گزارش کارآموزی اجراء شالوده و ستون

گزارش کارآموزی اجراء شالوده و ستون

گزارش کاراموزی اجراء شالوده و ستون , کاراموزی اجراء شالوده و ستون ,کارورزی اجراء شالوده و ستون ,

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۱۱۳۵۶ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۵

گزارش کارآموزی اجراء شالوده و ستون در ۲۵ صفحه ورد قابل ویرایش برای کاربران در نظر گرفته شده است و شما می توانید این پاورپوینت را دانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۳,۰۰۰ تومان

خرید

گزارش کارآموزی اجراء شالوده و ستون

.

فهرست مطالب

۱-اجراء شالوده

۱-۱)شالوده گسترده

۱-۲)شالوده منفردونواری

۱-۳)نحوه اجرای شالوده

۱-۴)مشخص کردن مکان ستون

۱-۵)بتن ریزی شالوده

۲-اجراء ستون ها

۲-۱)نحوه تهیه آرماتور ستون

۲-۲) تهیه قالب مناسب ستون

۲-۳)بتن ریزی ستون ها

۲-۴)آب باشی ستون ها

.

اجراءشالوده:

شالودهها در ساختمان‌های مسكونی، معمولاً به شكل شالوده‌های منفرد و نواری و گسترده هستند.

.

شالوده گسترده:

این نوعشالودهمعمولاً در زمین‌هائی مورد استفاده قرارمی‌گیرد كه ظرفیت باربری خاك آن بسیار كم باشد. به این ترتیب اجرای شالوده برای كل سطح سازه ضروری است.

در این نوع شالوده، كل سطح زیر سازه را آرماتوربندی می‌كنند. در این نوع  شالوده بدلیل افزایش لنگر در یك محدوده كم نمی‌توان میلگردهای شالوده را برای لنگر بیشینه طراحی نمود چون در این حالت شالوده كاملاً غیر اقتصادی است از طرفی شالوده باید برای لنگر بیشینه، طراحی گردد بنابراین طبق تشخیص مهندس محاسب ابتدا میلگردهای شالوده را برای یك لنگر بهینه طراحی می‌كنند سپس قسمتهائی را كه لنگر موجود از لنگر طراحی بیشتر است، بوسیلة میلگردهای اضافی، تقویت می‌كنند.

.

شالوده منفرد و نواری:

در اكثر سازه‌ها از این نوع شالوده‌ها‌ استفاده می‌گردد. درشالودهمنفرد برای هر ستون، یك شالوده طراحی می‌گردد. سپس تمامی شالوده‌ها را بوسیلة شناژ بتنی (كه آن هم دارای آرماتور است) به هم متصل می‌كنند كه این كار جهت یكپارچه‌سازیشالودهدر مقابل نیرو‌های جانبی انجام می‌گیرد. عرض شناژ عمدتاً از عرض شالوده كوچكتر است.

در شالوده‌های نواری، شالوده برای مجموعة چند ستون كه در یك راستا هستند طرح می‌گردد. در این حالت عرض شالوده در تمام نقاط یك نوار تقریباً یكسان است.

اگر شالوده پائین‌تر از سطح زمین اجرا شـود با كندن زمین در اندازه‌های داده شده و آرماتوربندی آن، به ساختشالودهمی‌پردازند ولی اگرشالودهبالاتر از سطح زمین باشد با چیدن بلوك محدودة بتن‌ریزی را مشخص می‌كنند.

.

نحوة اجرایشالودهدر سازة

ابتدا با ریختن گچ روی زمین (ریختن رنگه) یا ریسمان كار نقشة پی و محدودة بتن‌ریزی را مشخص می‌كنند.

M  یكی از نكات اجرائی، قائمه كردن گوشة كار است كه در اصطلاح آن‌را گونیا كردن می‌گویند. این كار با اندازه‌گیری نقاط مشخص انجام می‌گیرد. فواصل روی اضلاع كناری باید مطابق با اضلاع مثلث قائم‌الزاویه‌ای (مثلاً ابعاد ) باشد. این كار به این صورت انجام می‌شود كه ابتدا روی یك ضلع كناری فاصلة  و روی ضلع دیگر فاصلة  را مشخص می‌كنند. حال فاصلة این دو نقطه را اندازه می‌گیرند كه در صورت گونیا بودن گوشه باید برابر  باشد.

بعد از اجرای نقشه، در سه ردیف (مطابق با ضخامت شالوده) بلوك‌چینی انجام می‌شود. این بلوك نقش قالب را در بتن‌ریزی دارد و در مقاومت نقشی ندارد. در هنگام بلوك‌چینی باید دقت شود فاصلة داخل به داخل برابر نقشه باشد.

.

قیمت فایل فقط ۳,۰۰۰ تومان

خرید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.