مقاومت ساختمان در برابر زلزله

10آگوست - توسط adminpost - 0 - در پروژه عمران و ساختمان

مقاومت ساختمان در برابر زلزله

مقاومت ساختمان در برابر زلزله , ارزیابی ساختمان در برابر زلزله , تحقیق در مورد مقاومت ساختمان در برابر زلزله , فایل مقاومت ساختمان در برابر زلزله

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۴۴ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۰

فایل مقاومت ساختمان در برابر زلزله برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

چنان كه گفته شد، برای طراحی و پایداری سازه ها در برابر خطر زمین لرزه سه سطح در نظر گرفته شده است الف) سطح مبنای طراحی (DBL)

قیمت فایل فقط ۶,۰۰۰ تومان

خرید

مقاومت ساختمان در برابر زلزله

چکیده:

چنان كه گفته شد، برای طراحی و پایداری سازه ها در برابر خطر زمین لرزه سه سطح در نظر گرفته شده است.

الف) سطح مبنای طراحی (D.B.L)

در این سطح لرزه‌ای در طراحی، احتمال رویداد زمین لرزه دست كم یك بار در طول عمر مفید سازه وجود دارد و درصد پذیرش خطر بیش از ۵۰ درصد (۵۰ تا ۶۴ درصد) است. در این سطح، دورة بازگشت رویداد زمین لرزه را، بر حسب ملاحظات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، ۱۰۰ تا ۵۰۰ سال در نظر می گیرند كه در این پژوهش ۵۰۰ سال در نظر گرفته شده است. فرض بر این است كه در این سطح از خطر زمین لرزه، سازه كاملاً مقاومت كند و خسارت سازه ای به آن وارد نشود.

ب) سطح بالای طراحی (M.B.L)

در طول عمر مفید سازه كم و درصد پذیرش خطر ۱۰ تا ۲۰ درصد است . در این سطح، دورة بازگشت حركت نیرومند زمین بر اثر رویداد زمین لرزه را با توجه به عوامل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی میان ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ سال در نظر می گیرند. در بررسی حاضر این دوره از روی احتیاط ۱۰۰ سال انگاشته شده است. سازه ای كه در این سطح طراحی می شود، اگر بر اثر زمین لرزه خسارت ببیند، قاعدتاً قابل مرمت است.

پ) حداكثر سطح قابل پیش بینی (M.C.L)

در این حالت احتمال رویداد این سطح از حركت زمین در طول عمر مفید سازه بسیار كم است و معمولاً درصد پذیرش خطر كمتر از ۱۰ درصد است. دورة بازگشت رویداد در این سطح بیش از ۲۰۰۰ سال در نظر گرفته شده است. بر اثر وقوع زمین لرزة با این دورة بازگشت سازه ممكن است به شدت آسیب ببیند، اما قاعدتاً به كلی فرو نمی ریزد.

ناحیه بندی كشور بر حسب بیشینة شتاب افقی

نقشة ۲٫ ۱ خمهای بیشینه افقی حركت زمین را برای سطح مبنای طراحی با دورة بازگشت رویداد ۵۰۰ سال نشان می دهد. در این نقشه شش ناحیه قابل تمیز است؛

ناحیة یك نقاط با بیشینة شتاب افقی كمتر از ۱۵/۰ شتاب گرانش زمین (g) را در بر دارد. بسیاری از مراكز و اراضی استانهای مركزی، همدان، اصفهان و یزد و بخشی از مناطق كویر مركزی و لوت تا هامون جازموریان در این پهنه قرار دارند.

نقشة ۲٫ ۱ بیشینة شتاب افقی زمین برای سطح مبنای طراحی (دورة بازگشت ۵۰۰ ساله)

ناحیة دو شامل نقاطی است كه بیشینة شتاب افقی در آنها ۱۵/۰ تا كمتر از ۲۰/۰ شتاب گرانش زمین است. بخشی از استانهای زنجان، ارومیه، كردستان، مركزی، تهران، سمنان، خراسان، لرستان، چهار محال بختیاری و بوشهر در این ناحیه قرار دارند. شهرهایی چون ارومیه، سنندج، خرم آباد، ایلام، شیراز، بوشهر، زابل و سمنان جزو این ناحیه هستند.

در ناحیه سه بیشینة شتاب افقی ۲/۰ تا كمتر از ۳/۰ شتاب گرانش زمین است. این ناحیه در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، شمال استان خراسان، شمال استانهای هرمزگان و خوزستان و جنوب استان سیستان و بلوچستان گسترش زیاد دارد. شهرهای كرمانشاه، اردبیل، مشهد، زاهدان و كرمان در ناحیة سه واقع شده اند.

ناحیة چهار با بیشینة شتاب افقی ۳/۰ تا كمتر از ۴/۰ شتاب گرانش زمین به صورت نواری در حاشیة گسله های توانمند و بنیادی گسترده است. شهرهای مهّمی چون شهر كرد، اهواز و بندر عباس در این ناحیه قرار دارند.

قیمت فایل فقط ۶,۰۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

مقاوم سازی ساختمان های فلزی با استفاده از دیوار برشی فولادی

مقاومت ساختمان در برابر زلزله

نقاشی دیواری

حمل و نقل در چاه

راه سازی و پل سازی

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.