احیا و حفظ حقوق شهروندى

5آگوست - توسط adminpost - 0 - در پروژه عمران و ساختمان

احیا و حفظ حقوق شهروندى

احیا و حفظ حقوق شهروندى , مقاله احیا و حفظ حقوق شهروندى , تحقیق در مورد احیا و حفظ حقوق شهروندى , دانلود احیا و حفظ حقوق شهروندى

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۲۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۵

تحقیق احیا و حفظ حقوق شهروندى برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

توجه ویژه به مقوله و مسئله حفظ حقوق شهروندان با ریشه های عمیق آن در آموزه های اسلامی و انسانی در دستگاه قضایی به عنوان نهاد محافظت كننده و صیانت كننده از آحاد جامعه از بایسته ترین مطالب بوده است

قیمت فایل فقط ۲,۵۰۰ تومان

خرید

احیا و حفظ حقوق شهروندى

چکیده:

توجه ویژه به مقوله و مسئله حفظ حقوق شهروندان با ریشه های عمیق آن در آموزه های اسلامی و انسانی در دستگاه قضایی به عنوان نهاد محافظت كننده و صیانت كننده از آحاد جامعه از بایسته ترین مطالب بوده است. بر همین اساس از ابتدای پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی حضرت امام راحل (ره) با صدور اعلامیه ها و ارایه سخنرانی های صریح و پس از ایشان رهبر معظم انقلاب در قالب توصیه ها و بیانات خود لزوم رعایت این حق الهی و نظارت دستگاه قضایی بر جلوگیری از تضییع آن را مورد توجه قرار دادند. با آغاز دوران اصلاحات قضایی در دوره ریاست حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی بر قوه قضاییه عمل به این رهنمودها سرعتی چند برابر و قدرتی مضاعف یافت و ابتدا در قالب دهها بخشنامه و توصیه و سرانجام در قالب بخشنامه ای بسیار جامع كه عینا به قانون نیز مبدل گشت و ایجاد سازوكارهای دایمی و دارای اختیارات گسترده در خصوص حفاظت از حقوق شهروندان جامه عمل پوشید. مجموعه اقدامات دستگاه قضایی دراین عرصه چنان متنوع و متعدد است كه بی شك این دوران در خاطره حقوقی ایران با همین ویژگی مثبت شناخته خواهد شد. در این باب، طی دو فصل یكی عملكرد دستگاه قضایی و دیگر تئوری های حقوق شهروندی موضوع بررسی خواهد شد.

قانون احترام به آزادی های مشروع و حفظ حقوق شهروندی

كامل ترین سند حقوق بشر اسلامی

نگاه

در تاریخ ۲۰ فرودین سال ۱۳۸۳ حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی در بخشنامه ای ۱۵ بندی مجموعه ای از دقیق ترین احكام و آموزه ها را در جهت حفظ حقوق شهروندی و كرامت انسانی خطاب به كلیه مراجع قضایی و نیز ضابطان قوه قضاییه صادر كرد كه بازتاب گستردها ی در داخل و خارج از كشور یافت. این بخشنامه ۲۵ روز بعد از سوی مجلس شورای اسلامی عینا در قالب یك ماده واحده به تصویب رسید و شورای نگهبان نیز آن را تایید و به قانون مبدل كرد. این قانون علاوه بر آن كه تاكید و شفافیتی مضاعف نسبت به مقررات حفظ حقوق شهروندی مصرح در سایر قوانین داشت، واجد احكام جدیدی بود كه پیش تر تنها به عنوان توصیه های اخلاقی مطرح می شد و عملا الزام آور نبود. به ویژه بند ۱۵ این قانون در خصوص هیئت های نظارت بر حفظ حقوق شهروندی- كه بر اساس دستورالعمل ۲۰ مادها ی خود اختیارات گسترده و متناسبی برای جلوگیری از نقض حقوق شهروندان یافته بودند- بركارآمدی این مقررات میا فزود. بی شك این قانون تجلی گاه مناسبی برای اندیشه بشردوستانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیز نگرش ویژه حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی به مقوله حفظ كرامت انسانی به ویژه در امور قضایی، انتظامی و امنیتی است كه همواره سندی آشكار بر اهتمام كشورمان به صیانت واقعی از حقوق انسانی خواهد بود. برخی از مهم ترین ویژگی های این قانون دراین فصل تشریح می شود.

قیمت فایل فقط ۲,۵۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

ساختمان و اجزا آن

احداث باغ در اراضی شیبدار

احیا و حفظ حقوق شهروندى

ارزیابی ریسک بیمه تمام خطر پیمان کاران

استفاده از الیاف در آسفالت

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.