پاورپوینت گنبد و جایگاه آن در معماری اسلامی

پاورپوینت گنبد و جایگاه آن در معماری اسلامی

پاورپوینت گنبد و جایگاه آن در معماری اسلامی , پاورپوینت گنبد و جایگاه آن در معماری اسلامی , پاورپوینت پاورپوینت گنبد و جایگاه آن در معماری اسلامی ,

دسته: معماری
بازدید: ۳۶ بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۱۳۷۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۹

پاورپوینت گنبد و جایگاه آن در معماری اسلامی دارای ۱۹ اسلاید برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۶,۰۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت گنبد و جایگاه آن در معماری اسلامی دارای ۱۹ اسلاید بوده که می توانید فهرست و تصاویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را مشاهده نموده و در صورت تمایل اقدام به خرید آن نمایید. از این پاورپوینت می توانید برای درس معماری اسلامی استفاده نمایید.
گنبد سازه ای است معمارانه شبیه نیم‌کره‌ای توخالی. تاریخ ساخت گنبد با مواد گوناگون به پیش از تاریخ می‌رسد. گنبدهای پیش کرده، پیش رونده در خاور میانه باستان در ساختمان‌ها و مقبره‌ها یافت می‌شود. ساخت اولین گنبدهای فنی پیشرفته در اروپا در انقلاب معماری رومی آغاز شد، هنگامی که رومی‌ها فضاهای بزرگ داخلی معابد و ساختمان های عمومی، مانند پانتئون را می ساختند.
از جمله خصوصیات اقلیمی طاق های قوسی و گنبدی در مناطق گرم و خشک این است که ارتفاع اطاق از کف تا زیر طاق، زیاد می باشد و لذا می توان یک تهویه طبیعی عمودی در اطاق به وجود آورد. از آنجاییکه هوای گرم، سبکتر است و به بالا صعود می کند و هوای خنکتر، جایگزین آن می شود، با تعبیه چند دریچه در اطراف و یا نوک اطاق، هوای گرم از دریچه ها خارج می شود و یک جریان طبیعی هوا از پایین به بالا برقرار می شود که جهت تامین آسایش در فصول گرم، مناسب است .
از مزایای دیگر طاق قوسی و گنبد اینکه، باد از روی سطح محدب، با سهولت بیشتری رد می شود و فرسایش و تخریب کمتری را موجب می گردد؛ و مطلب آخر، از آنجاییکه طاق قوسی و یا گنبد، یک ساختار سه بعدی است، لذا در مقابل نیرو های جانبی مانند باد و زلزله، مقاومت بهتری دارد؛ البته هرچه وزن طاق کمتر و مرکز ثقل ساختمان در سطح پایین تری قرار گرفته باشد، مقاومت ساختمان در مقابل نیرو های جانبی، بیشتر خواهد بود.
در سرزمین‌هایی مثل روم شکل نیمکره را برای گنبد بر می‌گزیدند و چون میانتار رانش بر منحنی آن منطبق نمی‌شد ناچار بودند که کناره‌های آن را هرچه ستبرتر کنند تا در برابر رانش سدی باشد، در صورتی که معماران ایرانی نیم دایره را برای پوشش مناسب نمی‌دانستند و شکل‌هائی نظیر تخم مرغی و هلو چینی و بیضی را انتخاب می‌کردند که خود به خود میانتار رانش بود و این انتخاب باعث می‌شد که بتواند ضخامت گنبد را در خاستگاه و پاکار تنها به اندازه یک شانزدهم دهانه بگیرند.
فهرست:
مقدمه
ویژگی های گنبد
خصوصیات طاق ها و گنبد ها
تاریخچه گنبد
انواع گنبد
تقسیم بندی پیرنیا
گنبد در دوران ساسانیان
جایگاه گنبد در معماری اسلامی
عنوان: گنبد و جایگاه آن در معماری اسلامی
فرمت: پاورپوینت
حجم در حالت فشرده: ۱٫۸ MB
صفحات: ۱۹ اسلاید
پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:
پاورپوینت گنبد و جایگاه آن در معماری اسلامی

قیمت فایل فقط ۶,۰۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت روانشناسی محیط در معماری

پاورپوینت مدرسه

پاورپوینت کاشی و کاشی کاری در معماری

پاورپوینت کاروانسرا جلوه ای از معماری ایرانی اسلامی

پاورپوینت سبک معماری دیکانستراکشن

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.