پاورپوینت شناخت خانه های قدیمی مشهد _ تعمیر و نگهداری منزل قیافه

12دسامبر - توسط adminpost - 0 - در پاورپوینت پروژه معماری

پاورپوینت شناخت خانه های قدیمی مشهد _ تعمیر و نگهداری منزل قیافه

پاورپوینت شناخت خانه های قدیمی مشهد _ تعمیر و نگهداری منزل قیافه , پاورپوینت شناخت خانه های قدیمی مشهد , تعمیر و نگهداری منزل قیافه ,

دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۲۴۵۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۸۷

پاورپوینت شناخت خانه های قدیمی مشهد _ تعمیر و نگهداری منزل قیافه در ۸۷ اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۱۵,۰۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت شناخت خانه های قدیمی مشهد _ تعمیر و نگهداری منزل قیافه

پروژه تعمیر و نگهداری

معرفی بنا

۱ـ موقعیت طبیعی اثر:
مشهد ، مرکز استان خراسان رضوی ، اکنون با حدود دویست کیلومتر مربع و دو میلیون جمعیت دومین شهر ایران پس از تهران است . این شهر میان دو رشته کوه هزار مسجد و بینالود قرار گرفته است. شهر مشهد در ساحل راست کشف رود و شمال شرقی ایران و خراسان واقع است. میانگین ارتفاع آن از سطح دریا حدود یکهزار متر و طول و عرض جغرافیایی آن از نصف النهار گرینویچ۵۹ درجه و ۳۸ دقیقه و از خط استوا در شمال ۳۶ درجه و ۱۶ دقیقه است. هوای آن بسیار متغیر و باران سالانه اش بین ۲۰ تا ۶۰ سانتیمتر است.شهر مشهد بر روی خط زلزله قرار دارد.
شهرستانهای همسایه مشهد در مشرق سرخس ،در شمال غرب شهرستانهای درگز و چناران و در غرب و جنوب شهرستانهای نیشابور و فریمان است.

به سبب وجود حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد همه ساله بیش از جمعیت آن زائروارد این شهر می شوند . جمعیت زائر کنونی مشهد حدود چهار ده میلیون نفر در سال است که عمده در ایام نوروز و تابستان برای زیارت و سیاحت عازم مشهد می شوند

۲ـ موقعیت فعلی اثر:
منزل مسكونی قیافه در خیابان شیرازی ـ شیرازی ۲۰ ـ پلاك ۵۷۸ واقع می باشد

۴ـ تاریخچه و وجه تسمیه اثر:
بنای منزل مسكونی قیافه در سال ۱۳۲۸ ه-ق یعنی ۹۷ سال پیش در دوران قاجاریه ساخته شده است. مالك اولیه منزل، میرزا تقی خان بلوری بوده كه از كشاورزان برجسته مشهد بوده و ارتباط تنگاتنگی با چند تن از شخصیتهای بسیار نزدیك دربار قاجار داشته است. بنا این منزل به مدت ۸ سال از تاریخ ساخت بدلیل اینكه میرزا تقی بلوری در اقامت داشت، خالی مانده بود و پس از آن به سال ۱۳۳۶ هجری قمری مكان دیگری مورد بهره برداری قرار گرفت در آن زمان، متمولین. جامعه و كسانیكه ارتباطی با دربار داشتند. منازل خود را در مكانها خوب شهر ولی داخل كوچه های باریكتر مخصوصا در زیر و یا بعد از ساباط ها بنا می نمودند. دلیل این امر به حمله اسب سواران تركانی بوده كه به خراسان، از جمله مشهد جهت به

یغما بردن اموال ثروتمندان حمله میكردند. میرزا تقی بلوری نیز به دلایل ذكر شده محل فعلی اثر را انتخاب كرد و به دلیل داشتن مراجعین زیاد از بیرون خانه جهت رسیدگی به آنها استفاده می كرد لذا ورودی بیرونی و اندرونی از دو كوچه جداگانه بوده و می باشد.
پس از حدود ۳۰ سال پس از خدمت میرزا تقی بلوری، حاج آقای قیافه این منزل را خریداری كردند و تا ۱۵ سال پیش نیز خود ایشان در این منزل به همراه خانواده اش زندگی می كرد. پس از فوت ایشان هم اكنون همسر مرحوم قیافه در بخشی از این بنا زندگی می كند. و سایر قسمتها تفكیك شده و در اختیار فرزندان مرحوم قیافه قرار گرفته است .

قیمت فایل فقط ۱۵,۰۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت هتل لوتوس نیلوفری در کویر

پاورپوینت موزه کودکان DUPAGE

پاورپوینت تحلیل فضای شهری – نقد و بررسی ایستگاه های اتوبوس

پاورپوینت تاریخ و تمدن معماری روم باستان

پاورپوینت تحلیل و بررسی فضاهای داخلی آموزشی

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.