مقاله الکترودهای جوشکاری

اصول گودبرداری , دانلود مقاله اصول گودبرداری , مقاله اصول گودبرداری

مقاله الکترودهای جوشکاری

دسته: عمران و ساختمان
بازدید: ۱ بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: ۱۵۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۹

مقاله الکترودهای جوشکاری در ۹ صفحه word برای کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و شما می توانید در صورت تمایل این مقاله را دانلود نمایید

قیمت فایل فقط ۶,۵۰۰ تومان

خرید

مقاله الکترودهای جوشکاری

.

الکترودهای جوشکاری

تقسیم بندی الکترودها بر اساس نوع پوشش
طبقه بندی الكترودهای جوشكاری بر اساس استاندارد‌های EN . DIN . BS . AWS ، استاندارد ملی ایران ۸۷۱ و …. در كشورهای مختلف مرسوم است ولی از آنجا كه در صنایع ایران استانداردهای AWS آمریكا و DIN آلمان بیشتر شناخته شده تر هستند و صنایع ایران از این دو و استاندارد ملی ایران بیشتر استفاده می كنند مبنای طبقه بندی الكترودهای جوشكاری در بین تولید كنندگان الكترود گردیده است و معمولاً در كتابچه های راهنمای تولید كنندگان الكترود جوشكاری دیده می شود كه برای هر الكترود جوشكاری ( مثلاً E6010 ) معادل آن در استانداردهای مختلف ذكر می شود . طبقه بندی الکترودها ‌بر اساس جنس پوشش آنها ‌در کیفیت جوش تاثیرات به سزایی دارد.

.

انواع الکترود از نظر پوشش

•الکترود سلولوزی
•الکترود روتیلی
•الکترود اسیدی
•الکترود اکسیدی
•الکترود پوشش قلیایی
•الکترود روتیلی با پودر آهن
کلاس اول : سلولزی
بیش از ۴۰ درصد وزن پوشش این نوع الکترودها را سلولز تشکیل می‌دهد که در اثر سوختن، مقدار زیادی هیدروژن و اکسید آزاد می‌کند. گازهای حاصل حوضچه مذاب و قوس الکتریکی را از نفوذ گازهای مخرب موجود در اتمسفر محافظت می‌نمایند. از این رو استفاده از این خانواده الکترودها، اغلب در جوشکاری پاس ریشه خطوط لوله انتقال نفت و گاز و سایر سیالات که در فضای باز انجام می‌شوند کاربرد وسیعی پیدا کرده است. وجود گازهای فعال آزاد شده حاصل از سوختن سلولز مثل هیدروژن و دی اکسید گربن، علاوه بر یونیزاسیون قوسی، ولتاژ بالا پدید می‌آورند. به دلیل انرژی فزاینده خود، حررات حوضچه جوش را نیز تا حد قابل توجهی افزایش داده و سبب نفوذ بسیار خوب جوش در داخل فلز پایه می‌شوند (الکترودهای نفوذی).

کاربران عزیز توجه داشته باشید هنگام دانلود فایل از مرورگر internet explorer استفاده نکنید ,vpn نیز غیر فعال باشد تا با مشکل روبه رو نشوید.

قیمت فایل فقط ۶,۵۰۰ تومان

خرید

_______________________________________

پیشنهاد می کنیم این مطالب را مشاهده کنید:

پاورپوینت اجرای ساختمان ها با قالب لغزنده

پاورپوینت سیمان پرتلند پوزولانی

پاورپوینت کنیتکس چیست؟

پاورپوینت بارهای وارده بر ساختمان

پاورپوینت اصول کاشی کاری ساختمان

______________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.