پاورپوینت معماری پارسی

پاورپوینت معماری پارسی , پاورپوینت پارسی , معماری پارسی ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۵۵۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۵

پروژه درمورد شیوه پارسی معرفی آثار و همراه با تصاویر در ۳۵اسلاید پاورپوینت

قیمت فایل فقط ۵,۵۰۰ تومان

خرید

 

پاورپوینت معماری پارسی

.

 

uشیوه پارسی نام یکی از شیوه‌های معماری ایرانی است.[۱] شیوه‌ِ‌ِی پارسی در دوره‌ی تاریخی هخامنشیان سبک غالب معماری ایران بوده‌است.
uپاسارگاد، سیلک، چغازنبیل، و تخت جمشید نمونه مثال‌هایی از این سبک هستند. شیوه پارسی نخستین شیوه معماری ایران است که روزگار هخامنشی تا حمله اسکندر به ایران یعنی از سده ششم پیش از میلاد تا سده چهارم را در بر میگییرد.نام این شیوه از تیره (قوم)پارس برگرفته شده است که در این روزگاران بر کشور پهناور ایران فرمانروایی می کردند

uگودی‌های مستطیلی بیرون بنا.
uبرای اینکه یکنواختی و یک‌رنگی بنا زیاد مشخص نشود، دو تنوع معماری در آن داده شده؛ یکی اینکه طاقچه‌های دو لبه‌ای از یک یا دو تخته‌سنگ سیاه خاکستری ساخته و در دیوارها نشانده‌اند و دوم اینکه در قسمت بالا و میانی دیوارها، گودی‌های مستطیلی کوچکی کنده‌اند که ظرافت خاصی به چهرهٔ بنا می‌دهند. سنگ‌های سیاه را احتمالاً از کوه مهر در تخت جمشید آورده باشند و در سه ردیف به ترتیب زیر در دیوارها قرار داده‌اند
u
u
uنقش رستم یكی از مهم ترین و زیباترین آثار باستانی است كه در حدود ۵ كیلومتری تخت جمشید، در كوه حاجی آباد واقع است. آرامگاه چند تن از پادشاهان هخامنشی از جمله داریوش بزرگ و خشایارشاه .
uدر نقش رستم آثار ۳ دوره باستانی وجود دارد: آثار دوره عیلامی از ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ قبل از میلاد. آثار دوره هخامنشی از ۶۰۰ تا ۳۳۰ قبل از میلاد. آثار دوران ساسانی از سال ۲۲۴ تا ۶۵۱ میلادی.

قیمت فایل فقط ۵,۵۰۰ تومان

خرید

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.