شرح انواع مختلف پیچها

پاورپوینت شرح انواع مختلف پیچها ,  شرح انواع مختلف پیچها ,  انواع مختلف پیچها ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۶۱ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۳

شرح انواع مختلف پیچها در بیشتر واحدهای صنعتی از پیچ ها برای سوار كردن و اتصال قطعات روی یكدیگر و نیز تنظیم دستگاههای صنعتی و یا جهت انتقال حركت استفاده می شود در كمتر دستگاهی است كه از پیچها استفاده نمیشود بهمین دلیل است كه اهمیت آنها در صنعت بسیار زیاد میباشد مواردیكه از پیچها استفاده میشودکه برای شما کاربران عزیزدرنظرگرفته شده است و شمامیتوانید این پاورپوینت رادانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۴,۴۰۰ تومان

خرید

شرح انواع مختلف پیچها

در بیشتر واحدهای صنعتی از پیچ ها برای سوار كردن و اتصال قطعات روی یكدیگر و نیز تنظیم دستگاههای صنعتی و یا جهت انتقال حركت استفاده می شود. در كمتر دستگاهی است كه از پیچها استفاده نمیشود بهمین دلیل است كه اهمیت آنها در صنعت بسیار زیاد میباشد. مواردیكه از پیچها استفاده میشود عبارتند از:

ماشینهای ابزار، انواع گیره ها، وسائط نقلیه، ابزرار و ادوات جنگی و كشتی ها، هواپیماها، ساختمانهای فلزی، میز و صندلی، ماشینهای چاپ و ریسندگی و بافندگی.

تراشیدن پیچها بوسیله ماشین تراش و یا سایر دستگاههای دیگری نیز صورت میگیرد كه البته برحسب نوع دقت و اندازة آن در دستگاه مخصوص بخود تراشیده یا ساخته میشوند.

شكل (۱۴۲) تراشیدن پیچ را بوسیله ماشن تراش نشان میدهد كه با داشتن مشخصات كامل پیچ و با در نظر گرفتن اصول پیچ تراشی و مراحل آن میتوان آنرا تراشید. ولی بطور كلی تراشیدن پیچ با ماشین تراش بدون شك یكی از مشكلترین عملیاتی است كه انجام میگیرد. منظور از تراشیدتن پیچ ایجاد شیار مارپیچی با فرم دندانه و زاویه مشخصی روی محیط استوانه ای ایجاد میگردد میباشد. علاوه بر آن نیز میتوان همین عمل را در داخل سوراخهای داخلی انجام داد.

شرح اجزاء مختلف پیچ و طریقه تراشیدن آنها:

قبل از اینكه به تراش پیچها اقدام نمائیم لازم است كه اجزاء مختلف آنرا بشناسیم برای این منظور بطور خلاصه بشرح هر یك بصورت زیر میپردازیم.

۱- قطر خارجی Mujor D – بزرگنرین قطر پیچ و یا مهره را قطر خارجی آن گویند كه عبارت است از اندازه سر دندانه تا سر دندانه مقابل كه آنرا با حرف OD نمایش میدهند.

۲- ارتفاع یا گودی دندانه Depth of T – ارتفاع دندانه عبارت است از فاصله قائم میان سر دندانه تا ته دندانه پیچ كه آنرا با علامت h مشخص مینمایند.

نوع فایل: word

سایز:۶۱٫۰ KB 

تعداد صفحه:۲۳ 

قیمت فایل فقط ۴,۴۰۰ تومان

خرید

______________________________________
پیشنهاد میکنم مطالب زیر را مشاهده کنید:

آب و معماری

بررسی مدل سازه در حالت خطی

پاور پوینت معماری روم

جزوه دیوارهای هوشمند، ساخت دیوارهای بتنی شفاف با قابلیت تغییر رنگ – مهندسی معماری

انواع پله های ساختمانی – مهندسی معماری

______________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.