پاورپوینت شکل گرایی در معماری معاصر

13مه - توسط adminpost - 0 - در پاورپوینت پروژه معماری

پاورپوینت شکل گرایی در معماری معاصر

پاورپوینت شکل گرایی در معماری معاصر

دید کلی :

این پاورپوینت در مورد شکل گرایی در معماری معاصر در ۵۰ اسلاید کامل برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید
و شامل مقدمه،تعریف، مفهوم شکل گرایی در معماری معاصر,شکل گرایی,شکل گرایی در معماری,معماری شکل گرا ,معماری شکل گرا معاصر,نگرش شکل گرایی به معماری ایران,معماری مدرن و…و منابع می باشد.

توضیحات کامل :

پاورپوینت شکل گرایی در معماری معاصر

 

این پاورپوینت در مورد شکل گرایی در معماری معاصر در ۵۰ اسلاید کامل  و شامل مقدمه،تعریف، مفهوم شکل گرایی در معماری معاصر,شکل گرایی,شکل گرایی در معماری,معماری شکل گرا ,معماری شکل گرا معاصر,نگرش شکل گرایی به معماری ایران,معماری مدرن و…و منابع می باشد.

—شکل در فرهنگ معین برابر چهره، صورت، روی، سیما، پیکر، کالبد، رسم و طریقه، مانند، شبه، مثل و نگاره آمده است. در لغت نامه دهخدا:  سیرت و صورت چیزی خواه محسوس باشد و یا موهوم ، هیات، هیکل، ترکیب، ریخت. شکل یکی از کیفیات مخصوصه به کمیات است. ( از فرهنگ علوم عقلی تألیف سجادی)

—معین: فرم ترکیب عناصری که مجموعه ای واحد را به وجود آورند، روش و سبکی که بین این عناصر هماهنگی برقرار کرده و به طور خلاصه عاملی که شخصیتی ممتاز به مجموعه واحد بخشیده است.

—غلامحسین نامی در کتاب مبانی هنر های تجسمی به نقل از دانشنامه معماری و شهرسازی، فرم را کمیتی دو بعدی ویا سه بعدی با ساختاری عینی تعریف کرده است که مفهوم آن گسترش ابعاد و جهات آن در فضا بوسیله اجزایش است و نیز فرم جنبه سه بعدی اجسام تعریف شده است که از زوایای مختلف قابل دیدن باشد.

—در تاریخ هنر، به ویژه هنرهای بصری همواره تقابل شکل و محتوا از مباحث مهم بوده است و در معماری موضوع مهم رابطه میان فرم معماری، سازه و کارکرد بناو عناصر دیگری چون محیط است. برای درک و  بررسی فرم های معماری از عناصر بصری دو یا سه بعدی کمک می گیریم، در یک نگاه اولیه می توانیم رابطه میان معماری و این عناصر را به این مراحل تقسیم کنیم:

—۱- زمانی که در آن برای ساخت یک بنا تنها یک فرایند ذهنی طی می شد و نقشه یا ماکتی برای آن ساخته نمی شد.

—

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فارسی شده توسط همیار وردپرس