پاورپوینت شیشه و رنگ در ساختمان

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۳۲۹۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۰۰

این پاورپوینت در مورد شیشه و رنگ در ساختمان در ۱۰۰ اسلاید برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۷,۰۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت شیشه و رنگ در ساختمان

شیشه ها دارای انواع گوناگونی از جمله ساده، کریستال، رنگی، رفلکس، سکوریت، لمینیت، مشجر و سند بلاست.

شیشه ساده یاClear:  این شیشه بنام شیشه بی رنگ معروف بوده و انواع ۴، ۶، ۸، ۱۰،۱۲، ۱۵ و۲۰ میلیمتر آن در بازار موجود است، این شیشه ذاتا به سبزی میزند و در صورتیکه چند لایه آن روی هم قرار گیرد رنگ سبز مشهود میباشد.
شیشه کریستال و یاUltra Clear: این نوع شیشه دارای شفافیت بالای میباشند و معمولا در فضاهای خاصی که لازم است از پشت آنها رنگ واقعی اجسام دیده شود کاربرد دارند. از جمله فضاهای مذکور میتوان فروشگاه های طلا فروشی را نام برد.
شیشه رنگی : این نوع شیشه ها دارای انواع دودی، برنز، آبی، سبز، نقره ای و … میباشند.
شیشه رفلکس : این نوع شیشه همانند شیشه های رنگی بوده و رنگ های سبز، آبی، برنز، نقره ای و طلایی آن موجود است.

تفاوت شیشه های رنگی و رفلکس در میزان دید فضای داخل ساختمان است. در شیشه های رفلکس در روز از بیرون دید به داخل ساختمان وچود ندارد، اما در شب کاملا برعکس است .

شیشه سکوریت Full Tempered:

این نوع از شیشه مناسب فضاهایی است که ابعاد شیشه ثابت آن از حد معمول بیشتر بوده و یا پنجره در جایی قرار دارد که شکستن شیشه آن خطرآفرین خواهد بود. عمل سکوریت که در کوره های مخصوصی انجام میپذیرد با گرما دادن به محصول و برداشتن حرارت و پایین آوردن ناگهانی دما توسط جت فن ها شیشه ها دچار شک شده و به مقاومتی حدود ۵/۴ برابر مقاوت قبل از سکوریت میرسند. پس از این فرآیند در داخل شیشه ترک های ریزی ایجاد خواهد شد که باعث می شود تا شیشه هنگام شکسته شدن به تکه های بسیار ریز تبدیل شود و از میزان خطرزایی آن کاسته شود.

شیشه لمینیت Laminate:

این نوع شیشه همانند شیشه سکوریت بوده با این تفاوت که مثل شیشه جلوی اتومبیل پس از شکسته شدن خرد نشده و بصورت یک تکه ترک برمی دارد و تکه تکه نمی شود.در این فرایند دو لایه شیشه توسط طلقی میانی که PVB نام دارد و در ضخامتهای ۷۶/۰، ۵۲/۱ میلیمتر موجود میباشد با پروسه حرارت یکپارچه میگردند.

شیشه مشجر و سند بلاست:

شیشه مشجر و سند بلاست کاملا مات بوده و طرف دوم به هیچوجه قابل مشاهده نیست.

دوجداره سازی شیشه (شیشه دو جداره):

شیشه های دو جداره یک نوع فناوری روی شیشه های تولیدی کارخانجات تولید شیشه میباشد. بدین ترتیب که شیشه ها بعد از برش با توجه به اندازه های داده شده سکوریت، لمینیت، سکوریت لمینیت و یا بصورت خام بصورت دو جدار شیشه با فضای میانی با اسپیسرهایی به ضخامت های ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ میلیمتر با چسبهای بوتیل و پلی سولفاید و یا سیلیکون سازه ای دوجداره میگردند .

کلمات کلیدی : نمای شیشه ای,نمای کرتین وال,نمای فریملس,نمای کامپوزیت,لوور آلومینیومی,نمای استیک,پارتیشن اداری

شیشه یک جامد بی‌ریخت (غیر بلوری) است که می‌تواند رفتار انتقالی از یک جامد سخت و شکننده به یک مادهٔ مذاب لاستیک شکل و برعکس داشته باشد. این رفتار که انتقال شیشه نام دارد در محدودهٔ مواد بی‌ریخت و یا بی‌ریخت‌های نیمه بلوری دیده می‌شود.

در حدود ۱٬۵۰۰ پیش از میلاد، بطری‌های شیشه‌ای برای نخستین بار در مصر مورد استفاده قرار گرفت.

واژه

واژه شیشه از پارسی میانه و از واژه شیشاک گرفته شده است.

ویژگی‌ها

شیشه‌ها معمولاً ترد و در برابر نور شفاف اند. پرکاربردترین گونهٔ شیشه، شیشه آهک سوددار است که از نزدیک به ۷۵٪ سیلیسیم دی‌اکسید (SiO۲) و سدیم اکسید (Na۲O) که از نمک سدیم بدست می‌آید، آهک (CaO) و چند افزودنی جزئی بدست می‌آید. نام شیشه معمولاً برای اشاره به این گونه از آن است.

شیشه‌های سیلیکاتی و کاربرد آن

شیشه‌های سیلیکاتی بیشتر شفاف‌اند از این رو کاربرد فراوانی دارند از آن جمله می‌تواند به کاربرد فراوان آن‌ها در صنعت ساختمان و در و پنجره‌های شیشه‌ای اشاره کرد. هرچند امروزه بیشتر از آن به عنوان روکش مواد دیگر استفاده می‌شود چون می‌تواند هر شکلی را به خود بگیرد. کاربرد دیگر شیشه، استفاده سنتی آن به عنوان کاسه، گلدان، بطری و … است. اگر شیشه صلب تر باشد در تولیدتیله، تسبیح و وسایل تزئینی شیشه‌ای کاربرد پیدا می‌کند. شیشه می‌تواند بازتابنده یا شکننده نور باشد این ویژگی‌ها می‌تواند با برش یا جلا بدست آید و در تولید عدسی، منشور یا ظرف‌های بلوری کاربرد داشته باشد. همچنین با کمک نمک‌های فلزی می‌توان به شیشه رنگ داد یا آن را رنگ آمیزی کرد. این توان باعث کاربرد فراوان شیشه در کارهای هنری و شیشه‌های رنگی شد. شیشه با اینکه  شکننده است اما بسیار پایدار است، عمر برخی از شیشه‌های یافت شده به دوران آغازین ساخت شیشه بازمی‌گردد.

تعاریف مختلف شیشه در دانش

تعریف شیشه در دانش متفاوت است، شیشه به هر جامدی گفته می‌شود که هیچ ساختار بلوری ندارد (مانند جامد بی‌ریخت) و در برابر گرما و مذاب شدن رفتاری مانند انتقال شیشه از خود نشان می‌دهد. این گونه شیشه می‌توان گفت از مواد گوناگونی به‌دست می‌آید مانند آلیاژ فلزها، گدازه‌های یونی (یون ذوب شده)، محلول آبی، مایع‌های مولکولی و بسپارها. در بسیار کاربردها (بطری، محافظ‌های چشمی)، شیشه‌های بسپاری (شیشه اکریلیک)، پلی‌کربنات، پلی‌اتیلن ترفتالات گزینهٔ سبک تری نسبت به شیشه‌های سیلیکاتی اند.

تعریف فرهنگ معین: شیشه جسمی است شفاف و حاکی ماورا و شکننده و مخلوطی است از سیلیکات‌های قلیایی. این اجسام را در کوره و در قالب می‌ریزند. شیشه دارای شکل هندسی نیست و در نتیجه می‌توان آن را به شکل دلخواه درآورد اما ساده‌ترین تعریف از شیشه آن است که شیشه مایعی است سفت شده که در ساختار آن هیچ نوع بلوری وجود ندارد.

کوره‌های ذوب شیشه

رایج‌ترین کوره‌های مورد استفاده برای تهیه شیشه کوره‌های تانکی است. طول این نوع کوره در حدود ۴۰ متر و پهنای آن در حدود ۱۲ متر می‌باشد. کار این کوره‌ها پیوسته بوده و با جلو رفتن مواد همیشه جا برای تغذیه مجدد کوره آماده می‌گردد. مواد نسوز داخل کوره‌های ذوب شیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد و باید در مقابل سایش دارای مقاومت بالایی باشند زیرا مواد داخل کوره به شدت جداره کوره را در مقابل سایش قرار می‌دهند. عمر مواد نسوز کوره‌های ذوب شیشه حداثر ۴ سال می‌باشد. ظرفیت این کوره‌ها تقریباً حدود ۱۵۰۰ تن است. دستگاه‌های شکل

قیمت فایل فقط ۷,۰۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت شیشه و رنگ در ساختمان

استاندارد و ضوابط طراحی هتل

پاورپوینت شکل شناسی ، مبلمان و میدانهای شهری در شهرشناسی

پاورپوینت انواع پل و اجرای آن

پاورپوینت شاتکریت بتن بدون قالب بندی جهت ترمیم و بهسازی سازه ها

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.