هویت معماری اسلامی

26اکتبر - توسط زهره غفوری تبار - 0 - در پروژه معماری
 هویت معماری اسلامی, پاورپوینت هویت معماری اسلامی, دانلود پاورپوینت هویت معماری اسلامی
 دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۱۱۱۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۸

هویت معماری اسلامی در قالب فایل پاور پوینت به صورت کامل

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

هویت معماری اسلامی

.

معماری اسلامی برگرفته از زبان قرآن است و عمق و غنای تمدن اسلام را با بهره‌گیری از روح معنویت نشان می‌دهد. این امر به گونه‌ای است که اعتقاد به توحید و ایمان به تعالیم اسلام به عنوان اندیشه زیبایی‌شناسی دین اسلام در معماری اسلامی تجلی می‌یابد.

موضوعات مورد بحث:۱٫جایگاه ممتاز معماری اسلامی در هنر جهان۲٫اصالت و هویت ملموس معماری اسلامی۳٫تصویرسازی معنوی در معماری اسلامی ۴٫معماری اسلامی؛ منعکس کننده ارزشهای تاریخی و تمدنی مسلمانان۵٫مساجد و معماری اسلامی۶٫محراب۷٫ صحن۸٫مناره۹٫گنبد۱۰٫ایوان۱۱٫منبر و مقصوره۱۲٫مدرسه۱۳٫معماری غیر دینی۱۴٫مساجد و معماری اسلامی۱۵٫تزیینات

چکیده مقاله:

برای معمار مسلمان، اینکه خداوند یکتا چگونه از مرتبه ذات احدی، در مراتب اسما و صفات در عالم بروز و ظهور کرده، رازی است که از نردبان آن به حقیقت وجود عروج می کند . در معماری اسلامی وحدت هرگز پیامد پیوستگی عوامل تشکیل دهنده نیست، بلکه ذاتی است و همه شکل های فرعی از آن حاصل می شود.

برای هنرمند مسلمان نحوه ظهور وحدت در کثرت و رجوع کثرت به وحدت که معنای توحید است، مهم ترین رمز و راز است. عماری اسلامی هدف و وظیفه خود را در مقام حامی و پشتیبان وحی قرآنی برای دستیابی به غایتی که اسلام به واسطه آن الهام شده است یعنی تحقق اصل توحید (لا اله الا الله ) دنبال می کند .

از اینرو، شکوه و زیبایی معماری ایران به ویژه در دوران اسلامی به تزئین و آرایش آن بستگی دارد، تزئیناتی چون آجرکاری، گچبری، کاشیکاری، حجاری، منبت کاری و آیینه کاری در تمامی ادوار اسلامی رواج داشته و در هر دوره ای با امکانات آن روزگاران پیشرفت کرده است. بدون تردید تحقق این همه زیبایی و خلاقیت جز به مدد عشق به معبود امکان پذیر نبود، چرا که بیشترین جلوه آنها را در مسجد و محراب و زیارتگاه می توان دید.

تعداد صفحه:۳۸

حجم فایل:۱٫۰۹ مگا بایت

فرمت فایل:پاور پوینت

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.