قسمتهای مختلف ساختمان

دانلود پاورپوینت  قسمتهای مختلف ساختمان ,  قسمتهای مختلف ساختمان ,  ساختمان ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۴۵ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۵۴

قسمتهای مختلف ساختمان ستونهای یك ساختمان، نیروهای قائم اعمال شده از طریق طبقات را به فونداسیون منتقل می‌كنند، ستونها می‌تواند هم در فشار و هم در كشش عمل كنند گیردار كردن ستونها و همچنین اعمال بارهای خارج از مركز باعث بوجود آمدن لنگر خمشی در ستونها می‌شود، ولی گیرداریهای اتفاقی و خروج از مركزیت های جزئی تنشهای اندكی در اعضا بوجود می‌آورند كه در طراحی لحاظ نمی‌شوندکه برای شماکاربران عزیز در نظرگرفته شده است و شمامیتوانیداین پاورپوینت رادانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۵,۶۰۰ تومان

خرید

قسمتهای مختلف ساختمان   

۱ ستونها

ستونهای یك ساختمان، نیروهای قائم اعمال شده از طریق طبقات را به فونداسیون منتقل می‌كنند، ستونها می‌تواند هم در فشار و هم در كشش عمل كنند. گیردار كردن ستونها و همچنین اعمال بارهای خارج از مركز باعث بوجود آمدن لنگر خمشی در ستونها می‌شود، ولی گیرداریهای اتفاقی و خروج از مركزیت های جزئی تنشهای اندكی در اعضا بوجود می‌آورند كه در طراحی لحاظ نمی‌شوند.

ستونهای بر اساس معیار كمانش طراحی می‌شوند. در صورتیکه كمانش در دو جهت رخ دهد، جهتی كه دارای سختی كمتر است، باید مور توجه قرار گیرد. اقتصادی‌ترین مقطع برای ستونها، آنهایی هستند كه دارای ممان اینرسی مساوی در دو جهت می‌باشند. مقاطع خیلی لاغر در صورتی می‌توانند در طراحی مورد استفاده قرار گیرند كه در مرحله ساخت، بتوان آنها را در فاصله بین كفهای ساختمان، به طور مناسب مهاربندی كرد.

۳-۱-۱ انواع مقاطع مناسب به عنوان ستون

نیمرخهای بسیار متنوعی در ساخت ستونها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ظرفیت باربری ستون به ابعاد و مشخصات مقطع و نوع فولاد مصرفی بستگی دارد. ستونهای فولادی گاهی بصورت اعضای مركب ساخته می‌شوند. ستون مركب به شكلی ساخته می‌شود كه باعث افزایش مقاومت ستون در برابر كمانش می‌شود. اعضایی كه تحت اثر نیروی كششی قرار دارند، نیازی به تقویت در برابر كمانش ندارند.

نوع فایل: word

سایز:۴۵٫۹ KB

تعداد صفحه:۵۴ 

قیمت فایل فقط ۵,۶۰۰ تومان

خرید

________________________________________
پیشنهادمیکنم مطالب زیر را مشاهده کنید:

پاورپوینت بررسی مدرسه باهاوس (bahouse)

آب و معماری

بررسی مدل سازه در حالت خطی

پاور پوینت معماری روم

جزوه دیوارهای هوشمند، ساخت دیوارهای بتنی شفاف با قابلیت تغییر رنگ – مهندسی معماری

______________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.