقیق کارآموزی شهرداری

تعیین ضخامت سنگ فرش

چالش های مدیریتی خاک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.