تاريخ حرم مطهر حضرت رضا ( ع )

15مه - توسط adminpost - 0 - در پروژه معماری

تاريخ حرم مطهر حضرت رضا ( ع )

تاريخ حرم مطهر حضرت رضا ( ع ) برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید

دید کلی :

دانلود فایل ورد تاريخ حرم مطهر حضرت رضا ( ع ) ، در حجم ۲۸ صفحه قابل ویرایش آماده پرینت .

توضیحات کامل :

فایل ورد تاريخ حرم مطهر حضرت رضا ( ع ) ، در حجم ۲۸ صفحه قابل ویرایش. 

بخشی از متن:
هنگامي كه در تمام خراسان در زمان حكومت امويان مردم به رهبري ابومسلم خراساني سردار شجاع ايراني قيام ضد اموي خود را شروع كرده بودند ، سناباد در كنار شهر نوغان ، روستايي بيش نبود . در اوج حكومت عباسيان ، وقتي هارون الرشيد به خراسان آمد تا آتش شورش را خاموش سازد ، در اينجا درگذشت ، و فرزند نيمه ايرانيش به خلافت برگزيده شد . زماني كه حضرت رضا ( ع) در ادامه همان مبارزه ضد خلافت و شيعه خواهي به خراسان آمد ، با وجود شهادت آن حضرت ، برگ زريني در تاريخ اين خطه رقم خورد ، و بدينسان سناباد شهري شد با اهميت كه اقتدار سياسي و رونق اقتصادي را به دنبال داشت .
قريه سناباد درمجاورت شهر نوغان و چهار فرسنگي شهر توس واقع شده و كاخي متعلق به حميد بن قحطبه طايي والي توس در آن بود ، مظهر قنات سناباد در محله كنوني در سراب مشهد بوده و در محل كنوني حرم مطهر و رواق هاي فعلي آن و مسجد گوهرشاد باغي بزرگ و دلگشا بوده است . هنگامي كه حضرت رضا ( ع ) از راه نيشابور به مرو مي رفتند و در بين راه از قدمگاه نيشابور ، قريه الحمرا ( ده سرخ فعلي كه وصل به شريف آباد مشهد است ) و كوه سنگي مشهد عبور كردند و در قريه سناباد و خانه حميد ابن قحطبه و باغ او نزول اجلال كردند . حضرت پيش از سفر مرو ، در بقعه هاروني با دست محلي را خط كشيده ، فرمودند : اينجا محل دفن من است .
در سال ۲۰۲ يا به روايت ديگري ۲۰۳ هـ . ق پس از شهادت ، پيكر حضرت رضا ( ع) را در همين بقعه به خاك سپردند . از بقاياي بقعه ، ۲ متر از ديوار چينه اي آن به جاي مانده است ، جهانگردان و جغرافيا نويساني چون ابن حوقل، اصطخري ، و مقدسي از اين مكان ياد كرده اند ، در دوره سامانيان عميد الدوله فايق و ابوبكر شهمرد به آباداني و بناي بقعه كوشيده اند .
و…

فهرست مطالب:
مقدمه
مدارس قديمي مشهد
آرامگاه ها ، زيارتگاه ها ، تفرجگاه ها ، مكان هاي باستاني و تاريخي
مقبره شيخ بهايي
بقعه شيخ حر عاملي
آرامگاه شيخ طبرسي
مقبره خواجه ربيع
آرامگاه خواجه اباصلت هروي
خواجه مراد
گنبد خشتي
مقبره پير پالان دوز
گنبد سبز
امام زاده يحيي ـ ميامي
مصلاي مشهد
مصلاي طرق
آرامگاه امير غياث الدين ملك شاه (مسجد هفتاد و دو تن)
آرامگاه نادر
آرامگاه كلنل پسيان
حمام شاه
ميل اياز، آرامگاه ارسلان جاذب
توس
آرامگاه فردوسي
موزه توس
روستاي پاژ
قلعه حاجي تراب
هارونیه

این فایل با فرمت WORD در ۲۸ صفحه آماده پرینت گرفتن به عنوان تحقیق دانشجویی می باشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فارسی شده توسط همیار وردپرس