معماری دوره سامانی

پاورپوینت معماری دوره سامانی ,  معماری دوره سامانی ,  دوره سامانی ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۱۱ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۱

معماری دوره سامانی در تاریخ هر كشوری، با گذشت زمان و برخوردار با آداب و رسوم، فرهنگها و هنرهای گوناگون همواره سبكهای خاصی از هنر و بخصوص معماری بوجود می آیند كه مطالعه هر كدام از این طریق، خود نشانگر ذوق، سلیقه، استعداد و امكانات آن عصر می باشدکه برای شماکاربران عزیز در نظرگرفته شده است و شمامیتوانیداین پاورپوینت رادانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۳,۳۰۰ تومان

خرید

معماری دوره سامانی

بقعه اسماعیل سامانی

مقدمه

در تاریخ هر كشوری، با گذشت زمان و برخوردار با آداب و رسوم، فرهنگها و هنرهای گوناگون همواره سبكهای خاصی از هنر و بخصوص معماری بوجود می آیند كه مطالعه هر كدام از این طریق، خود نشانگر ذوق، سلیقه، استعداد و امكانات آن عصر می باشد.

طبیعی است این آثار در ابنیه در طی قرون متمادی، همواره مورد اسیب و لطمات گوناگون قرار گرفته و شكل اصلی خود را از دست می دهند. اما در این بین، همواره آثاری نیز وجود دارند كه از استحكام خوبی برخوردار بوده و تا زمالن حاضر، بر جای مانده اند.

آنچه حائز اهمیت است، دسترسی به این اثار می باشد كه متاسفانه در مورد ایران، با توجه به تغییر حدود و ثغور، در طی سالیان متمادی، برخی از این آثار به سایر كشورهای همسایه تعلق یافته است.

از جمله می توان از معماری و هنر دورة سامانی، متعلق به اواخر سدة سوم هجری – نیمه دوم قرن نهم میلادی – نام برد كه از جمله ادوار قابل توجه در تاریخ ایران بوده و موجبات شكوفایی هنر و معماری ایرانی – اسلامی را فراهم آورده است. اما همانگونه كه بعداً ذكر خواهد شد، از این زمان، آثار چندانی در دست نبوده و آنچه در دست است، بنای بقعة اسماعیل سامانی است كه امروز در بخارا، در جمهوری ازبكستان شوری قرار دارد.

نوع فایل: word

سایز:۱۱٫۸ KB 

تعداد صفحه:۱۱ 

قیمت فایل فقط ۳,۳۰۰ تومان

خرید

________________________________________
پیشنهادمیکنم مطالب زیر را مشاهده کنید:

پاورپوینت بررسی مدرسه باهاوس (bahouse)

آب و معماری

بررسی مدل سازه در حالت خطی

پاور پوینت معماری روم

جزوه دیوارهای هوشمند، ساخت دیوارهای بتنی شفاف با قابلیت تغییر رنگ – مهندسی معماری

_________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.