مقاوم سازی ساختمانها بوسیله میراگرهای اصطكاكی

پاورپوینت مقاوم سازی ساختمانها بوسیله میراگرهای اصطكاكی ,  مقاوم سازی ساختمانها بوسیله میراگرهای اصطكاكی ,  مقاوم سازی ساختمانها , میراگرهای اصطكاكی ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۱۱ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۲

مقاوم سازی ساختمانها بوسیله میراگرهای اصطكاكی در این مقاله یكی از روشهای مقاوم سازی ساختمان را مورد بررسی قرار می دهیم این متن به میراگرهایی كه از مكانیسم اصطكاك جامدات جهت فراهم نمودن اتلاف انرژی مورد نیاز استفاده می كند می پردازدکه برای شماکاربران عزیز در نظرگرفته شده است و شمامیتوانیداین پاورپوینت رادانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۳,۵۰۰ تومان

خرید

مقاوم سازی ساختمانها بوسیله میراگرهای اصطكاكی

چكیده:

با توجه به ضرورت حفظ سرمایه های ملی كشورمان در برابر بلایای طبیعی از جمله زمین لرزه ، مقاله ای تحت عنوان مقاوم سازی ساختمانها بوسیله میراگرهای اصطكاكی و مقایسه آنها با جداسازهای لرزه ای ، تقدیم می گردد .

جداسازهای لرزه ای یكی از راه حلهای موثر برای محافظت ساختمانهای بزرگ از خسارت زلزله می باشد، ولی این راه حل پرهزینه است زیرا كل ساختمان باید به تكیه گاههای غلتكی یا الاستومتریك كه در سرتاسر سازه توزیع شده باشند مجهز گردد ، امّا میراگرهای اصطكاكی دارای نتایجی مشابه ولی در عوض هزینه پایین تری متحمل می شود و به راحتی نصب می شود .

در این مقاله اول به معرفی میراگرهای اصطكاكی و كارهایی كه دیگران بر روی این نوع میراگر مطالعه كرده اند می پردازیم و به دنبال آن به مدلسازی ساختمانی ۵ طبقه با قاب خمشی همراه با میراگرهای اصطكاكی و مقایسه آن با ساختمانی مشابه همراه با جداساز ، و در آخر تأثیرات میراگرها در برش پایه ، تغییر مكان طبقات و تغییر مكان نسبی بررسی می شود و نتیجه گیری از نمودارها و تفسیر نتایج انجام می شود .

مقدمه:

مقاوم سازی ساختمانها در برابر زلزله از موضوعات مهمی است كه امروزه دانشمندان بر روی آن كار می كنند، چون جان انسانهای بسیار زیادی بر اثر زلزله در خطر است و از نظر مالی خسارات زیادی را در بر دارد.

در این مقاله یكی از روشهای مقاوم سازی ساختمان را مورد بررسی قرار می دهیم. این متن به میراگرهایی كه از مكانیسم اصطكاك جامدات جهت فراهم نمودن اتلاف انرژی مورد نیاز استفاده می كند می پردازد .

بنابراین ، در اینجا اصطكاكی كه بین دو جسم جامد كه نسبت به هم می لغزد در نظر گرفته میشود. فرآیندهایی از این نوع به طور زیادی در طبیعت وجود دارند و همین طور در بسیاری از سیستمهای مهندسی بكار گرفته شده اند . برای مثال، اصطكاك جامد نقش بسیار مهمی در كنترل كلی حركات تكتونیكی و ایجاد زمینلرزه ها بازی می كند. در یك مقیاس بسیار كوچكتر ، اصطكاك در ترمز اتومبیلها به عنوان عاملی برای تلف نمودن انرژی جنبشی حركت نیز استفاده می شود. بر اساس شبیه سازی ترمز ماشین،Pall et al.(1980) شروع به توسعه میراگرهای اصطكاكی منفعل جهت بهبود پاسخ لرزه ای سازه ها نمودند.

نوع فایل: word

سایز:۱۱٫۲ KB

تعداد صفحه:۱۲ 

قیمت فایل فقط ۳,۵۰۰ تومان

خرید

________________________________________
پیشنهادمیکنم مطالب زیر را مشاهده کنید:

پاورپوینت بررسی مدرسه باهاوس (bahouse)

آب و معماری

بررسی مدل سازه در حالت خطی

پاور پوینت معماری روم

جزوه دیوارهای هوشمند، ساخت دیوارهای بتنی شفاف با قابلیت تغییر رنگ – مهندسی معماری

_________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.