پاورپوینت بیوگرافی گوستاو ایفل و بررسی برج ایفل

9دسامبر - توسط adminpost - 0 - در پاورپوینت پروژه معماری

پاورپوینت بیوگرافی گوستاو ایفل و بررسی برج ایفل

پاورپوینت بیوگرافی گوستاو ایفل و بررسی برج ایفل , گوستاو الکساندر ایفل , بیوگرافی گوستاو ایفل , بررسی برج ایفل , پاورپوینت برج ایفل ,

دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۲۳۴۵ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۶۳

پاورپوینت بیوگرافی گوستاو ایفل و بررسی برج ایفل در ۶۳ اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۱۱,۵۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت بیوگرافی گوستاو ایفل و بررسی برج ایفل

توضیحات مختصری از چندین اسلاید این فایل؛

مقدمه:

در خصوص فضاهای نمایشگاهی به نظر می رسد در ابتدا دو مفهوم فضا ونمایش باید تعریف شوند تعریف فضا امری نسبی است و در جوامع مختلف می تواند متفاوت باشد .

مفهوم نمایش ( Exhibit ) نیز بر طبق فرهنگ لغت آکسفورد عبارت است از نشان دادن چیزی در یک مکان عمومی برای مردم ، برای لذت بردن آنها و یا برای اطلاع رسانی و آگاه کردن آنها.

فضای نمایشگاهی در حقیقت جایی است که در آن نمایش نوآوری، خلاقیت، تکنولوژی و فناوری جدید، تجارت و رقابت نقش عمده­ای بازی می­کند.

بنابراین می­توان چنین نتیجه گرفت که تبعیت معماری فضاهای نمایشگاهی از تکنولوژی و همسویی آن با محصولات جدید از ۱۵۰ سال پیش تاکنون بصورت مستمر ادامه داشته است.

نمایشگاه سال  ۱۸۸۹ ، پاریس:

ساختمان نمایشگاهها  ب اوج  اعتلای  خود می رسد :

بنا های  این نمایشگاه در پشت برج ایفل قرار داشتند و این نمایشگاه دوشاخه داشت؛ در یک شاخه هنر های زیبا و در شاخه دیگر هنر های دستی به معرض تماشا گذاشته شده بود ند و این دوشاخه با قسمتی که به اشیاء متفرقه اختصاص یافته بود به یکدیگر مرتبط می شد توده عظیم فلزی تالار ماشین در پشت این بناها قرارداشت و تمام نمایشگاه را تحت الشعاع  قرار می داد.

سازه  هلالی های تالار ماشین  :

   گوستاو الکساندر ایفل:

گوستاو الکساندر ایفل مهندس وسازنده برج ایفل درپاریس درسال ۱۸۳۲ از یك خانواده مرفه در شهر دیژون فرانسه متولد شد . بعد از تحصیل در رشته شیمی ، به طور اتفاقی به مهندسی ساختمان روی آورد . مدت چند سال به سمت مشاور شركت های ساختمانی كار كرد و سپس به عنوان مهندس مشاور آزاد شدیدا درگیر مسائل طراحی محاسبات پل های راه آهن در نواحی صعب العبور بود . كارهای بسیاری در رابطه با پوشش دهانه های بزرگ پل های راه آهن به اجرا در آورد .

مهندس ایفل برج ایفل رابه مناسبت نمایشگاهی كه در آن زمان در پاریس تشكیل شد ساخت ومنظور او از ساختن این برج موقتی بود نه دائمی .

ایفل در۱۵ دسامبر۱۹۲۳ روزی كه كه نودویكمین سال تولد خود را جشن گرفته بود دارفانی را وداع گفت.

بزرگترین علاقه ایفل:

ایفل با ساختن پل های دلیرانه بر رودخانه های عمیق در اروپا و افریقا و بر رودهای بسیار عریض در هندوچین آموخت كه بر عوامل طبیعی ، هوا ، آب ، باد تسلط و استادی یابد. طرح و ساختن این پل ها ایفل و معاونین او را با تاثیر باد بر عوامل ساختمانی بخوبی آشنا كرد.

   آثار گوستاو الکساندر ایفل :

_ پل گارابیت ۱۸۸۳-۱۸۸۵

_ پل رودخانه ‹‹دورو›› ۱۸۷۵

_ پل دور و نزدیك اوپورتو(۸-۱۸۷۷)

_ پل تریر گرایت واقع در ماسیف سنترال(۴-۱۸۸۰ )

_ طراحی مجسمه آزادی

و همچنین انجام محاسباتی برای:

_ هلالی های تالار ماشین (۱۸۶۷)

_ نمای شیشه ای نمایشگاه جهانی ۱۸۷۸

_ ساختمان فروشگاه ‹‹ بن مارشه›› ۱۸۷۶ ( كه اكنون تمام لطف اصلی خود را با مدرنیزه كردن آن از دست داده است )

تاریخچه ساخت برج ایفل:

این بنا بین سالهای ۱۸۸۷ تا ۱۸۸۹ به عنوان ورودی یک نمایشگاه بین المللی (Exposition Universelle) که به مناسبت یکصدمین سالگرد انقلاب فرانسه برگزار می شد، در مختصات جغرافیایی ۴۸°۵۱′۲۹″N و ۲°۱۷′۴۰″E ساخته شد .

حتی خود ایفل نخست بیمناك بود كه برپاداشتن این برج فاقد هر گونه تزئین معمول در قلب پاریس سبب سكته سلیقه رایج شود اما معاون و رئیس دفتر مطالعات وی مهندس جوان سوئیسی موسوم به ‹‹ موریس كشلن›› (۱۹۴۶-۱۸۵۶) كه محاسبات پل گارابیت نیز از او بود بدین كار اصرار كرد.

مراحل ساخت برج ایفل به روایت تصویر:

قیمت فایل فقط ۱۱,۵۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت بیان معماری یك

پاورپوینت بیوگرافی گوستاو ایفل و بررسی برج ایفل

پاورپوینت باغ هشت بهشت

پاورپوینت باهاوس_مدرسه ای که یک سبک معماری شد

پاورپوینت برج ایفل

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.