پاورپوینت بررسی رابطه انسان و طبیعت باغ های ایرانی

پاورپوینت بررسی رابطه انسان و طبیعت باغ های ایرانی ,  پاورپوینت رابطه انسان و طبیعت باغ های ایرانی ,  دانلود پاورپوینت رابطه انسان و طبیعت باغ های ایرانی ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۱۵۷۱ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۱

پاورپوینت بررسی رابطه انسان و طبیعت باغ های ایرانی که برای شماکاربران عزیزدر نظر گرفته شده است و شمامیتوانید این پاورپوینت رادانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۹,۵۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت بررسی رابطه انسان و طبیعت باغ های ایرانی

باغ های ایرانی

مقدمه

ساخت باغ در كشور ما سابقه ای طولانی داشته ودر تمام دورانها بخصوص دوره اسلامی مورد توجه بوده است . باغها چند عملكرد داشته اند و در بعضی دورانها باغهای عمومی برای گردش و تفریح اهالی ساخته می شدند.

آیین و گیش قدیم ایرانیان به كشاورزی و باغ سازی اهمیت خاصی داده ، آنرا ستایش نموده است چنانكه دورندیداد ( فر گرد سوم – فقره ۳۳ می خوانیم كه زرتشت به اهورا مزدا می گوید : ای آفریننده جهان مادی ، ای یگانه پاك ، چهارمین كسی كه زمینه را به منتهی درجه وجد آورد كیست ؟ اهورا مزدا پاسخ می دهد ، آنكس كه بیشترین مقدار گندم كشت كند و بیشترین سبزیها بكارد و بیشترین درختها بنشاند كسی كه زمین خشك را آب دهد و زمین خیس (باتلاق) را بخشكاند و زیر كشت ببرد .

عناصر باغ ایرانی

این عناصر که شامل چهار عنصر (زمین)، (آب)، (گیاه) و ( فضا) هستند وقتی در منظومه فکری معماری ایرانی و با چهارچوب مفهوم و ایده باغ در کنار هم قرار می‌گیرند (باغ) را شکل می‌بخشند. در این مسیر عناصر دیگری نیز ممکن است در شکل گیری باغ مورد استفاده قرار گیرند که یا عناصری فرعی به شمار می‌آیند و یا بخشهایی جزیی و جلوه‌هایی از حضور عناصر اصلی باغ ‌اند.

در مورد زمین که یکی از عناصر اصلی باغ است به جز شکل و موقعیت کلی، عوامل و ویژگیهای دیگری همچون جنس خاک، شیب و اختلاف سطح، قابلیت آبیاری و حاصلخیزی نیز اهمیت دارد. بعنوان مثال یکی از علل اصلی احداث باغ در زمینهای شیبدار که نمونه‌های آن زیاد بچشم می‌خورد، امکان حرکت آب درمیان باغ به شکل طبیعی است. باغ ایرانی ممکن است در یک سطح با شیب ملایم و یا زیاد ساخته شود و در صورت قرارگیری در زمینی با شیب زیاد، معمولاً شکل باغ تحت تأثیر شکل زمین قرار گرفته و در چند سطح ساخته می‌شود. در این حالت امکان ایجاد آبشره و آبشار میسر خواهد بود.

چمن به معنی محل چمیدن و گردشگاه بوده كه در بعضی از مناطق ایران به علت وجود لایه های سخت زیرزمینی در سطح نسبتا بالاتر زمین ، آب به اندازه كافی برای رشد مرتب چمن و بوته زارها وجود داشته و این نواحی بصورت اقامتگاههای بهاره اعیان و اشراف در می آمده است .

در داخل باغها علاوه بر درختان و گلها و آب نماها گاهی اوقات یك كوشك در محور اصلی باغ ساخته شده كه یا در مركز و یا در بالای آن قرار گرفته اند . در باغ دلگشای شیراز تقریبا در وسط باغ قرار دارد و در باغ گلشن و باغ ارم و تعدادی دیگر در بالای باغ قرار گرفته اند .

معماری كوشكها نیز در نوع خود قابل مطالعه و بررسی زیاد است كه د راین مختصر نمی گنجد و فقط به چند نمونه آن در شیراز اكتفا می كنیم . نقشه هایی كه كلا در مورد این كوشكها بكار گرفته شده یا چهار گوش و یا هشت گوش است . در باغ جهان نما و باغ نظر این عمارتها هشت گوش است . ورودی هر كدام در گوشه های آن قرار دارد . در وسط آن یك فضای هشت ضلعی كه به چهار صفه راه دارد جای دارد .

قیمت فایل فقط ۹,۵۰۰ تومان

خرید

___________________________________
پیشنهاد میکنم مطالب زیررا مشاهده کنید:

پاورپوینت تحلیل روستای انجیله

پاورپوینت تحلیل روستای اردمه

نقشه كشی صنعتی در محیط Drawing

تحقیق شهر کرج

پاورپوینت سازه های طبیعی و هندسه فراکتال

_____________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.