انواع اتصالات جوشکاری

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۱۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل:
انواع اتصالات جوشکاری برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.
۱۰

در جوشكاری پنج نوع اتصال اساسی وجود دارد مراحل اجرایی جوشكاری قوس _ الكترود دستی ۱برطرف كردن كلیه مواد زائد، ناخالصی ها، آلودگی ها از قبیل چربی، كثافات، رنگ، اكسیدها و پوسته ها از لبه های مورد جوش حداقل تا فاصله ۱۵mm از هر طرف قطعه اصولاً كار به كمك سنگ زنی، برس زنی و سمباده انجام می گیرد روش شیمیایی بیشتر برای زدودن چربی ها می باشد

قیمت فایل فقط ۳,۴۰۰ تومان

خرید

انواع اتصالات جوشکاری

انواع اتصالات :
در جوشكاری پنج نوع اتصال اساسی وجود دارد.
مراحل اجرایی جوشكاری قوس _ الكترود دستی
۱-برطرف كردن كلیه مواد زائد، ناخالصی ها، آلودگی ها از قبیل چربی، كثافات، رنگ، اكسیدها و پوسته ها از لبه های مورد جوش حداقل تا فاصله ۱۵mm از هر طرف قطعه. اصولاً كار به كمك سنگ زنی، برس زنی و سمباده انجام می گیرد. روش شیمیایی بیشتر برای زدودن چربی ها می باشد.
۲- یخ زدن لبه های مورد جوشكاری (Beveling): متناسب با ضخامت ورق و شرایط كار و نهایتاً به كمك استانداردها لبه سازی انجام می شود. برای ورق های ضخیم از لبه سازی (Beveling) دو طرفه و برای ورق های با ضخامت متوسط از لبه سازی یك طرفه استفاده می شود. مسلماً شیار (Groove) نیز می تواند برای قطعات با ضخامت متوسط از یكطرف و برای قطعات ضخیم در دو طرف قطعه ایجاد شود.
زاویه یخ و شعاع انحناء تحتانی لبه ها بر حسب حساسیت به ترك، پیچیدگی، وزن قطعه در هنگام جوشكاری، نوع الكترود، مهارت جوشكار و هزینه یخ سازی انجام می گیرد. مثلاً لبه سازی به صورت لاله فلز جوش متری نسبت به لبه سازی به صورت V نیاز دارد. یا لبه سازی به شكل V به بعضی ترك خوردگی ها نسبت به شكل لاله (U) حساس تر است و یا قطعات لبه سازی شده از دو طرف نسبت به قطعات لبه سازی شده از یك طرف حساسیت كمتری به پیچیدگی دارند.
البته بعضی اوقات از شكل ظاهری قطعات می توان استفاده كرده و لبه سازی انجام نمی دهند.
لبه سازی معمولاً به كمك سنگ زنی، ماشین كاری و یا با استفاده از Totch و یا قوس انجام می گیرد كه هر یك مستلزم هزینه می باشد و به هزینه جوشكاری افزوده می گردد. در شكل ۱۷ بعضی از علائم اختصاری كه در جوشكاری بكار می روند آمده است .
۳- استقرار اجزاء در كنار یكدیگر برای عملیات جوشكاری:
ترجیحاً استقرار قطعات را طوری كنار یكدیگر فراهم می سازند كه راحت ترین موقعیت (Position) برای جوشكاری آنها تامین گردد. در این راستا می توان از گیره، نگهدارنده و وضعیت دهند ها استفاده نمود كه اكثراً شرایط كار را خیلی ساده می كنند.

قیمت فایل فقط ۳,۴۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت رطوبت در ابنیه تاریخی

پاورپوینت سقف کاذب

پاورپوینت آسیب شناسی و عوامل تخریب انسانی و طبیعی

پاورپوینت ابزار شناسی و بگارگیری فنون مرمت

پاورپوینت آسفالت و بتن رنگی

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.