پاورپوینت تجزیه و تحلیل خانه های مسکونی ایرانی وخارجی ( ۱۶نمونه مشابه مسکونی _ پروژه طرح ۲)

12دسامبر - توسط adminpost - 0 - در پاورپوینت پروژه معماری

پاورپوینت تجزیه و تحلیل خانه های مسکونی ایرانی وخارجی ( ۱۶نمونه مشابه مسکونی _ پروژه طرح ۲)

پاورپوینت تجزیه و تحلیل خانه های مسکونی ایرانی وخارجی ( 16نمونه مشابه مسکونی _ پروژه طرح 2) , خانه های مسکونی ,

دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۵۸۷۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۹۴

پاورپوینت تجزیه و تحلیل خانه های مسکونی ایرانی وخارجی( ۱۶نمونه مشابه مسکونی _ پروژه طرح ۲) در ۹۴ اسلاید قابل ویرایش با  فرمت pptx برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۱۲,۹۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت تجزیه و تحلیل خانه های مسکونی ایرانی وخارجی

خانه ی ایرانی

در معماری ایرانی و در شکل‏گیری فضاهای مختلف و بخصوص فضاهای مسکونی، مسائل اعتقادی و خاص ایرانیان تأثیرگذار بوده است. یکی از این ویژگیها، احترام به زندگی خصوصی و حرمت قائل شدن برای آن است. دیگری عزت نفس ایرانیان است که این نیز به نحوی در خانه‏های ایرانی قابل مشاهده است. Òبه شهادت تاریخ معماری اسلامی، خانه هایی كه مسلمانان برای خود بنا می كردند بنوعی امتداد و گسترش مسجد تلقی می شد. خانه هایی   كه سادگی و طهارت مسجد را استمرار می بخشید. فرش هایی كه انسان با كفش هرگز بر آن پای نمی گذارد. خلوت اتاقهای عاری از هرگونه تجمل كه میان خانه و مسجد پیوندی معنوی برقرار می سازد.

خانه همان نگینی است که روزگاری در سرزمین مان پشت به دیوارهای ستبر کاهگلی و رو به حیاطی هر چند کوچک ، در دل خویش می نمود و همه زندگی خود را – چه زیبا و چه ملال آور ، برای ساکنین خود نگه می داشت و در دل بافتی محلی، متشکل از طبقات اجتماعی مختلف ، قرار می گرفت . گرچه رو به بیرون نداشت ، اما دل در بیرون داشت . همه ضخامت آن دیوار ها نمی گذاشت اهالی محل از حال هم بی خبر بمانند و اجتماعات مردمی در مسجد و حسینیه و چارسوق های بازار شکل می گرفت .

خانه ، شکل تبلور فضای خصوصی در معماری ایران است .شکل این خانه در گذشته ، دارای خصوصیاتی  مشترک در پهنه سرزمین ایران بوده است . بنای آن به صورت مجموعه ای یک تا دو طبقه ، گرداگرد حیاطی  غالبا با حوضی در وسط بوده. این خانه سر به تو دارد . تمامی پنجره ها رو به حیاط باز می شوند و از زندگی پر  جوش و خروش بیرون سر باز می زنند . شکل خانه نشأت گرفته از مقتضیات جوی ، زندگی خانوادگی و   تعهدات دینی اسلامی است . مشکلات جوی همچون روزهای گرم تابستان و شبهای نسبتا خنک را در این  خانه های سنتی با تمهیداتی مرتفع ساخته اند . قسمت های مختلف خانه برای زمان های متفاوتی از روز و  سال مناسب اند . اتاق ها رو به حیاط باز می شوند و اغلب پنجره ای به بیرون خانه نیست .شکل بلند دیوارها   و گودی حیاط ، میزان تابش نور آفتاب را بر آن محدود می کند . در شبهای تابستان ، آنگاه که همه بر بام خانه  ها خفته اند ، هوای خنکی که در بام مسطح خانه جریان می یابد به راحتی به سوی حیاط راه می گشاید و در  ساعات روز خنکای آن ، بر کف حیاط پرتو افکن گشته ، به یاری خنک شدن خانه می آید . اتاقها توسط  حفاظهای مشبک و پنجره های رنگین با نوری نه تیره نه روشن تزئین شده اند .

تاریخچه

به نظر می رسد معماری در تعین بخشیدن جامع به روحیات مردم یك عصر و بیان نسبت انسان با عالم درون و بیرونش (هرچند نمادین و انتزاعی) تواناتر از هنرهای دیگر بوده و همچون آینه ای علاوه بر تجلی دادن نیازهای معنوی و مادی انسانها، كیفیت و كمیت زیست آنها را با زبانی خاص نمایانده است.

شاید بارزترین جلوه معمارانه بشر، خانه و خانه سازی باشد:

انسان پس از این که از غارها بیرون آمد و به زراعتگری پرداخت و از شکارچی سرگردان به کشاورز مستقر تبدیل شد، به ایجاد خانه اندیشید. خانه برای آدمیان در طول عصرها و نسل های متمادی، همیشه در بردارنده مفاهیمی بس والا و برین بوده است. سکونت در غار از آن روی که بشر آن را با دست های خود نساخته بود و نمی توانست وی را از بلایای طبیعی صیانت کند و ضمنأ بخشی از طبیعت ِیله و رهای پیرامون بود، هرگز تعلق خاطری برای وی ایجاد نمی کرد و انسان آن را بخشی و حصه ای از روح خود نمی دانست و نمی شمرد.

اتاق ها (یورت ها)

یك دری (راهرو)

سه دری

۵ دری

تالار و …

بررسی نمونه های مشابه:

۱٫ خانه ی پور سیدی ، كرمان

شروین حسینی

۲٫ برج مسکونی ولنجک،تهران
بهروز منصوری

۳٫ آپارتمان مهر، مشهد

۴٫ خانه اسد آبادی، کرمان

۵٫ مجتمع جمال آباد، تهران

۶٫ ساختمان مسکونی زرین،تهران

۷٫ پروانه تهران

۸٫ خانه پدرام اصفهان

۹٫ ابکوه تهران

۱۰٫ رویای تهران

۱۱٫ بسمل کرج

۱۲٫ ویلا سیتروئن Citrohan House

۱۳٫ ویلا ساووا Villa savoye.

۱۴٫آپارتمان مسکونی مارسی United Habitation

۱۵٫ ویلا شودان

۱۶٫ خانه دم – اینو Domino House

قیمت فایل فقط ۱۲,۹۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت تحلیل و عکس هایی از بازار هنگ کنگ

پاورپوینت تحلیل و بررسی فضاهای داخلی آموزشی

پاورپوینت داوینچی _ سازه دینامیکی

پاورپوینت رابطه شهر و روستا

پاورپوینت درب و ورودی (مقدمات طراحی معماری ۱)

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.