پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان

پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان , دانلود پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان , مقاوم سازی ساختمان های فلزی موجود با کاهش مقطع بال ,

پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۴۱۳۹ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۸

دانلود فایل پاورپوینت آشنایی با روش های ترمیم و مقاوم سازی ساختمان ها،در حجم ۴۸ اسلاید قابل ویرایش برای کاربران عزیز در نظر گرفته شده است .

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان

 فایل پاورپوینت آشنایی با روش های ترمیم و مقاوم سازی ساختمان ها،در حجم ۴۸ اسلاید قابل ویرایش.

بخشی از متن:

در این فایل دو روش ترمیم و مقاوم سازی ساختمان بیان شده است:
بخش اول
مقاوم سازی ساختمان های فلزی موجود با کاهش مقطع بال:
قبل از زلزله نر تریج ، تصویر بر این بود که سازه های دارای قاب خمشی فولادی دارای رفتار مناسبی در هنگام وقوع زلزله می باشند ، اما پس از وقوع زلزله نر تریج بر اثر تحقیقات ، مشخص شد که بیشتر اتصالات بعلت ترک خوردگی جوش بدون داشتن شکل پذیری مناسب دچار شکست صلب شده بود . برای جلوگیری از ترک خوردگی جوش و در نتیجه شکس ترد اتصال ، می توان از دو روش عمده بهره جست . یکی تقویت اتصال ر ناحیه اتصال تیر به ستون می باشد . مشکل عمده این روش ازایش لنگر وارده به ستون است . روش دوم ، تضعیف تیر در ناحیه نزدیک اتصال می باشد . در این روش میزان کاهش مقطع به حدی است که باعث انتقال مفصل پلاستیک از بر ستون به داخل تیر می شود . این بدان علت است که بال پایینی معمولا در دسترس بوده و در داخل دال بتنی قرار ندارد . در این بخش با استفاده از نرم افزار ANSYS به بررسی این مدلها پرداخته شده است .
بخش دوم
مقاوم سازی خمشی تیرهای بتن مسلح مقاومت بالا توسط ورقهای ورق های FRP:
ورق های FRP به سبب نسبت مقاومت به وزن بالا ، مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی ، مقاومت در برابر خستگی ناشی از بارگذاریو همچنین نصب سریع در چند سال اخیر جهت امر بهسازی و ترمیم سازه ها خصوصا سازه های بتنی به دشت مورد توجه قرار گرفته اند . لایه های FRP با وزنی معادل ۲۰% وزن فولاد غالبا مقاومتی در حدود ۲ تا ۱۰ برابر فولاد از خود نشان می دهند که وجود این خاصیت سبب استفاده گسترده از الیاف فوق در صنایع گوناگون گردیده است . سالهای زیادی است که از الیاف FRP در صنایع هوا فضا استفاده می گردد اما در گذشته بهای نسبتا سنگین این الیاف سبب گردیده بود که استفاده از آنها در صنعت ساختمان ناچیز و محدود باشد لیکن امروزه به دلیل گسترش تولید این مواد و به طبع آن کاهش بهای آنها و همچنین به سبب برتری های خاص این الیاف ، میت وان توجیه ماسب اقتصادی برای استفاده از آنها ارائه نمود .
با توجه به نو پا بودن این تکنیک تقویت ، از اواسط دهه نود فعالیت های گسترده ای بر روی بررسی رفتار این پلیمرها در مقاوم سازی خمشی تیرهای بتنی به وسیله چسباندن این الیاف به ناحیه تحت کشش مقطع انجام شده است که همگی آنها بر بهبود رفتار مکانیکی افزایش مقاومت خمشی تیرهای تاکید دارند .

این فایل با فرمت پاورپوینت در۴۸ اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

برچسب ها

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.