تاریخچه و مبانی نظری طراحی پارك
تاریخچه و مبانی نظری طراحی پارك
دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۵۸۴۴ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۳۰
این پایان نامه در قالب فایل word و در ۱۳۰ صفحه تهیه و تنظیم شده است
قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان
تاریخچه و مبانی نظری طراحی پارك
این پایان نامه در قالب فایل word و در ۱۳۰ صفحه تهیه و تنظیم شده است.
توجه :
شما می توانید با خرید این محصول فایل ” قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)” که دارای ۱۰۷ صفحه می باشد را به عنوان هدیه دریافت نمایید.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: بررسی تاریخچه باغسازی………………………………………………………. ۱
۱-۱- باغهای جهان………………………………………………………………………………….. ۲
۱-۱-۱- بین النهرین……………………………………………………………………………… ۲
۱-۱-۲- مصر………………………………………………………………………………………. ۳
۱-۱-۳- یونان………………………………………………………………………………………. ۵
۱-۱-۴- روم………………………………………………………………………………………… ۷
۱-۲- باغسازی در قرون وسطی ………………………………………………………………. ۸
۱-۲-۱- باغهای اروپا………………………………………………………………………………. ۸
۱-۲-۲- باغهای اسلامی در اسپانیا……………………………………………………………. ۹
۱-۲-۳- ایران از قرن پنجم تا پانزدهم……………………………………………………….. ۹
۱-۲-۴- قرون میانی از قرن پنجم تا پانزدهم………………………………………………. ۱۱
۱-۲-۵- از قرن پنجم تا یازدهم…………………………………………………………………. ۱۱
۱-۲-۶- از قرن یازدهم به بعد………………………………………………………………….. ۱۲
۱-۲-۷- باغهای خلفای بنی امیه در اندلس از قرن هشتم تا پانزدهم میلادی…… ۱۳
۱-۳- باغسازی بعد از قرون وسطی………………………………………………………….. ۱۴
۱-۳-۱- دوره انسانگرایی از قرن پانزدهم تا اواخر قرن شانزدهم………………… ۱۴
۱-۳-۲- نمونه های ویلا- باغ- منظر………………………………………………………….. ۱۶
۱-۳-۳- دوره باروك……………………………………………………………………………….. ۱۸
۱-۳-۴- نمونه های «ویلا- پارك»……………………………………………………………… ۲۰
۱-۳-۵- نقش فرانسه در تكامل طراحی منظر قرن هفدهم…………………………….. ۲۱
۱-۳-۶- مجموعه «و- لو- ویكونت»…………………………………………………………… ۲۳
۱-۳-۷- مجموعه ورسای…………………………………………………………………………. ۲۴
۱-۳-۸- عصر روشنگری قرن هجدهم……………………………………………………….. ۲۵
۱-۳-۹- باغ های منظره ای در انگلستان قرن هجدهم …………………………………. ۲۸
۱-۳-۱۰- فرهنگ باغ سازی چین……………………………………………………………….. ۳۱
۱-۳-۱۱- جایگاه نقاشی منظر فرانسه در باغسازی انگلستان………………………… ۳۲
۱-۳-۱۲- روشام…………………………………………………………………………………….. ۳۴
۱-۳-۱۳- استوهاوس………………………………………………………………………………. ۳۴
۱-۳-۱۴- استارهد…………………………………………………………………………………… ۳۵
۱-۳- تاریخچه و سبكهای پردیس سازی در ایران………………………………………. ۳۶
۱-۴- تحول تاریخی باغ در ایران……………………………………………………………….. ۴۱
۱-۴-۱- باغ های تیموری………………………………………………………………………….. ۴۱
۱-۴-۲- باغ های صفوی یا شاه عباسی……………………………………………………… ۴۳
۱-۴-۳- باغ های قاجاری………………………………………………………………………….. ۴۵
۱-۴-۴- باغهای شیراز…………………………………………………………………………….. ۴۶
۱-۴-۵- باغهای تبریز………………………………………………………………………………. ۴۷
۱-۴-۶- باغ فین كاشان…………………………………………………………………………….. ۴۹
۱-۴-۷- باغ شاهزاده ماهان كرمان……………………………………………………………. ۴۹
۱-۴-۸- باغ گلشن طبس ………………………………………………………………………….. ۵۰
فصل دوم: مبانی نظری……………………………………………………………………………. ۵۲
۲-۱- بررسی و تحلیل باغهای ایرانی………………………………………………………….. ۵۳
۲-۱-۱- بررسی عناصر باغهای ایرانی………………………………………………………. ۵۳
۲-۱-۱-۱- آب نما و استخر……………………………………………………………………… ۵۳
۲-۱-۱-۲- كوشك…………………………………………………………………………………… ۵۵
۲-۱-۱-۳- درخت و گیاه………………………………………………………………………….. ۵۵
۲-۱-۱-۴- حصار……………………………………………………………………………………. ۵۷
۲-۱-۱-۵- زمین……………………………………………………………………………………… ۵۷
۲-۱-۲- بررسی مفاهیم در معماری باغ……………………………………………………… ۵۸
۲-۱-۲-۱- حس مكان یا مكانیت………………………………………………………………… ۵۸
۲-۱-۲-۲- همزمان زمان- صورت……………………………………………………………. ۶۰
۲-۱-۲-۳- نواخت و ریتم…………………………………………………………………………. ۶۰
۲-۱-۲-۴- هندسه…………………………………………………………………………………… ۶۱
۲-۱-۲-۵- ابعاد نمادین……………………………………………………………………………. ۶۲
۲-۱-۲-۶- رنگ………………………………………………………………………………………. ۶۴
۲-۱-۳- خصوصیات كالبدی باغ ایرانی………………………………………………………. ۶۶
۲-۱-۳-۱- باغ واقع در محیط های هموار………………………………………………….. ۶۶
۲-۱-۳-۲- باغ واقع در روی تپه……………………………………………………………….. ۶۷
۲-۱-۳-۳- باغ آبی…………………………………………………………………………………… ۶۸
۲-۱-۳-۴- باغ- خانه……………………………………………………………………………….. ۶۸
۲-۱-۳-۵- باغ واقع در كنار رودخانه………………………………………………………… ۶۹
۲-۲- آب و طبیعت در معماری………………………………………………………………….. ۷۱
۲-۲-۱- آب و معماری…………………………………………………………………………….. ۷۱
۲-۲-۲- طبیعت و معماری………………………………………………………………………… ۹۱
۲-۲-۱-۱- طبیعت بستری برای معماری……………………………………………………. ۹۲
۲-۲-۱-۲- طبیعت عنصری از معماری………………………………………………………. ۹۴
۲-۲-۱-۳- طبیعت آرایه ای بر معماری……………………………………………………… ۹۵
۲-۲-۱-۴- طبیعت رهنمودی در معماری……………………………………………………. ۹۶
۲-۳- رمانیسم، بنیان های معرفت شناختی و نمود آن در هنر و معماری……….. ۱۰۳
۲-۳-۱- بنیان های معرفت شناسانه رمانتیسم و اهمیت ذهنی هنرمند…………….. ۱۰۴
۲-۳-۲- نقش تخیل درمعرفت شناسی رماتیسم و تأثیر آن در زیباییشناسی….. ۱۰۷
۲-۳-۳- عاطفه و احساسات هنر رمانتیك…………………………………………………… ۱۱۲
۲-۳-۴- گرایش به گوتیك در معماری و برانگیختگی احساسات……………………. ۱۱۴
۲-۳-۵- طبیعت و نگرش تازه رمانتیكها به آن ونمود آن در هنرومعماری……. ۱۱۵
۲-۳-۶- طبیعت گرایی رمانتیك های انگلیس و تحول باغ سازی…………………….. ۱۱۷
۲-۳-۷- جنبش نئوگوتیك در هنر و معماری فرانسه……………………………………. ۱۱۹
۲-۳-۸- بررسی اجمالی فرم و محتوا در هنر رمانتیك…………………………………. ۱۲۱
۲-۳-۹- نتیجه…………………………………………………………………………………………. ۱۲۴
۲-۴- توریسم و گردشگری در ایران………………………………………………………….
قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان
پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید: