گزارش کلی در ساختمان

3دسامبر - توسط زهره غفوری تبار - 0 - در پروژه معماری
 گزارش کلی در ساختمان ,  گزارش کلی ,  ساختمان ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۲۱ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۳

گزارش کلی در ساختمان داربست سازه ای موقتی است كه از طریق آن شخص می تواند برای انجام عملیات ساختمانی به محل كار دسترسی پیدا كند داربست شامل هر نوع سكوی كار، نردبان و نرده های محافظ است که برای شما کاربران عزیزدرنظرگرفته شده است و شمامیتوانید این پاورپوینت رادانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۴,۵۰۰ تومان

خرید

گزارش کلی در ساختمان

داربست سازه ای موقتی است كه از طریق آن شخص می تواند برای انجام عملیات ساختمانی به محل كار دسترسی پیدا كند. داربست شامل هر نوع سكوی كار، نردبان و نرده های محافظ است. داربستهای اصولا به دو دسته تقسیم می شوند:

۱-داربستهای مهارشده.

۲-داربستهای مستقل.

داربستهای مهارشده

در این گونه داربستها یك ردیف ستونهای عمودی در فاصله مناسبی از دیوار طوری نصب می شوند كه بتوان سكوهای كار (تخته های زیرپایی) را با پهنای مورد نظر برروی آنها سوار كرد. ستونهای عمودی به كمك لوله های افقی داربست به یكدیگر متصل شده و توسط قطعاتی عرضی به نام دستكهای افقی به ساختمان مهار می شوند. این داربست همراه با بالا آمدن ساختمان برپا می شود.

داربستهای مستقل

داربستهای از دو ردیف ستون عمودی تشكیل می شوند كه توسط لوله های عرضی به یكدیگر متصل می گردند. این نوع داربست از ساختمان به عنوان تكیه گاه استفاده نمی كند و به همین جهت برای استفاده در ساختمانهای تیر پایه ای بسیار مناسب است.

تمامی داربستها باید به طور عمودی در فواصل تقریبی m6/3 و به طور افقی در فواصل m6 كاملا به ساختمان مهار شوند. برای انجام این كار همچنین می توان از لولة افقی مهار كه در داخل دیوار یا در عرض درگاهی پنجره قرار می گیرد نیز استفاده كرد و قطعات عرضی داربست را به آنها متصل كرد. در روش دیگر می توان از لوله ای با پایة قابل تنظیم كه در داخل درگاهی قرار می گیرد برای اتصالات قطعات عرضی استفاده كرد. در صورتی كه درگاهی مناسب وجود نداشته باشد باید داربست را به كمك لوله های موربی كه به سمت ساختمان متمایل اند، حایل كرد.

نوع فایل: word

سایز:۲۱٫۳ KB 

تعداد صفحه:۲۳ 

قیمت فایل فقط ۴,۵۰۰ تومان

خرید

_______________________________________
پیشنهاد میکنم مطالب زیر رامشاهده کنید:

آب و معماری

بررسی مدل سازه در حالت خطی

پاور پوینت معماری روم

جزوه دیوارهای هوشمند، ساخت دیوارهای بتنی شفاف با قابلیت تغییر رنگ – مهندسی معماری

انواع پله های ساختمانی – مهندسی معماری

_________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.