پاورپوینت بررسی شومینه

14دسامبر - توسط adminpost - 0 - در پاورپوینت پروژه معماری

پاورپوینت بررسی شومینه

پاورپوینت بررسی شومینه , شومینه , بررسی شومینه , پاورپوینت شومینه , پاورپوینت بررسی شومینه , تحقیق درمورد شومینه ,

دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۱۹۵۲ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۷۹

پاورپوینت بررسی شومینه در ۷۹ اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۹,۹۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت بررسی شومینه

شومینه

تاریخچه

نمونه ای از هنر سنتی مردم خانیک ساخت شومینه با استفاده از گچ و گل است که در درون دیوار خانه ها تعبیه شده و برای گرم کردن و روشنایی از آن استفاده می کردند . و سوخت آن هم هیزم بوده است.

شومینه مذكور در بافت قدیمی روستا قرار دارد كه درون دیوار خشت و گلی اتاق نشیمن تعبیه شده است و نمای بیرونی آن گچ بری شده است و ساخت آن به حدود یك قرن قبل برمی گردد.

شومینه:

شومینه یك واژه خارجی است . با اینكه در كشورما در قدیم انواع شومینه مخصوصاً نوع چوبی آن زیاد استفاده می شده ما واژه خاصی برای آن سراغ نداریم و از همین لغت خارجی استفاده می كنیم . شومینه به معنای دودكش است و منظور از آن فضای اجاقی است كه بسیار به كار برده می شود.

امروزه نوع هیزمی و گازی آن در خانه های لوكس و در اتاقهای نشیمن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . مصالح عمده شومینه آجر ، خاك و سیمان نسوز است . آجرهای نسوز در اشكال مختلف تولید می شوندكه به فرم این وسیله بسیار كمك می كنند .

ساختار شومینه :

معمولاً شومینه دارای منقل و كوره است . این منقل با توجه به سوخت هیزمی یا گازی شومینه متفاوت است . معمولاً‌ در ورودی كوره وسیله ای به نام دمپر اضافه می كنند كه باعث می شود گرمای زیادی از فضا خارج نشود و این فلز در فصل هایی از سال كه از شومینه استفاده نمی شود بوسیله زنجیری ، مسیر دودكش را می بندد تا از انتقال باد به این قسمت جلوگیری شود.

کلیات شومینه(پیش بخاری):

پیش بخاری یکی از قدیمی ترین وسیله برای ایجاد گرما محسوب می گردد که تاریخچه آن از زمان پیدایش بشر و غار نشینی با سوزاندن تنه درختان شروع و تا امروز نوع تکامل یافته آن در کشورهای اروپایی کامین ( KAMIN ) و در ایران شومینه مصطلح نامیده می شود ، در اصل ( CHEMINEE ) یک لغت فرانسوی می باشد .

قیمت فایل فقط ۹,۹۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت طبیعت در آثار معماری

پاورپوینت طراحی اقلیمی بررسی اقلیمی ابنیه

پاورپوینت بررسی شومینه

پاورپوینت طراحی موج شکن های سکویی شکل پذیر

پاورپوینت طرح ۵ – تیپولوژی مسکن

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.