مقاله بادبندهای واگرا

مقاله بادبندهای واگرا , بادبندهای واگرا , دانلود مقاله بادبندهای واگرا

مقاله بادبندهای واگرا

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۱۹ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۵

مقاله بادبندهای واگرا در ۲۵ صفحه word برای کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و شما می توانید در صورت تمایل این مقاله را دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۵,۹۰۰ تومان

خرید

مقاله بادبندهای واگرا

مقاله بادبندهای واگرا در ۲۵ صفحه word برای کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و شما می توانید در صورت تمایل این مقاله را دانلود نمایید.

.

چکیده :

بادبندهای واگرا دارای قابلیت بسیار خوب جذب انرژی و نیز شکل پذیری و سختی مناسبی هستند و در عین حال استفاده از آنها در سازه ها با ظرافت های ویژه ای همراه است بطوریکه عدم طراحی مناسب و اجرای نکاتی خاص اعتبار سیستم را براحتی مخدوش می کند. متأسفانه در کشورمان طراحی و اجرای اینگونه سیستمها بر مبنای ضوابط خاص صورت نمی گیرد و در نتیجه مقاوم سازی بسیاری از این سا زه ها را در پی خواهد داشت. محور اصلی این مقاله شناسایی نقاط ضعف سازه های موجود با سیستم مهاربندی واگرا در درگیری با زلزله طرح و ارائه پیشنهاداتی در چگونگی بازسازی تا سطح نیاز لرز های می باشد. در این کار پژوهشی نمونه هایی از سازه های متداول با سیستم یاد شده انتخاب و با مدلسازی به روش تحلیل غیرخطی، بر مبنای روش عملکردی مورد مطالعه قرار گرفته است. انواع ضعفهای محتمل سازه ای شناسایی و راهکارهای رفع نقیص ههای موجود ارائه گردیده است بطوریکه سیستم بتواند از خود رفتار لرز ه ای مناسبی را نشان دهد.

.

مقدمه :

بادبندهای واگرا در صورت طراحی و اجرای صحیح دارای قابلیت بسیار خوب جذب انرژی و نیز شکل پذیری  و سختی مناسب در درگیری با زلزله های قوی هستند و در تمامی آیین نامه های معتبرخارجی به عنوان یکی ازسیتمهای مناسب لرزه ای شناخته شده اند. در این گونه سیستم های سازه ای محل اتصال اعضای مهاربند بطور عمد در محل تلاقی تیر و ستون قرار نمی گیرند و قسمتی از تیر که بین محل اتصال بادبند و محل اتصال تیر به ستون، یا بین نقاط اتصال دو بادبند قرار دارد تیر پیوند نامیده میشود. مهمترین مزیت قاب های واگرا در طراحی سازه های مقاوم در برا بر زلزله ترکیب سختی مناسب، قابلیت شکل پذیری بالا و توانایی جذب و استهلاک انرژی ناشی از زلزله های قوی با تشکیل گسترده مفصل های پلاستیک می باشد.

قیمت فایل فقط ۵,۹۰۰ تومان

خرید

___________________________________________

پیشنهاد می کنیم این مطالب را مشاهده کنید:

دانلود پاورپوینت معرفی چسب بتن، گروت و FRP

دانلود پاورپوینت پلاستیك مسلح یا مواد كامپوزیت (FRP)

دانلود پاورپوینت انواع نما و نحوه اجرای آن

دانلود پاورپوینت عایق ها

دانلود پاورپوینت آبنما

_________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.