پاورپوینت گنبد در معماری ایران

پاورپوینت گنبد در معماری ایران

پاورپوینت گنبد در معماری ایران , گنبد , گنبد در معماری ایران , پاورپوینت گنبد در معماری ایران , پروژه گنبد در معماری ایران , گنبد در معماری , پ

دسته: معماری
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۱۸۶۵ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۶۸

پاورپوینت گنبد در معماری ایران دارای ۶۸ اسلاید برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۱۰,۰۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت گنبد در معماری ایران دارای ۶۸ اسلاید بوده که می توانید فهرست و تصاویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را مشاهده نموده و در صورت تمایل اقدام به خرید آن نمایید. از این پاورپوینت می توانید برای درس معماری اسلامی استفاده نمایید.
پوشش گنبد در ایران پییشنه ای دیرینه دارد . کمبود چوبهای استوار و کشیده که در حقیقت عنصر اصـلی پوشش تخت است ، سبب شده است که پوشش سغ sagh و گنبد روایی پیدا کند و بخصوص در دهانه های وسیع ترجای پوشش تحت را بگیرد . قدیمیترین شکل های منحنی در پوشش زیرین چغازنبیل متعلق به هزاره دوم دیده شده است .
با وقفه طولانی در دوران هخامنشی معماری درخشانی با پوشش مرتفع و مسطح در اوج قدرت و کارائی جلوه دارد ولی چه قبل و چه بعد از آن بعلت فراهم نبودن شرایط خاص اقتصادی در این دوران آوردن چوب سدر از جبل عامل و ساج از گنداره همیشه میسر نبوده و در جنگل ها و جلگه های این سرزمین هم چوب مناسب پوشش پرورش نمی یافته است لذا طاقهای منحنی و گنبد جای اصلی خود را به عنوان یک پدیده ساختاری و اقلیمی در معماری ایران به آسانی پیدا می کنند .
در متون موجود ، دیرینه ترین گنبدی که به آن اشاره می شود مربوط به دوران اشکانی و اوایل ساسانی است . این گنبد در شهر فیروز آباد و به قطر ۱۰/۱۶ متر بنا شده است . چنانچه ابن البلخی در توصیف شهر فیروز آباد و گنبدی که در میانه شهر برپا شده می گوید : اردشیر شهر فیروزآباد ، که اکنون هست بنا کرد و شکل آن مدور است چنانک دایره پرگار باشد . در میان شهر آنجا که مثلاً نقطه پرگار باشد دکهٔ انباشته برآورده است و نام آن ایوان کرده و عرب آنرا طربال گویند و بر سر آن دکه سایها ساخته و در میان گاه آن گنبدی عظیم برآورده و آنرا گنبد کیرمان گویند و طول چهار دیوار این گنبد تا زیر قبه آن هفتاد و پنج گز است و این دیوارها از سنگ خارا برآورده است و پس قبه عظیم از آجر بر سر آن نهاده و آب از یک فرسنگ از سر کوه رانده و به فواره بر این سر بالا آورده و دو غدیر است که یکی بوم پیر گویند و دیگر بوم جوان و بر هر غدیری آتشگاهی کرده است .
فهرست:
مقدمه
تعریف هندسی گنبد
چپیره
ترمبه (سرمبه یا سلمبه)
فیلپوش
ترمبه پتگین (پتکین patkin)
ترمبه پتگونه یا پتکانه
سکنج (چین و چروک)
طاق بندی یا طاق بست
كاربندی یا كاربست
گنبدهای دوپوسته كاملا از هم گسسته یا گسیخته
آهیانه
– انواع پوسته های آهیانه
طرز چیدن مصالح گنبد
طرز ساختن گنبد
طرز ساختن گنبدهای تركین
عنوان: گنبد در معماری ایران
فرمت: پاورپوینت
حجم در حالت فشرده: ۱٫۸ MB
صفحات: ۶۸ اسلاید
پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:
پاورپوینت گنبد در معماری ایران

قیمت فایل فقط ۱۰,۰۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت روانشناسی محیط در معماری

پاورپوینت مدرسه

پاورپوینت کاشی و کاشی کاری در معماری

پاورپوینت کاروانسرا جلوه ای از معماری ایرانی اسلامی

پاورپوینت سبک معماری دیکانستراکشن

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.