طراحی مدرسه

29اکتبر - توسط زهره غفوری تبار - 0 - در پروژه معماری
طراحی مدرسه , طراحی مدرسه مدرن , مطالعات فضاهای اموزشی , طراحی محیط های اموزشی ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: rar
حجم فایل: ۲۰۰۰۲ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۷۰

طراحی مدرسه ابتدایی۱۲کلاسه همراه بامطالعات مربوطه که به دوصورت pdfwordمی باشدونقشه ها به صورت اتوکدی،رندرهای نهایی که به صورت مکس ازحجم گرفته شده استدراین پروژه روندطراحی تارسیدن به حجم وپلان موردنظرنمایش داده شده است

قیمت فایل فقط ۲۶,۰۰۰ تومان

خرید

طراحی مدرسه ابتدایی۱۲کلاسه همراه بامطالعات مربوطه که به دوصورت pdf&wordمی باشدونقشه ها(شامل:۴پلان ازطبقات وبام،۴نما،۲مقطع) به صورت اتوکدی،رندرهای نهایی که به صورت مکس ازحجم گرفته شده است.دراین پروژه روندطراحی تارسیدن به حجم وپلان موردنظرنمایش داده شده است.وفهرست مطالب که درزیرنمایش داده شده است:

بخش اول:شناختفصل اول:کلیات طرح

۱-۱-۱-تعیین اهداف و برنامه كلی پروژه

۱-۱-۲-ضرورت مطالعه و طراحی

۱-۱-۳-روشهای نوین در طراحی مدارس و فضاهای آموزشی

فصل دوم:بررسی مفاهیم مرتبط باموضوع۲-۱-۱-كودك

۲-۱-۱-۱-اصول و قوانین رشد

۲-۱-۱-۲-توانایی های شناختی كودك

۲-۱-۱-۲-۱-دوره تجسمی عملیات عینی (از ۲ تا ۱۲ سالگی

۲-۱-۱-۲-۲-نیم دوره عملیات منطقی عینی (۷ تا ۱۱ سالگی

۲-۱-۱-۳-ابزارهای آموزشی

۲-۱-۱-۳-۱-۱-بازی

۲-۱-۱-۳-۱-۲-خصوصیات بازی

۲-۱-۱-۳-۱-۳-انواع بازی

۲-۱-۱-۳-۱-۴-بازی در سنین ابتدایی

۲-۱-۱-۴-۱-۵-انواع محوطه بازی

۲-۱-۱-۴-۱-۵-۱-محوطه ی بازی های آزاد

۲-۱-۱-۴-۱-۵-۲-محوطه بازی های دسته جمعی

۲-۱-۲-انواع سازماندهی

۲-۱-۲-۱-سازماندهی مركزی

۲-۱-۲—۱-۱-سیستم سازماندهی مركزی در مدارس

۲-۱-۲-۲- سازماندهی خطی

۲-۱-۲-۲-۱-سیستم سازماندهی خطی در مدارس

۲-۱-۲-۲-۱-۳-سیستم خطی ساده

۲-۱-۲-۲-۱-۴-سیستم خطی شكسته

۲-۱-۲-۲-۱-۵-سیستم خطی منحنی

۲-۱-۲-۲-۱-۶-سیستم خطی با مسیرهای چندگانه

۲-۱-۲-۳-سازماندهی شعاعی

۲-۱-۲-۳-۱-سیستم سازماندهی شعاعی در مدارس

۲-۱-۲-۳-۱-۱-سیستم شعاعی چرخ و فلكی

۲-۱-۲-۳-۱-۲-سیستم شعاعی متمركز

۲-۱-۲-۴-سازماندهی مجموعه ای یا  گروهی

۲-۱-۲-۴-۱-سیستم سازماندهی مجموعه ای در مدارس

۲-۱-۳-نگاهی به آموزش و پرورش

۲-۱-۳-۱-اهمیت آموزش وپرورش

۲-۱-۳-۲-اهمیت دوران ابتدایی

۲-۱-۳-۳-فضای بازدر مدارس ابتدایی

۲-۱-۳-۴-عناصرمطلوب درحیاط مدرسه

۲-۱-۳-۵-تاریخچه آموزش پیش از دبستان در ایران

۲-۱-۳-۶-تاریخچه تحولات مدارس در ایران

۲-۱-۳-۶-۱-آموزش و پرورش در دوره باستان

۲-۱-۳-۶-۲- دوره تاریخی از صدر اسلام تا ۲۵۰ هجری

۲-۱-۳-۶-۳- دوره تجدید حیات و استقلال ایران (۲۵۰ تا ۶۵۶ هجری

۲-۱-۳-۶-۴- بررسی دوره معاصر (از اواسط قرن ۱۹ تا حال حاضر

۲-۱-۳-۷-تحولات آموزشی از اوایل قرن ۱۳ (دوره قاجاره

۲-۱-۳-۸-تحولات آموزشی دردوره پهلوی و گسترش مدارس مدرن

۲-۱-۳-۹-نقد و بررسی نظام های آموزشی

۲-۱-۳-۹-۱- سیستم آموزش سنتی (معلم محور

۲-۱-۳-۹-۲- سیستم آموزشی رایج (موضوع محور

۲-۱-۳-۹-۳-سیستم آموزشی مدرن (شاگرد محور

۲-۱-۳-۱۰-مقایسه دو سیستم آموزشی، سیستم آموزشی رایج و سیستم آموزشی مدرن

۲-۱-۳-۱۱-بررسی نظام آموزش و پرورش دوره ابتدایی و تحلیل آن

۲-۱-۳-۱۱-۱-سابقه مختصر دوره ابتدایی در ایران

۲-۱-۳-۱۱-۲-اهداف و برنامه های درسی دوره ابتدایی

۲-۱-۳-۱۱-۳-اهداف برنامه های آموزش ابتدایی در دوره شش ساله ابتدایی

۲-۱-۳-۱۱-۴-مرروری بر اهداف آموزش و پرورش ایران در سال ۱۳۷۶

۲-۱-۳-۱۱-۵-آشنایی با دوره آموزش ابتدایی (امروز

۲-۱-۳-۱۱-۵-۱-اهداف آموزشی – پرورشی در دوره ابتدایی

۲-۱-۳-۱۱-۵-۲-آموزش و پرورش در آینده

۲-۱-۳-۱۱-۵-۳-نقش محیط كالبدی در پویایی آموزش و پرورش نوین

۲-۱-۳-۱۱-۵-۴-انتخاب شیوه آموزشی مناسب

۲-۱-۳-۱۱-۵-۵-اهداف آموزش و پرورش دبستان

فصل سوم:بررسی نمونه های مشابه

۳-۱-نمونه های داخلی

۳-۱-۱-مدارس قدیمی ایران

۳-۱-۱-۲-مدرسه غیاثیه خر گرد

۳-۱-۱-۳-مدرسه خان شیراز

۳-۱-۱-۴-مدرسه چهار باغ اصفهان

۳-۱-۲-نمونه های خارجی

۳-۱-۲-۱-مدرسه نیو سیتی

۳-۱-۲-۲-آموزشی مدرسه لانگلی

فصل چهارم : بسترطرح

استان همدان

۴-۱-شهرستان تویسركان

۴-۱-۱-موقعیت جغرافیایی

۴-۱-۲-تقسیمات كشوری

۴-۱-۳-دین و مذهب

۴-۱-۴-اوضاع اقلیمی

۴-۱-۵-بادهای شهرستان تویسرکان

۴-۱-۶-وضعیت توپوگرافی ورودخانه ها

۴-۱-۷-کوه های تویسرکان

۴-۱-۸-آب

۴-۱-۹-پوشش گیاهی

۴-۱-۱۰-مكانیابی واحدهای آموزشی

۴-۱-۱۰-۱-جلوگیری از اتلاف حرارت

۴-۱-۱۰-۲-شرایط آسایش محیط آموزشی

۴-۱-۱۰-۲-۱-نور

۴-۱-۱۰-۲-۲-صوت

۴-۱-۱۰-۲-۳-آب و هوا

۴-۱-۱۱-تحلیل سایت

۴-۱-۱۱-۱-موقعیت سایت

۴-۱-۱۱-۲-تحلیل گرافیکی ازسایت

۴-۱-۱۱-۳-ورودی وخروجی ومعابراصلی وفرعی سایت

۴-۱-۱۱-۴-کاربری های مجاورسایت

بخش دوم: برنامه ریزی وطراحی

فصل اول:بررسی ضوابط واستانداردها وبرنامه فیزیکی طرح  فضاهای واحد آموزشی

ظرفیت فضاهای واحد آموزشی

كلاس دروس نظری

–    اتاق سمعی و بصری

–    سالن چند منظوره

–    كتابخانه

–    فضاهای اداری

–    ۱-۲-۱-معیارهای ظرفیت

–    برنامه ی فیزیکی

۱-۲-۲-راهنمای طراحی

ایمنی در مقابل سوانح طبیعی

ایمنی در مقابل سوانح غیر طبیعی

۱-۲-۳-استاندارها و ضوابط

۱-۲-۳-۱-آیین كار ایمنی درهای مدارس

۱-۲-۳-۲-آیین كار ایمنی پنجره های مدارس

۱-۲-۳-۴-آیین كار ایمنی كریدورها و راهروهای مدارس

۱-۲-۳-۵-ضوابط طراحی ایمنی پلكان

۱-۲-۳-۶-اصول طراحی ایمنی مدارس در برابر آتش (مبحث فرار

۱-۲-۳-۷-اصول طراحی كلاس در مدارس ابتدایی

۱-۲-۳-۸-آئین كار اصول جانمایی، طراحی و بهداشتب در توالت، دستشویی و آبخوری مدارس

۱-۲-۳-۹-آیین كار اصول طراحی ایمنی فضای باز (محوطه) در مدارس

۱-۲-۴-استاندارهای میز و صندلی مراكز آموزشی

۱-۲-۵-ضوابط اقلیمی (تأثیر اقلیم بر معماری مدارس

۱-۲-۵-۱-اقلیم سرد

۱-۲-۵-۲-اقلیم گرم و خشك

۱-۲-۵-۳-اقلیم بارانی

فصل دوم:مبانی نظری

۲-۲-۱-تاثیرمعماری بریادگیری کودکان

۲-۲-۲-کانسپت طرح

۲-۲-۳-ایده های طرح

فصل سوم : سازه وتاسیسات

۳-۲-۱-سازه معرفی ساختمان و انتخاب سیستم سازه ای برای ساختمان

۳-۲-۲-سیستم جمع آوری آبهای زائد

۳-۲-۳-تأسیسات

فصل چهارم :فرآیندطراحی

۲-۴-۱-روند طراحی

۲-۴-۲-رندرهای نهایی

۲-۴-۳-نقشه ها

منابع

قیمت فایل فقط ۲۶,۰۰۰ تومان

خرید

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.