تحقیق سیمان (مهندسی عمران)

1دسامبر - توسط admin2 - 0 - در عمران و ساختمان مقاله

سیمان , تحقیق سیمان , بررسی سیمان ,

تحقیق سیمان

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۲۶ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۴

تحقیق سیمان در ۲۴ صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc برای کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و شما می توانید در صورت تمایل این مطالب را دانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۴,۷۰۰ تومان

خرید

تحقیق سیمان

.

سیمان

اگر از مخلوطی از سنگ آهك، خاك رس با گچ در كوره دوار با حرارت زیاد پخته شود و بعد با مقدار كمی گچ از طریق آسیاب كردن به پودر تبدیل شود، محصول بدست آمده سیمان خواهد بود. زمانی كه سیمان با آب مخلوط شود واكنش شیمیایی آغاز میگردد و برروی سطح هر دانه سیمان، محصولات حاصل از هیدراته شدن پدید می آید. كه بر اثر اتصال این محصولات به یكدیگرتمام دانه ها با هم ارتباط می‌یابند. براثر این ارتباط بتون سفت و سخت شده در نهایت، مقاومت حاصل می شود.

این واكنشهای شیمیایی (هیدراتاسیون ) نامیده می شود كه با تولید حرارت همراه است. البته در قطعات نازك، مانند دیوارهاو یا دال ها (تا ۲۰۰ میلیمتر ضخامت ) حرارت حاصل از هیدراتاسیون به سرعت از بین می رود. پس از قالب برداری دیوارهایی با ضخامت ۲۰۰ میلیمتر و بیشتر، حتی پس از ۲۴ ساعت اززمان بتون ریزی چنانچه سطح آن لمس گردد، دمای بتون احساس می شود.

.

كارخانه سیمان سازی

روش تولید سیمان به این صورت است كه باتدا مواد خام آسیاب كرده و بعد آنها را با نسبتهای معین بطور كامل مخلوط می كنند و در مرحله بعد در یك كوره بزرگ دوار (دوران كننده) در درجه حرارت حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد حرارت می دهند. در این درجه حرارت به مرز ذوب شدن رسیده و بخشی از آنها ذوب می شوند و سبب ایجاد گلوله هایی به نام كلینكر می شود. كلینكر را سرد كرده و مقدار كمی سنگ گچ (۱ تا۲ درصد) به آن می افزایند و سپس آن را آسیاب می كنند تا بصورت پودر نرم درآید. محصول به دست آمده سیمان پرتلند تجارتی است كه به میزان بسیار وسیع در سراسر جهان تولید و مصرف می شود. مخلوط و آسیاب كردن مواد خام را می توان یا در آب و یا در حالت خشك انجام داد كه به همین جهت روشهای تر و خشك به وجود آمده است. روشهای واقعی تولید به ماهیت مواد خام مصرف شدهنیز بستگی خواهد داشت.

روش تر: مواقعی كه از سنگ آهك سست استفاده می شود، ابتدا آن را خرد كرده سپس به وسیله آسیاب شوینده در آب پخش می كنند (این آسیاب بصورت گداول مدوری است كه در آن بازوهای شعاعی حامل میله های به هم زن در گردش هستند، در اثر برخورد میله ها با قطعات،‌ مواد جامد آنها را خرد می كنند) خاك رس نیز ابتدا خرد شده، سپس در یك آسیاب مشابه، با آب مخلوط می شود. دو مخلوط به نحوی پمپ می شوند كه با نسبتهای قبلاً تعیین شده با یكدیگر مخلوط شده و از میان یك سری صفحات مشبك عبور كنند. دوغاب سیمان حاصل به داخل مخازن مخصوصی می ریزد (وقتی از سنگ آهك استفاده می شود ابتدا كوه را منفجر كرده و قطعات سنگی حاصل را در سنگ شكنها تا اندازه مورد نظر خرد كرده، مواد خرد شده را با خاك رسی كه در آب حل شده داخل آسیابهای گلوله ای می ریزند. در این حالت سنگ آهك كاملاً نرم شده و دوغاب سیمان حاصل به داخل مخازن نگهداری پمپ می شود). از این مرحله به بعد، بدون توجه به ماهیت اصلی مواد خام،‌روشها یكسان خواهند بود.

قیمت فایل فقط ۴,۷۰۰ تومان

خرید

__________________________________

پیشنهاد می کنیم این مطالب را مشاهده کنید :

پاورپوینت کامل و جامع در مورد تری دی پنل

پاورپوینت پیش ساخته سازی به روش L.S.F

پاورپوینت زندگینامه نورمن فاستر

پاورپوینت آموزشی اجرای کناف

پاورپوینت نورگیرها

___________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.