پاورپوینت تاریخ آجرکاری در ایران

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۲۵۶۲ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۲

پاورپوینت تاریخ آجرکاری در ایران در ۳۲ اسلاید برای کاربران عزیز بویژه برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۶,۹۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت تاریخ آجرکاری در ایران

تاریخ آجرکاری در ایران
تاریخ آجرکاری

تاریخ آجرکاری در سرزمین باستانی ایران کنونی به زمان‌های پیش از حکومت بابل برمی‌گردد. آجر قدیمی‌ ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده بشر پس از سنگ است. تاریخ پیدایش نخستین کوره‌های پخت خشت، برای تهیه آجر، و نیز کوره ‌های پخت ظروف گلی، برای فراهم آوردن آوندهای سفالی، با یکدیگر پیوسته است. خشت‌های پخته از هزاره چهارم پیش از میلاد بدست بابلیان ساخته می‌شده است. آجر خود واژه‌ای بابلی است. در زمان بابلیان، خشت‌هایی که بر آن فرمان‌ها، منشورها و قوانین را می‌‌نوشتند نیز، آجر نامیده می‌شده است
کوره‌‌های پیدا شده در شوش قدمت استفاده از آجر به عنوان مصالح ساختمانی در ایران را نشان می‌دهد.
ایرانیان باستان نیز از دیرباز با آجر آشنایی داشته و از آن در قسمت‌‌های مختلف ساختمان، اسکلت، قوس‌ها، پوشش‌ سقف‌ها نماسازی و پوشش کف استفاده می‌کردند. بزرگترین و قدیمی‌ ترین اثر معماری آجری ایران پیش از اسلام معبد چغازنبیل در خوزستان است که به دوران عیلامی تعلق دارد.
زیگورات چغازنبیل پنج طبقه بوده و زوایای آن به سوی جهات اربعه است. ایـن بنـای مربعـی صد و پنـج متـر طول و عـرض و ۲۵ متر ارتفاع داشـته اسـت. چغازنبیل تماماً از خشت خام ساخته شده که باروکار آجری به ضخامت دو متر پوشیده شده است. در این بنا به فاصله هر ده آجر، یک رج از آجرها، دارای کتیبه است. کتیبه های بنا نشان می‌دهد که این زیگورات را اونتاش‌گال به رب النوع اینشوشیناک هدیه کرده است. در تمـام طـول بنـا آبـراه‌هایـی دیـده می‌شـود، شـاید دلیـل آنهـا حفاظـت از بنـا در مقابـل باران‌هـای سـیل آسـای محـل اسـت. دور تـا دور بنـا سـنگفرش اسـت و در بعضـی از سنگفرش‌ها آثـار جـای پـای بچـه دیـده می‌شـود. دلیـل آن تـا كنـون نـامعلـوم اسـت. در شـمال غربـی بنـا پناهگاه‌هـای كوچكـی دیـده می‌شـوند كـه مربـوط بـه خـدای ایلامی ایشـنیكراب اسـت. درون محوطـه یـك سـاعت خورشـیدی بـزرگ نیـز دیـده می‌شـود.

توجه داشته باشید هنگام دانلود فایل از مرورگر internet explorer استفاده نکنید

قیمت فایل فقط ۶,۹۰۰ تومان

خرید 

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت بیوگرافی معمار فرشید موسوی

پاورپوینت پله فرار چیست؟

پاورپوینت روان کننده ها وفوق روان کننده ها در عرشه فولادی

پاورپوینت سازه با اسکلت بتنی بهتر است یا فولادی ؟

پاورپوینت راه های افزایش مقاومت بتن

پاورپوینت لوله و اتصالات

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.