مقاله فرسایش خاک (مهندسی عمران)

مقاله فرسایش خاک

مقاله فرسایش خاک,فرسایش خاک,تحقیق فرسایش خاک,

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۲۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۳

شدت فرسایش در زمانها و مکان های مختلف متغیر است رسوباتی که در اثر یک واقعه آب و هوایی معین ایجاد می شود به شرایط توپوگرافی، نوع خاک و نحوه استفاده از زمین بستگی دارد. مقاله فرسایش خاک (مهندسی عمران) دارای ۱۳ اسلاید و حجم ۲۷ کیلو بایت می باشد شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر این پاورپوینت را دانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۱,۵۰۰ تومان

خرید

مقاله فرسایش خاک (مهندسی عمران)

فرسایش خاک هنوز هم در آمریکا و بسیاری از مناطق حاره ای و نیمه خشک دنیا از معضلات به شمار می رود و در کشورهایی که آب و هوای معتدل دارند _ از جمله انگلستان، بلژیک و آلمان _ به عنوان یکی از مسایل خطرناک تلقی می شود.

این مشکل در ایران که بخش وسیع آن را کویر ها در بر گرفته اند و خاک از پوشش مناسبی برخوردار نیست بسیار بارز و چشمگیر است.

جلوگیری از فرسایش خاک که در واقع معنی آن کاهش میزان تلفات است، به حدی که سرعت فرسایش تقریبا برابر سرعت طبیعی تلفات خاک گردد، بستگی به انتخاب استراتژیهای مناسب در حفاظت خاک دارد.

این امر مستلزم شناخت تمامی فرایند های فرسایش است.  اثر فرسایش تنها به مناطقی که خاک سطحی آن توسط باد و آب از بین رفته و سنگ مادر یا خاک زیر در معرض دید قرار گرفته و سطح زمین توسط آب بریدگیها چاک چاک شده است مربوط نمی شود، بلکه مناطق پایین باد و کف دره ها را که در آن سطح زمین پوشیده از نهشته های شن و ماسه بوده و کانالها و نهر هایی که از رسوب پر شده اند  را نیز در بر می گیرد.

قیمت فایل فقط ۱,۵۰۰ تومان

خرید

.

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.