اجرا و ساخت ساختمانهای یك طبقه بنایی و دو طبقه اسكلت بتن

گزارش کارآموزی اجرا و ساخت ساختمانهای یك طبقه بنایی و دو طبقه اسكلت بتن

گزارش کاراموزی اجرا و ساخت ساختمانهای یك طبقه بنایی و دو طبقه اسكلت بتن , کاراموزی اجرا و ساخت ساختمانهای یك طبقه بنایی و دو طبقه اسكلت بتن ,

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۵۲۹۳ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۵۰

گزارش کارآموزی اجرا و ساخت ساختمانهای یك طبقه بنایی و دو طبقه اسكلت بتن در ۵۰ صفحه ورد قابل ویرایش برای کاربران عزیز اماده شده است و شما کاربران می توانید این گزارش را دانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

گزارش کارآموزی اجرا و ساخت ساختمانهای یك طبقه بنایی و دو طبقه اسكلت بتن

.

مقدمه و تشكر

با توجه به اینكه در دوران تحصیلات دانشگاهی خصوصاٌ در رشته عمران باید تدریس دروس همراه با آموخته های عملی باشد تا بتوان از آموخته های خود حداكثر بهره را برد و با توجه به اینكه واحدهای عملی كم می باشد.

درس كار آموزی یكی از مهمترین واحدهای درسی در این مقطع خواهد بود كه در این دوران دانشجوی كار آموز باید حداكثر بهره را برده و با اشتیاق فراوان و تا حد ممكن كارهای عملی مرتبط با رشته خود را فرا بگیرد در اینجا بنده از تمام كارمندان بنیاد مسكن انقلاب اسلامی علی آباد كتول بالاخص جناب آقای مهندس حسینی ریاست محترم این نهاد و مهندسین تازیكه و دولتی ناظرین فنی و روستایی و آقای دیلم كه در گذراندن این دوره و افزودن اطلاعات ساختمانی به اینجانب حداكثر تلاش خود را نمودهاند تشكر فراوان دارم لازم است در اینجا تشكر و قدردانی فراوان از استاد ارجمند مربوطه جناب آقای دكتر مصباح داشته باشم كه در گذراندن این دوره از نظرات و پیشنهادات ایشان كمال بهره را برده ام.

.

آشنایی با محل كار آموزی

محل كار آموزی- بنیاد مسكن انقلب اسلامی

این بنیاد دارای بخشهای مختلف از جمله:

۱- قسمت امور نظارت روستایی و وام مسكن

 ۲- قسمت تنظیم سندو املاك

 ۳- قسمت امور روستایی تعویض،جدول بندی و …………

۴-قسمت امور مالی

اینجانب برای گذراندن كار آموزی در قسمت  امور نظارت بر ساختمانهای  فنی روستایی فعالیت نموده ام كه فعالیت در این قسمت شامل نظارت بر ساخت و سازهای مسكن روستایی می شود كه مرتبط با رشته علمی اینجانب بوده است.

.

کلیات اجرایی ساختمانهای یك طبقه به شرح ذیل می باشد:

ساختمان های مصالح بنایی ، یک سیستم سازه ای جعبه مانند را تشکیل می دهند،شامل اجزای سازه ای قائم یعنی دیوارها و اجزای سازه ای افقی یعنی سقف ها. بارهای قائم از سقف ها به عنوان اعضای خمشی افقی به دیوارهای باربروازدیوارهای باربربه عنوان اعضای فشاری قائم به پی ها منتقل می شوند.

هنگامی که ساختمان تحت تاثیر حرکات زمین لرزه قرار می گیرد،نیروهای اینرسی درسیستم سازه به وجود می آید.مجدداً نیروهای اینرسی از سقف ها به عنوان دیافراگمهاصلب افقی، به دیوارهای باربروازدیوارهای باربر که در آنها اثرات خمشی وبرشی به وجود می آید،به پی هامنتقل می گردند.به علت توزیع جرم دیوارها،نیروهای اینرسی توزیع شده،خمش خارج ازصفحه ی دیوارهارا موجب می شود.

تحلیل رفتارساختمان های با مصالح بنایی که درمعرض زمین لرزه قرارگرفته اند،به وضوح نشان دهنده ی اهمیت شکل و فرم ساختمان است.ساختمان های با شکل سازه ای منظم،بادیوارهایی که درتراز سقف ها به یکدیگر بسته شده اند، به مراتب رفتاری مناسب دارند،حتی هنگامی که به صورت مقاوم در برابر زمین لرزه طراحی نشده باشند. این موارد نشان گر آن می باشد که بارعایت اصول ساده ی معماری و سازه ای و همچنین باالتزام به کیفیت مصالح واجرا،می توان به مقاومت لرزه ای مناسبی دست یافت.

.

شکل ساختمان

ضوابط کلی زیربایدهنگام طراحی ساختمان های بامصالح بنایی درنظرگرفته شوند:

الف)    کل ساختمان یاقسمت های مختلف آن،هرکدام بایدنسبت به دو محوراصلی حتی المقدور متقارن باشند.طبق آیین نامه ی ۲۸۰۰ایران ساختمان می تواند نسبت به دو محور اصلی نزدیک به متقارن نیز باشد.ناتقارنی ساختمان موجب اثرات پیچشی شده وسارت را در یک ناحیه بحرانی از ساختمان متمرکز می سازد.تقارن باید در انتخاب محل بازشوها نیز رعایت شود.

ب)     ساختمان های با شکل چهارگوش یامستطیل در پلان،هنگامی که در معرض زمین لرزه قرارمی گیرند،درمقایسه بااشکال دیگر،بهتررفتار می نمایند.اثرات پیچشی ناشی از حرکات زمین،برساختمان های مستطیلی کشیده درپلان نیز نامطلوب است.بنابراین نسبت طول به عرض هرقسمت ساختمان بایدبه۵/۳ محدود گردد.آیین نامه ی ۲۸۰۰ افزایش این نسبت رااز۳مجاز نمی داند. چنانچه برای ساختمان طول بیشتری موردنظراست باید بادرزهای جداکننده،به قسمت های متعدد تقسیم گردد.

پ)     درتقسیم یک ساختمان به قسمت های ساده تر،بایدهر قسمت مستطیلی شکل ومتقارن باشد.برای اجتناب از ضربه زدن قسمت های مختلف به یکدیگر، باید مقدار درزکافی باشد.توصیه می شود عرض درزکمتر از۳۰ میلیمترنباشد. همچنین باید برای هرطبقه۱۰ میلیمتر(یا۳میلیمتر)هنگامی که ارتفاع ساختمان از۹مترتجاوزمی نماید،به مقدار درز اضافه گردد.مطابق آیین نامه ی ۲۸۰۰ایران حداقل درزانقطاع در تراز هرطبقه برابر۰۱/۰ارتفاع آن ترازاز روی ترازپایه می باشد.ادغمه ی این درزها در شالوده الزامی نمی باشد.

.

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.