پاورپوینت سازه های کابلی

13ژانویه - توسط adminpost - 0 - در پاورپوینت پروژه معماری

پاورپوینت سازه های کابلی

پاورپوینت سازه های کابلی , سازه‌های کابلی , سازه‌ , سازه‌ کابلی , پاورپوینت سازه‌های کابلی , دانلود پاورپوینت سازه‌های کابلی ,

دسته: معماری
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۱۹۳۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۹

پاورپوینت سازه‌های کابلی در ۳۹ اسلاید برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۷,۵۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت سازه‌های کابلی

سازه‌های کابلی

‌سازه‌های کابلی‌ ‌سازه‌هایی هستند که‌ تنش‌های داخلی فقط به صورت فشار و کشش مستقیم است‌. ‌اگر بار دیگری به آن اضافه شود‌، شکل بارگذاری تغییر کرده و به صورت سه بخش که هر یک قسمتی از بار را تحمل می‌کنند‌، تقسیم می‌شود. بارهای اضافی دیگر تعداد تقسیمات را افزایش داده تا به فرم منحنی کامل که عمل توزیع را بر عهده دارد‌، تبدیل نشود‌. در هر حال کابل فقط تحت کشش است.‌ در این نوع سیستم اعضای اصلی که همان کابل‌ها هستند به صورت کششی عمل می کنند. این سازه‌ها برای طراحی پل‌ها‌، پوشش دهانه‌های بزرگ‌، سقف‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرند‌. ساده‌ترین مثال از یک سازه کششی یک وزنه آویخته از یک کابل است‌، وزنه دقیقاً در امتداد کابل ساکن می‌شود. در حالی که بین دو نقطه اتصال به صورت کشش در یک خط راست قرار می‌گیرد.در این نوع از سازه‌های کابلی یک دکل قائم یا مایل به صورت متقارن یا نامتقارن وظیفه مهار نیروها‌ی کششی کابل‌ها و تبدیل آنها به تنش فشاری و انتقال آن به پی را بر عهده دارد. یک ترکیب کاربردی‌¬تر، سازه‌¬ای کابلی ما بین دو تکیه ¬گاه برای تحمل باری معلق در وسط دهانه است. در زیر چنین باری کابل از وسط خم می¬‌شود و هر تکیه ¬گاه نیمی از وزن بار را تحمل می¬‌کند. با توجه به این که وزن کابل در برابر بار وارده ناچیز است، کابل شکل V به خود می¬‌گیرد. نیروی کششی در کابل از طریق بار وارده و شیب کابل محاسبه می¬‌شود. نیروی کشش در کابل معمولاً برابر برآیند مؤلفه¬‌های عمودی و افقی نیروی عکس‌¬العمل است.
معمولاً نیروهای کابلی نسبت عکس با خیز دارند، به عبارت دیگر با کاهش طول کابل، قطر آن افزایش می‌یابد. یک کابل کوتاه با حداقل خیز به علت وجود نیروهای کششی بسیار بزرگ به قطر زیادی نیاز دارد. بر عکس این حالت یک کابل با خیز بسیار زیاد می‌تواند قطر کوچکی برای تحمل نیروهای کششی کم داشته باشد که کاملاً طولی عمل می‌کند.

دلایل استفاده از سازه کابلی

۱- خالص‌ترین رفتار سازه‌ای را دارد‌ ( فقط نیروی کششی را تحمل می‌کند‌).
۲- از تمام مقاومت خود بهره می‌ برند.
۳- فرم آن‌ها خود به خودی شکل گرفته و فرمی پر بازده است‌. (‌فرم طبیعی)
۴- انعطاف پذیرند و خود را با بار تطبیق می‌دهند‌.
۵- تولید صنعتی فولاد
۶- امکان ایجاد پوشش سبک روی دهانه‌های بزرگ (‌در دهانه کوچک غیر اقتصادی هستند)

کاربران عزیز توجه داشته باشید هنگام دانلود فایل از مرورگر internet explorer استفاده نکنید تا با مشکل روبه رو نشوید.

قیمت فایل فقط ۷,۵۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت مسجد کبود تبریز

پاورپوینت کاروانسرای سعدالسطنه

پاورپوینت مسجد جامع قزوین

پاورپوینت مسجد جامع میبد یزد

پاورپوینت قلعه الموت

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.