پاورپوینت حسینیه امینی های قزوین

پاورپوینت حسینیه امینی های قزوین ,  دانلود پاورپوینت حسینیه امینی های قزوین ,  حسینیه امینی های قزوین ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۳۴۱۲ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۳

پاورپوینت حسینیه امینی های قزوین

.دانلود فایل پاورپوینت حسینیه امینی های قزوین،در حجم ۳۳ اسلاید قابل ویرایش،که برای شما کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و شما می توانید این محصول را در صورت تمایل خرید نمایید .

قیمت فایل فقط ۶,۰۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت حسینیه امینی های قزوین

 

بخشی از متن:
در حال حاضر معماری موجود در سطح جامعه ما، معماری بدون روح و نازیبایی است . انبوه سازان و بساز و بفروشها به دنبال منافع بیشتر، به دورازهر گونه ذوق و سلیقه ای تا جای ممكن به دنبال كاستن هزینه ها هستند. دامنه گسترده تقاضا برای مسكن هم ، به ایشان این اجازه را می دهد تا در پی ساختن ساده ترین و كم هزینه ترین بناهای ممكن باشند . عوامل ساختمانی هم با چشیدن طعم كار بی دردسر ، دیگر حاضر به صرف وقت بر روی بناهایی كه ذوق و سلیقه و حوصله و پشتكار را تواما می خواهد ، نیستند . اوج هنر نمایی در ساخت نام های فعلی ساختن آشپزخانه ای معروف به آشپزخانه این است كه آن هم مشكلاتی راازلحاظ تهویه برای داخل منزل ایجاد می كند. درچنین حال وهوایی قدم زدن ونفس كشیدن درمجموعه ای شامل تالارها،گچبریها، آیینه كاریها ونقاشی ها،همراه با حیاط های متعدد ودرهای چوبی كه هیچ رنگ وبویی از معماری غربی ندارد. به انسان نشاط و آرامش می بخشد .
باورهای‌ مردمان‌ این‌ سرزمین‌ ظلم‌ ستیزی‌ و اعتقادشان‌ به‌ یزدان‌ پاك‌ رسوم‌ مختلفی را در این‌ سرزمین‌ همواره‌ زنده‌ نگه‌‌داشته‌است از آن جمله سوگواری دهه اول محرم‌؛ رسومی‌از این‌ دست‌ در معماری‌ این‌ سرزمین‌ همواره‌ تأثیرگذار بوده‌است‌ به‌ طوری‌ كه‌ حتی‌ باعث ‌تعریف‌ معابر و ساختمان‌ها شده‌است‌، مثلاً در روستای‌ ابیانه‌ در كاشان‌ دیده‌می‌شود كه‌در محل‌ تقاطع‌ها، كنج‌ها به‌ گونه‌ای‌ طراحی‌ شده‌ كه‌ حركت‌ دسته‌های‌ عزادار را به‌ سهولت‌ ممكن‌ می‌سازد. در مواردی‌، نزدیكی‌ معبر به‌ مسجد و حسینه‌ باعث‌ تغییرات‌ در عرض‌ معابردر طراحی‌ محله‌ها شده‌است‌.
در یزد با توجه‌ به آفتاب‌ سوزان‌ كویر و لزوم‌ ایجاد سایه‌ای‌ خنك‌ در فصل‌ تابستان‌ و همچنان‌ برای‌ فرار از سرمای ‌خشك‌ كویر در فصل‌ زمستان‌ عنصری‌ به‌ نام‌ «پوش‌» شكل‌ گرفته‌است‌ که در ایام سوگواری در مسجد برپا می‌شود و قسمت‌های‌ اعظمی ‌از میانسرا رامی‌پوشاند؛ این‌عنصرعلاوه‌ بر پناه‌ دادن‌ سوگواران‌ از سرما و‌ گرما، نقش‌ یادمانی‌ دارد به‌طوری‌ كه‌ با دیدن‌ آن‌ ناخودآگاه در ذهن‌ جماعت‌ سوگوار، خیمه‌های‌ دشت‌ كربلا نقش می‌بندد واین مصداق‌دیگری‌ است‌ از معماری‌ مفهوم‌گرای ایران‌.
حسینیه‌امینی‌ها در قزوین نیز بنایی‌ از این‌ دست‌ است‌ كه‌ در ادامه‌ به برخی‌ عوامل‌ شكل‌دهنده‌این‌ بنا می‌پردازیم‌ عواملی‌ مانند كاركرد و اقلیم‌ و…. در معماری سنتی ایران، اقلیم‌، عامل‌ مهمی‌در شكل‌گیری‌ بناها و تعیین‌ هویت‌ آنها دارد.
و…

فهرست مطالب:
مقدمه
كلیات‌ شرایط‌ اقلیمی‌شهر قزوین
بافت‌ شهری‌ و اقلیم‌
فرم‌ بنا و اقلیم‌
شناخت موقعیت بنا

تاریخچه
شناخت فضاهای داخلی
شناخت ویژگی های کیفی و کمی فضاها
معرفی دیگر حسینه های قزوین
مرمت پروژه حسینیه امینیها

این فایل با فرمت پاورپوینت در ۳۳ اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت مسجد تاریخانه ی دامغان(۱۶ اسلاید)

قیمت فایل فقط ۶,۰۰۰ تومان

خرید

 

 

_____________________________________________________

پیشنهاد می کنم مطالب زیر را مشاهده کنید :

پاورپوینت معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان

پاورپوینت آسیاب های شوشتر

پاورپوینت مرقد شاه چراغ

پاورپوینت عمارت کلاه‌فرنگی عشرت‌آباد و رشت

پاورپوینت آب انبار پنج بادگیر کیش

_____________________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.