اندازه گذاری و تلرانس گذاری هندسی (GD and T )

8آگوست - توسط adminpost - 0 - در دانلود فایل های ویژه

اندازه گذاری و تلرانس گذاری هندسی (GD and T )

 اندازه گذاری و تلرانس گذاری هندسی (GD and T ) , اندازه گذاری و تلرانس گذاری هندسی , تلرانس گذاری هندسی ,

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۳۵ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۸۴

تحقیق اندازه گذاری و تلرانس گذاری هندسی (GD and T ) برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

اندازه گذاری و تلرانس گذاری هندسی (GD and T ) Geometric dimensioning and to lerancing تلرانس گذاری بصورت مثبت و منفی ( اندازه اسمی حد بالا و پایین ) نمی تواند به طور کامل تمام جزئیات ساخت یک قطعه را در نقشه نشان می دهد و در بسیاری موارد سازنده را دچار ابهام می کند

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

اندازه گذاری و تلرانس گذاری هندسی (GD and T )

چکیده:

اندازه گذاری و تلرانس گذاری هندسی (GD and T )

Geometric dimensioning and to lerancing

تلرانس گذاری بصورت مثبت و منفی ( اندازه اسمی + حد بالا و پایین ) نمی تواند به طور کامل تمام جزئیات ساخت یک قطعه را در نقشه نشان می دهد و در بسیاری موارد سازنده را دچار ابهام می کند . مثال زیر این نکته را روشن می نماید .

همانطور که در شکل دیده می شود برای تعیین موقعیت سوراخ باید مرکز آن نسبت به یک موقعیت معین مثلاً گوشه قطعه کار مشخص شود . فاصله مرکز از گوشه در راستای x و y برابر دو mm است . اما طبیعی است که این اعداد خود دارای تلرانسی هستند و نمی توانند اعداد و mm منظور گردند . لذا تلرانس آنها بصورت مثبت و منفی ۰۰۵/۰ mm تعیین شده است به این مفهوم که عدد mm 2 می تواند بین ۹۹۵/۱ الی ۰۰۵/۲ mm باشد بدین ترتیب مراکز سوراخ در یک محدوده مربعی شکل با ابعاد ۰۱۰/۰ در ۰۱۰/۰ mm   جای می گیرد. به عبارت دیگر مرکز سوراخ دریلر بخشی از این مربع که قرار می گیرد ظاهرا قابل قبول است که البته این مشابه شبهه برانگیز است. نکته جالب تر اینکه دیگر اگر مرکز سوراخ روی محیط مربع قرار گیرد نیز ظاهرا باید مورد قبول باشد چنانچه این شرط را بپذیریم پس مرکز سوراخ می تواند روی گوشه های مربع نیز باشد که در این صورت فاصله آن از مرکز واقعی واصلی برابر   یعنی ۰۰۷/۰ mm است که خارج از حد بالا و پایین تلرانس تعیین شده است. (۰۰۵/۰ ) کاملا واضح است که این نوع تلرانس است کافی ندارد و می تواند باعث سوالات زیادی شود؟

-آیا مرکز سوراخ می تواند در هر جایی در موقع تلرانسی قرار گیرد؟

– آیا مرکز سوراخ می تواند در روی محیط مربع تلرانسی نیز باشد؟

– آیا مرکز سوراخ می تواند در روی گوشه های مربع تلرانسی باشد؟

فرض کنید به جای آنکه از یک مربع برای تعیین محدوده تلرانسی استفاده نماییم از یک دایره برای این کار بهره ببریم. مثلا به نحوی روی مته مشخص نماییم که مرکز سوراخ می تواند هر جایی درون دایره ای به شعاع ۰۰۵/۰ اینچ باشد (طول مرکز اصلی سوراخ) بدین ترتیب چون دایره دارای ویژگی همان بودن تمام نقاط روی محیط آن است مشکل مربع و گوشه های آن حل خواهد شد.

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

اندازه گذاری و تلرانس گذاری هندسی (GD and T )

پاورپوینت تحویل ، کنترل و اصول انبارداری کالا

افزایش کارایی رویه های بتنی با اجرای روکش اسفالتی

عملیات گودبرداری و اصول آن

پاورپوینت آشنایی با انواع گسل

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.