تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان

28اکتبر - توسط زهره غفوری تبار - 0 - در پروژه معماری
دانلود  تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش, پاورپوینت  تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش, دانلود پاورپوینت تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش,
 دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۵۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۷۲

تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان

قیمت فایل فقط ۲۵,۰۰۰ تومان

خرید

.

چکیده

در سطح كلان، آموزش و پرورش تحت تأثیر فشارهای سیاسی، فشارهای تكنولوژیكی، فشارهای اقتصادی و فشارهای اجتماعی قرار دارد. در نظر داشتن چهار پایه­ی اصلی یادگیری كه از طرف سازمان یونسكو مطرح گردیده است، یعنی: یادگیری برای دانستن، یادگیری برای انجام دادن، یادگیری برای زیستن و یادگیری برای همزیستی می­تواند فشارهای مذكور را تقلیل دهد. فشارهای سیاسی بویژه در كشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته تأثیرات تخریبی بیشتری داشته است.

آموزش و پرورش كه برای توسعه نیازمند محیطی آرام و دور از تشنج است، بواسطه­ی جریانات سیاسی خدشه می­پذیرد و نیرو و وقت محدود كه آموزش و پرورش در اختیار دارد و باید در جهت اصلاحات صرف شود، متوجه­ی تشنجات سیاسی می گردد.

از سوی دیگر منابع مادی كمیاب در كشورهای در حال توسعه، كه فشار جمعیت جوان نیز در آنها مخاطره آمیز است، عمدتاً در جهت توسعه­ی كمی الزاماً به توسعه كیفی نمی­گردد و پدیده­ی فارغ التحصیلان بیكار معضل دیگری است كه می تواند فشارهای مطرح شده را تشدید نماید.

فشارهای اجتماعی از قبیل فقر، بیكاری، مفاسد اجتماعی، پدیده­ی مهاجرت روستائیان و رشد شهرنشینی، اعتیاد، خانواده­های از هم گسیخته نیز زمینه­ی ارائه­ی آموزش و پرورش مطلوب را تخریب می كند و آموزش و پرورش در آستانه­ی هزاره­ی سوم بار مسؤولیت عظیمی در احیای ارزش های اخلاقی در جهت كاهش موارد مذكور دارد. در اینجا لازم به یادآوری است كه نقش معلم نه تنها آموزش است، بلكه آموزش توأم با پرورش است.

پرورش انسان­های والایی كه زمینه­ی فشارهای اجتماعی ویرانگر را كاهش دهد و راه زندگی در جامعه و همزیستی در خانواده را آموخته باشد. بنابراین معلم باید فلسفه­ی ارزشی جامعه را درك نموده و در توسعه و تفهیم ارزش ها نقش مؤثر داشته باشد.

فهرست مطالب

فصل اول
۲مقدمه
۹بیان مسئله
۱۳اهمیت و ضرورت مساله
۱۶اهداف
فصل دوم
۱۹ویژگیهای آموزش و پرورش کارا و اثر بخش
۲۰جایگاه فراگیران در سیستم آموزشی
۲۵توجه به خلاقیت فراگیران
۲۷محیط های آموزشی
۳۰فناوری اطلاعات
۳۱توسعه منابع انسانی در نظام آموزشی
۳۴پیشینه پژوهش
فصل سوم
۳۹روش تحقیق
فصل چهار
۴۲آموزش و پرورش کارا و اثر بخش چگونه است؟
۵۱(چشم انداز حركت ما به كدام جهت است)؟
۵۲نقش رسانه و فناوریهای نوین در آموزش و پرورش
۵۳نسلهای سه گانه فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) وآموزشهای باز و از راه دور
۵۴شكاف دیجیتالی
۵۶آموزش از راه دور و یادگیری باز
فصل پنجم
۵۹نتیجه گیری و پیشنهادات
۶۴فهرست منابع و ماخذ

قیمت فایل فقط ۲۵,۰۰۰ تومان

خرید

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.