مقاله ایمنی در گودبرداری

انواع ایمنی در گودبرداری , مقاله ایمنی در گودبرداری , دانلود مقاله ایمنی در گودبرداری

مقاله ایمنی در گودبرداری

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: docx
حجم فایل: ۲۳۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۰

مقاله ایمنی در گودبرداری در ۲۰ صفحه word برای کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و شما می توانید در صورت تمایل این مقاله را دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۶,۵۰۰ تومان

خرید

مقاله ایمنی در گودبرداری

.

ایمنی در گودبرداری

‌گود برداری یا حفاری ‌

به هر گونه برش، حفره، گودشدگی ‌یا كانال كه بر روی سطح زمین و توسط انسان با جابجایی خاك ایجاد می‌شود، گود برداری اطلاق می‌شود. برای پایدار نمودن دیواره‌ی گودبرداری‌ها در مناطق شهری، از انواع عناصر ساختمانی كه از تركیب خاك و سنگ تشكیل یافته‌اند،‌ اصطلا‌حاً ‌سازه‌ی نگهبان‌ نامیده می‌شود. در تخریب، گودبرداری و اجرای سازه‌های نگهبان، یكی از مهمترین نكات، حفظ ایمنی كارگاه است. در آیین نامه‌ها و مقررات ملی ساختمان‌، دستورالعمل‌های ایمنی به صورت مطلوب و شفاف جهت تخریب، گودبرداری و اجرای سازه‌ی نگهبان نیامده و نیاز به تهیه و تدوین آیین‌نامه‌های مناسب برای این منظور بخوبی احساس می‌شود.
یكی از متداول‌ترین انواع سازه‌های نگهبان،‌ دیوار‌های توكار‌ است. در این نوع سازه‌ی نگهبان، نیروی فعال خاك به یك دیوار نازك منتقل می‌شود و دیوار از طریق ستون‌هایی كه در فواصل معینی در آن قرار دارد، نیرو‌ها را به مهاربند، دستك و پشت بند منتقل می‌كنند. تكیه گاه مهاربند كه در خاك قرار دارد به كمك نیروهای رانش مقاوم خاك، در برابر نیروهای مهاربند و در نتیجه نیروهای فعال خاك وارد بر دیواره‌ی مقابله می‌نماید. معمولاً دیوارها از جنس بتن مسلح، صفحه‌های فلزی یا الوار هستند.

کاربران عزیز توجه داشته باشید هنگام دانلود فایل از مرورگر internet explorer استفاده نکنید ,vpn نیز غیر فعال باشد تا با مشکل روبه رو نشوید.

قیمت فایل فقط ۶,۵۰۰ تومان

خرید

______________________________________

یشنهاد می کنیم این مطالب را مشاهده کنید:

دانلود پاورپوینت آموزشی اجرای کناف

دانلود پاورپوینت نورگیرها

دانلود پاورپوینت کف سازی داخلی طبقات

دانلود پاورپوینت کف کاذب

دانلود پاورپوینت معرفی چسب بتن، گروت و FRP

________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.