پاورپوینت بررسی حاشیه نشینی در زنجان

19سپتامبر - توسط adminpost - 0 - در پاورپوینت پروژه معماری

پاورپوینت بررسی حاشیه نشینی در زنجان

خرید برچسب ها : پاورپوینت بررسی حاشیه نشینی در زنجان , مفهوم حاشیه نشینی , حاشیه نشینی , حاشیه نشینی در زنجان , حاشیه نشینی زنجان ,

دسته: معماری
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۲۵۲۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۰

پاورپوینت بررسی حاشیه نشینی در زنجان برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

هنگامیكه از حاشیه نشینی گفتگو می شود، اگر چه موضوع خاصی به اذهان متبادر می گردد اما در تعریف ارائه شده ی این مفهوم توسط پژوهشگران مختلف، تفاوتهایی دیده می شود كه باعث تغییر جامعه ی آماری هر پژوهشگر می گردد

قیمت فایل فقط ۱۲,۰۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت بررسی حاشیه نشینی در زنجان

—مفهوم حاشیه نشینی

—در زبان انگلیسی كلمه زاغه Slum از كلمه ی Slumber گرفته شود كه زمانی به كوچه های پست، گمنام و خاموش اطلاق می شد.

—هنگامیكه از حاشیه نشینی گفتگو می شود، اگر چه موضوع خاصی به اذهان متبادر می گردد اما در تعریف ارائه شده ی این  مفهوم توسط پژوهشگران مختلف، تفاوتهایی دیده می شود كه باعث  تغییر جامعه ی آماری هر پژوهشگر می گردد.

—بروز تغییر در جامعه ی آماری، موضوع پژوهش را با وجود اشتراك در لفظ، متفاوت ساخته و استفاده از نتیجه ی پژوهش های گوناگون را مشكل می سازد.

—تعریف حاشیه نشینی از دیدگاه آقایان منصوریان و آیت اللهی به گونه ای دیگر است:

«حاشیه نشینان كسانی هستند  كه در سكونتگاههای غیر متعارف با ساكنین بافت اصلی (شهر) زندگی می كنند، گروههای مزبور بیشتر بر اثر نیروی دافعه ی خاستگاه – چون فقر و بیكاری – و كمتر عوامل جاذب شهری از زادگاه خود روستا، ایل یا شهر – رانده شده و به شهرها روی آورده اند از آنجایكه اكثریت  این گروهها بیسواد بوده و مهارت  لازم را جهت جذب در بازار كار شهر ندارند عامل پس ران شهری نیز آنها از شهر رانده و به حاشیه كشانده است.

—این تعریف نوع  مسكن حاشیه نشینان را معین ساخته و علت را مهاجرت فرض می كند اما پدیده ی حاشیه نشینی را از لحاظ  اجتماعی و اقتصادی مورد توجه قرار نمی دهد (تعریفی جمعیت شناسانه از حاشیه نشینی است).

—نظریه  دیگری مهاجرت را عامل اصلی حاشیه نشینی در كشورهای در حال توسعه می داند: —در كشورهای در حال توسعه، شهرهای بزرگ با سیل عظیم  مهاجرین  روستایی روبرو هستند. شهر به عنوان یك متوقف كننده در مورد آنها عمل می نماید بعضی از مهاجرین  خوشبخت، می توانند از دروازه ی طلایی شهر عبور كرده و خود را با شهر تطبیق دهند، اما بعضی از آنها نمی توانند با شهر  سازگاری داشته باشند و در نتیجه پشت دروازه‌‌ی شهر تشكیل مناطق حاشیه نشینی می دهند. —اولین عامل حاشیه نشینی اقتصاد و بعد از آن دلایل فرهنگی  و اجتماعی است تعداد افراد در حاشیه ها و خصوصیات  آنها متفاوت است اندازه ی آنها بستگی به حجم مهاجرین  و محیط آنها دارد فرهنگ و وضع اجتماعی حاشیه نشینان با افراد شهری متفاوت است. عدم توازن و نابرابری سطح زندگی در روستا و شهر خود باعث حاشیه نشینی می شود. —

قیمت فایل فقط ۱۲,۰۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

دانلود تحقیق در مورد برج ایفل

پاورپوینت زندگینامه و آثار رابرت چارلز ونتوری

پاورپوینت روستای انجیلاق واقع در قزوین به همراه ۱۳۰ عکس از روستا و طرح هادی روستا

پاورپوینت مرمت و حفاظت بناهای تاریخی خانه اسدی قزوین

پاورپوینت زندگینامه و آثار زاها حدید

پاورپوینت بررسی حاشیه نشینی در زنجان

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.