پاورپوینت سیمان پرتلند

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۱۶۵۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۶

پاورپوینت سیمان پرتلند در ۳۶ اسلاید برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۶,۵۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت سیمان پرتلند

سیمان پرتلند

سیمان پرتلند و انواع پرکاربرد آن

با توجه به واکنش های سخت شوندگی، سیمان به دو نوع هیدرولیک و غیر هیدرولیک تقسیم بندی می‌شود. همانطوری که مشخص است سیمان های هیدرولیک در اثر واکنش با آب (هیدراتاسیون) سخت می‌شوند. استفاده از سیمان به عنوان ماده چسباننده سابقه چند هزار ساله دارد. ترکیب اصلی سیمان آهک، خاک رس و گچ است.
طرح سیمان به این شکل، اولین بار توسط ژوزف اسپین معمار بریتانیایی مطرح شده است. اسپین در سال ۱۸۲۴ طرح اولیه خود را اصلاح نموده و محصول خاک رس و آهک هیدرولیک را تحت عنوان سیمان پرتلند ثبت کرد. به علت تشابه رنگ سیمان سخت شده با رنگ سنگ های آهکی جزیره پرتلند در انگلستان، نام پرتلند برای آن انتخاب شده است.

سیمان پرتلند نوع ۱

این نوع سیمان که سیمان پرتلند معمولی نیز گفته می‌شود، برای مصارف عمومی که ویژگی خاصی برای بتن در نظر گرفته نشده است، استفاده می‌شود. از این نوع سیمان در ساختن پیاده روها، روسازی جادهها، پلهای بتن مسلح، راه‌آهن، مخازن، لوله‌های آب و ملات برای بنایی استفاده می‌شود.
به طور کلی بهتر است از این سیمان در مواردی که به خواص ویژه دیگر سیمان‌ها نیازی نیست استفاده شود. این نوع سیمان در سه رده مقاومتی ۳۲۵-۱، ۴۲۵-۱ و ۵۲۵ -۱ تولید می‌شود. رده‌های با مقاومت بالا (۴۳۵-۱) و (۵۲۵-۱) گرمای هیداراتاسیون بیشتری دارند. مصرف این رده از سیمان ها در مناطق گرمسیر و در بتن‌ریزی های حجیم، باید با احتیاط انجام شود.

کاربران عزیز توجه داشته باشید هنگام دانلود فایل از مرورگر internet explorer استفاده نکنید تا با مشکل روبه رو نشوید.

قیمت فایل فقط ۶,۵۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

تأسیسات مکانیکی و نحوه محاسبات آن

کارآموزی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی ساختمان

مقیاس سیستم تهویه مطبوع

پاورپوینت کفپوش سالن های ورزشی

پاورپوینت جوشكاری‌ قوس الكتریكی دستی

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.