پاورپوینت کاروانسراهای ایران

پاورپوینت کاروانسراهای ایران

پاورپوینت کاروانسراهای ایران , کاروانسراهای ایران , پاورپوینت کاروانسراهای ایران , دانلود پاورپوینت کاروانسراهای ایران , شیوه معماری کاروانسرا ,

دسته: معماری
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۳۴۰۶۹ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۱

پاورپوینت کاروانسراهای ایران دارای ۳۱ اسلاید برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۷,۰۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت کاروانسراهای ایران دارای ۳۱ اسلایدبرای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.
کاروانسرا محل یا بنایی است که کاروان را در خود جای می‌دهد. پلان کاروانسراها معمولاً مربع یا مستطیل شکل است، با یک ورودی برجسته عظیم و بلند، و بدون نقش، با دیوارهایی که گاهی اوقات بادگیرهایی در انتهای آن تعبیه شده است. تحول و گسترش کاروانسراهای ایران در ادوار مختلف بستگی به وضعیت اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و … داشته است. اساس معماری کاروانسراهای ایران، مانند سایر بناها، تابع شیوه، سنت و سبک رایج زمان بوده است. با این ترتیب می‌توان پنداشت که کاروانسراهای پیش از اسلام نیز تابع شیوه معماری زمان بوده و معماری خاصی نداشته است. شیوه معماری، محل و منطقه، مصالح ساختمانی و موقعیت جغرافیائی نقش موثری در ایجاد اینگونه بناها داشته است.
در کاروانسراها اتاق‌های مسافران معمولا پیرامون حیاط ساخته می‌شده و پشت آنها اصطبل قرار داشته که درب ورودی اصطبل‌ها در چهار گوشه داخلی بنا قرار داشته و گاهی در ایوان ورودی حیاط باز می‌شده است. در دوره صفوی طرح معماری کاروانسراها متنوع شد و علاوه بر کاروانسراهای چهار ایوانی نوع کوهستانی، مدور، هشت ضلعی و کویری بر طبق موقعیت جغرافیائی و مکانی احداث شد. در دوره‌های زندیه، افشاریه و قاجاریه احداث کاروانسراها به شیوه گذشته ادامه پیدا کرد. از نظر طرح و نقشه کاروانسراهای دوره یاد شده عموما از نوع چهار ایوانی بوده و از لحاظ مصالح ساختمانی نیز بر خلاف دوره متقدم که از آجر و سنگ بوده اغلب از خشت استفاده شده است.
آثاری که از کاروانسراهای کهن بدست آمده نشان می‌دهد که اتاق‌هائی برای نگهبانان، کاروانسرادار یا مامورین ساخته می‌شده است. ولی کاروانسراهای تجارتی داخل شهرها عموما دوطبقه بودند. در دو طرف دروازه ورودی داخل کاروانسرا نیز معمولا اتاق‌هائی برای پاسداران و کاروانسرادارساخته می شده است. معمولا هر کاروانسرا دارای چاه آب و آب انباری است که گاهی در وسط کاروانسرا در زمانی خارج از محوطه جهت تامین آب مورد نیاز مسافران ساخته شده است. در بسیاری از کاروانسراها بخصوص از دوره صفویه به بعد بخاری دیواری یا مکانی برای بر افروختن آتش تعبیه شده است. محل بخاری‌های دیواری یا در اتاق‌ها ساخته می‌شده یا در محل‌های سر پوشیده.
فهرست:
مقدمه
شیوه معماری کاروانسرا
انواع کاروانسرا
کاروانسراهای سمنان
– كاروانسرای ده نمك
– قصر بهرام
– كاروانسرای آجری نو
– كاروانسرای آجری كهنه
– كاروانسرای تومانیاس
– كاروانسرای سپنج
– كاروانسرای الهاك
– ایوانکی
– کاروانسرای عین الرشید
– کاروانسرای میامی
– كاروانسرای ده ملا
– کاروانسرای صدرآباد
– كاروانسراهای میاندشت
– کاروانسرای عباس‌آباد
عنوان: کاروانسراهای ایران
فرمت: پاورپوینت
حجم در حالت فشرده: ۳۳٫۲ MB
صفحات: ۳۱ اسلاید
پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:
پاورپوینت کاروانسراهای ایران

قیمت فایل فقط ۷,۰۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت روانشناسی محیط در معماری

پاورپوینت مدرسه

پاورپوینت کاشی و کاشی کاری در معماری

پاورپوینت کاروانسرا جلوه ای از معماری ایرانی اسلامی

پاورپوینت سبک معماری دیکانستراکشن

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.