پاورپوینت مرمت کاروانسرای سعدالسلطنه

 پاورپوینت مرمت کاروانسرای سعدالسلطنه ,  دانلود پاورپوینت مرمت کاروانسرای سعدالسلطنه ,  عوامل آسیب رسان و مخرب کاروانسرای سعدالسلطنه ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۵۲۸۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۳

پاورپوینت مرمت کاروانسرای سعدالسلطنه دانلود فایل پاورپوینت بررسی عوارض و عوامل مخل در بناهای تاریخیکاروانسرای سعدالسلطنه و انواع مرمت این کاروانسرا ، در حجم ۲۳ اسلاید قابل ویرایش که برای شما کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و شما میتوانید این پاورپوینت را دانلود کنید .

 

کاروان‌سرای سعدالسلطنه به دستور «سعدالسلطنه» حاکم وقت قاجاریه قزوین ساخته شد. ارزشمندترین قسمت این بنا، چهار سوق آن است که از تقاطع قائم دو راسته ایجاد شده و بر فراز آن گنبد بزرگ کاشیکاری شده‌ای قرار دارد.

چهار طرف گنبد را، چهار نیم‌گنبد با رسمی‌بندی و نورگیر فراگرفته‌اند که فضا را بزرگتر نشان می‌دهند.

سرای سعدالسلطنه قزوین بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده و مرکزتجاری داخلی شهری کشور است که با وسعتی افزون بر ۶/۲ هکتار در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد.[۱] عملیات مرمت این مجموعه نیز در قالب تفاهم‌نامه از طریق صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی به سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قزوین واگذار شد و عملیات اجرایی مرمت ادامه دارد و این بنا روند مطلوبی را در حوزه مرمت و بازسازی طی می‌کند. عملیات مرمت با استفاده از منابع مالی سازمان بهسازی و نوسازی و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دست انجام است و در حال حاضر بسیاری از قسمت ها بنا مرمت شده اند قرار است قسمت های مرمت شده به زودی توسط متولی آن به کاربری هایی مانند رستوران، تولیدی و فروشگاه لباس و … اجاره داده شود

فایل پاورپوینت بررسی عوارض و عوامل مخل در بناهای تاریخی-کاروانسرای سعدالسلطنه و انواع مرمت این کاروانسرا ، در حجم ۲۳ اسلاید قابل ویرایش.

در این فایل ابتدا به عوامل آسیب رسان و مخرب کاروانسرای سعدالسلطنه اشاره شده و سپس به انواع مرمت های این بنای تاریخی پرداخته شده است.

.

فهرست مطالب :

عوامل آسیب رسان و مخرب
نکاتی مدنظر مرمتگران
عوامل گوناگون مورد تحقیق
پاکسازی سبکی
مرمت حفاظتی

مرمت تاریخی
مرمت تکمیلی
مرمت استحکامی

این فایل با فرمت پاورپوینت در ۲۳اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

____________________________________________
پیشنهاد می کنم مطالب زیر را مشاهده کنید :

پاورپوینت معماری پست مدرن

پاورپوینت سبک معماری ژاپن:کالبد سیال، الگوی زندگی

پاورپوینت معماری کلاسیک

پاورپوینت معماری نئوکلاسیک در دوره پهلوی اول

پاورپوینت معماری گوتیک

_______________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.