پاورپوینت بررسی تاثیر حرارت خورشید بر انسان و ساختمان

پاورپوینت بررسی تاثیر حرارت خورشید بر انسان و ساختمان

http://file.saze20.ir/پاورپوینت-بررسی-تاثیر-حرارت-خورشید-بر/5357

دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۸۰۴ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۸۲

پاورپوینت بررسی تاثیر حرارت خورشید بر انسان و ساختمان که برای شماکاربران عزیزدرنظرگرفته شده است و شمامیتوانیداین پاورپوینت رادانلودکنید.

قیمت فایل فقط ۹,۵۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت بررسی تاثیر حرارت خورشید بر انسان و ساختمان

تعادل حرارتی بین بدن انسان و محیط پیرامون

ایجاد تعادل حرارتی بین بدن و محیط اطراف، از جمله نیازهای اولیه برای تامین سلامتی و آسایش انسان است. برای برقراری این تعادل، علیرغم تغییرات زیاد درجه حرارت هوای اطراف بدن، دمای پوست باید ثابت بماند یا فقط به میزان بسیار كمی تغییر كند.

ایجاد چنین تعادلی به تركیب عوامل مختلفی بستگی دارد. بعضی از این عوامل، ویژگی‌های متابولیكی شخص، فعالیت فیزیكی، نوع لباس و عادی وی به هوای محیط اطراف است و عوامل دیگر آن عبارتند از: درجه حرارت هوا، تابش آفتاب، رطوبت و جریان هوا كه عناصر اقلیمی نامیده می‌شوند.

تاثیر دمای هوا بر انسان

بدن انسان به وسیله‌ی غذایی كه مصرف می‌كند و به نسبت فعالیتی كه دارد، به میزان مختلفی انرژی تولید می‌كند. وقتی بدن در حال فعالیت استف فقط مقدار كمی از این انرژی صرف كارهای مكانیكی شده، بقیه به حرارت تبدیل می‌شود. در جدول ۲-۱ مقدار انرژی تولید شده توسط بدن در حالت‌های گوناگون نشان داده شده است.

در حالت طبیعی، دمای درونی بدن ۳۷ درجه و دمای پوست ۳۲ درجه سانتیگراد است. اگر بدن در محیطی گرم‌تر از پوست قرار گیرد، شروع به جذب حرارت می‌كند و برعكس، اگر در محیطی سردتر از پوست بدن باشد، حرارت خود را به تدریج از دست می‌دهد. بدین ترتیب در هر محیطی بین بدن و هوای اطراف آن تبادل حرارتی صورت می‌گیرد. این تبادل به اشكال و نسبت‌های مختلفی صورت می‌گیرد كه در جدول نشان داده شده است. اگر در اثر این تبادل حرارتی، حرارت تولید شده در بدن و حرارت دفع و یا جذب شده از محیط متعادل نشود، بدن برای برقراری تعادل به ناچار حرارتی درونی خود را افزایش یا كاهش می‌دهد. در این حالت، بدن انسان دچار اختلالات گوناگونی می‌شود كه در جدول نشان داده شده است.

قیمت فایل فقط ۹,۵۰۰ تومان

خرید

 

______________________________________
پیشنهاد میکنم مطالب زیر رامشاهده کنید:

تحقیق شهر کرج

پاورپوینت سازه های طبیعی و هندسه فراکتال

پاورپوینت بررسی مدرسه باهاوس (bahouse)

آب و معماری

بررسی مدل سازه در حالت خطی

____________________________________

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.