معماری در ایران

پاورپوینت معماری در ایران ,  معماری در ایران ,  معماری ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۱۳۲ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۸۵

معماری در ایران بیش از ۶۰۰۰ سال تاریخ پیوسته ، دست كم از ۵۰۰۰ قم تا به امروز، با نمونه های اختصاصی كه در ناحیه پهناوری از سوریه تا شمال هند و مرزهای چین ، قفاز تا زنگبار پراكنده است بناهای ایرانی متنوع است، از كلبه‌های دهقانی ، قهوه خانه ها، كوشكها تا زیباترین و شاهانه ترین ساختمانهایی كه جهان به خود دیده ، بگذریم از برخی پلهای عظیم و با شكوه ممیزکه برای شماکاربران عزیز در نظرگرفته شده است و شمامیتوانیداین پاورپوینت رادانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۱۴,۲۰۰ تومان

خرید

معماری  در ایران   

مقدمه : ملاحظات كلی

معماری در ایران بیش از ۶۰۰۰ سال تاریخ پیوسته ، دست كم از ۵۰۰۰ ق.م تا به امروز، با نمونه های اختصاصی كه در ناحیه پهناوری از سوریه تا شمال هند و مرزهای چین ، قفاز تا زنگبار پراكنده است. بناهای ایرانی متنوع است، از كلبه‌های دهقانی ، قهوه خانه ها، كوشكها تا زیباترین و شاهانه ترین ساختمانهایی كه جهان به خود دیده ، بگذریم از برخی پلهای عظیم و با شكوه ممیزه معماری ایران در طول تاریخ شكلهای ساده و موقری با آرایشهای غنی است.

معماری آثار تاریخی ایران در وهله اول دارای مفهوم و هدف دینی و خصلت جادویی و دعایی است. طرح راهنما و شكل دهنده نمادگرایی كیهانی بود كه انسان به وسیله آن با نیروهای آسمانی انبازی و پیوند می یافت. این مایه ، كه تمام آسیا در آن معناً شریك بود و حتی در عصر جدید هم دوام یافت، نه تنها به معماری ایران وحدت و استمرار بخشید، بلكه سرچشمه ماهیت عاطفی آن هم بود.

مصالح ساختمانی موجود شكلهای بزرگی را القا می كرد. خاك رس ، كه در نقاط مختلف در دسترس بود، رشد ابتدایی ترین فنون ساختمانی را تشویق كرد- ساختن خشت خام ترا ، كه از گل قالبی تهیه و در آفتاب خشكانده می‏شود.این شیوه از قدیم در ایران مرسوم بود و هرگز كاملاً متروك نشد. فراوانی گل كاملاً خمیری ، همراه با ملاط آهك هم به تكوین خشت كمك كرد.

نوع فایل: word

سایز:۱۳۲ KB 

تعداد صفحه:۱۸۵ 

قیمت فایل فقط ۱۴,۲۰۰ تومان

خرید

________________________________________
پیشنهادمیکنم مطالب زیر را مشاهده کنید:

پاورپوینت بررسی مدرسه باهاوس (bahouse)

آب و معماری

بررسی مدل سازه در حالت خطی

پاور پوینت معماری روم

جزوه دیوارهای هوشمند، ساخت دیوارهای بتنی شفاف با قابلیت تغییر رنگ – مهندسی معماری

____________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.