پست مدرنیسم

19سپتامبر - توسط adminpost - 0 - در پاورپوینت پروژه معماری
 دسته: معماری
بازدید: ۲۳ بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: ۱۶۴۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۷۷

نام درس تجزیه وتحلیل و نقد آثار گرافیکی برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۶,۹۰۰ تومان

خرید

پست مدرنیسم

اصطلاحی که برای پست مدرن در نظر گرفته شد و انتخاب آن در دهه ۸۰ سبک خاصی برگشت که نه تنها عقاید و ایده های اصلی بلکه تئوریها و نظریه های مختلف طراحان سراسر دنیا را نیز در بر گرفت .

در معماری پست مدرن این اصطلاح بطور رسمی و موثر ف مدرنیسم خالص را رد می کند از نئوکلاسیک حمایت کرده به توصیف آن می پردازد .

عمومی ترین تفسیر این اصطلاح برای اهداف هر گونه طراحی است . و پیروان آن را هنر مندان معاصری تشکیل می دهند که طرفداران سر سخت باهاوس نیستند و سبکهایی از جمله ، نئودادا ، نئواکسپر سیونیست ، پانک ، پاسیفیک و مدرن را قبول دارند .

پست مدرن مانند «آرت دکو» که آخرین سبک بین المللی مطرح است ، تاریخ هنر و تکنولوژی جدید را با تمایل به سمت تزئینات در هم آمیخته تا از نظر تجاری نیز مورد قبول عامه باشد . ارتباط مکاتب گوناگون در این سبک کلی ، ویژگیهای تصویر آن است ، نه فلسفی بودن آن و این ویژگی ها عبارتند از اشکال هندسی زنده ای که شناور بودن آن را نشان می دهد .

خطهای دندانه ای (زیگزاک ، لایه های متعدد و تصاویر قطعه قطعه ، هماهنگی های دلپذیر و تکنیکهای نقاشی از جمله پاستل و تأکیدات بر تاریخ هنر و طراحی از خصوصیات آن است . پست مدرن تا قبل از این که بر روی آن ، این اسم گذاشته شود ، وجود داشته ، در اواخر دهه ۵۰ و ۶۰ یک نوع پست مدرن ناقص در آرت نوا ، آرت دکو و آثار آنها دیده شده حتی قبل از آن هم در سال ۱۹۴۷٫م مجموعه آثار گرافیکی با اشکال هندسی در رنگهای زنده به صورت کلاژ و سه بعدی دیده شده .

«اتورسوت ساس»طراحی که مجموعه آثارش این گونه بوده از جمله همین هنرمندان است .

او در سال ۱۹۸۰ .م به این نتیجه رسید که نمی تواند محیط شهری را بهتر کند . در نتیجه تصمیم گرفت که خانه را که آخرین قلمرو آزادی بشر است مجدداً طراحی کند . آنهم یک طراحی با مبلمان پارچه هایی با رنگهای زنده و فضاهایی شبیه کارتونهای مصور و شاد .

فهرست مطالب

پست مدرن (پسامدرن) …………………………………… ۲

پست مدرنیسم ………………………………………………………………… ۱۵

پست مدرنیسم‌ها ……………………………………………………………. ۲۱

مباحثی در فرهنگ روشنفکرانه و عوامانه (هنر تجسمی) …………………………. ۴۳

منابع…………………………………۷۷

قیمت فایل فقط ۶,۹۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

دانلود تحقیق در مورد برج ایفل

پاورپوینت زندگینامه و آثار رابرت چارلز ونتوری

پاورپوینت روستای انجیلاق واقع در قزوین به همراه ۱۳۰ عکس از روستا و طرح هادی روستا

پاورپوینت مرمت و حفاظت بناهای تاریخی خانه اسدی قزوین

پاورپوینت زندگینامه و آثار زاها حدید

پاورپوینت بررسی حاشیه نشینی در زنجان

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.