استفاده از الیاف در آسفالت

5آگوست - توسط adminpost - 0 - در پروژه عمران و ساختمان

استفاده از الیاف در آسفالت

 استفاده از الیاف در آسفالت , مقاله استفاده از الیاف در آسفالت , تحقیق استفاده از الیاف در آسفالت , دانلود استفاده از الیاف در آسفالت

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۳۷۱ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۰

تحقیق استفاده از الیاف در آسفالت برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

امروزه راه یكی از عوامل مهم در ارتباط و انتقال مسافران و بارها می‌باشد و از عوامل مهم روز است كه بحث های بسیاری دارد و كنفرانسهای مختلفی در رابطه با آن برگزار می شود در راه های با آمد وشد زیاد ،در رویه راه از مصالح قیری یا سیمانی استفاده می شود

قیمت فایل فقط ۲,۰۰۰ تومان

خرید

استفاده از الیاف در آسفالت

چکیده:

امروزه راه یكی از عوامل مهم در ارتباط و انتقال مسافران و بارها می‌باشد و از  عوامل مهم روز است كه بحث های بسیاری دارد و كنفرانسهای مختلفی در رابطه با آن برگزار می شود.

در راه های با آمد وشد زیاد ،در رویه راه از مصالح قیری یا سیمانی استفاده می شود .كه در اثر اعمال بار این نوع رویه ها دچار تغییر شكلهایی می شود كه باعث ایجاد تنشهای كششی افقی در لایه روسازی می شود كه اگر این تنشها از میزان استقامت كششی مصالح بیشتر باشد باعث ایجاد ترك می گردد.

یكی از روشهای مهم برای كاهش و كنترل عرض تركهای حاصل از كشش مستقیم استفاده از الیاف است.

به منظور ایجاد شرایط ایزوتروپ و به منظور ایجاد سیستمی كه بتواند در تمام جهات به طور تقریبا یكنواخت سبب افزایش نرمی شده و مقاومت كششی را نیز حفظ كند ،استفاده از رشته های نازك و كوتاه كه به صورت تصادفی در تمام جهات در آسفالت توزیع شود .روش مناسبی به نظر می رسد .این رشته نازك ،الیاف نامیده می شوند كه دارای انواع و شكلهای مختلف بوده و كاربردهای متعددی دارند. ازچمله آنها الیاف فولادی ،پلیمری ،شیشه‌ای و … می باشد .

۲٫تركها در آسفالت:

الف )ترك موزاییكی ( پوست ماری – سوسماری ):

این ترك به علت داشتن شباهت به پوست بدن سوسمار به این نام شناخته شده است .

این خرابی با ترك خوردن تمام و یا قسمتی از سطح رویه آسفالتی به شكل نسبتأ كوچك چند ضلعی ظاهر می‌شود كه با تكرار بار گذاری بر وسعت آن افزوده می شود .

علت به وجود آمدن این نوع تركها تغییر شكل یا خستگی بیش از حد در اثر بار گذاری بر روی لایه ها می باشد و معمولا در روسازیهای كه بر روی لایه های اساس و زیر اساس كه تراكم  كافی نداشته و یا خاكهایی كه دارای تغییر شكل زیاد و مقاومت كم می باشند ایجاد می شوند .

ب) ترك برشی (كناری ):

این تركها به موازات محور طولی راه و به فاصله كمی از روسازی بوجود می آیند این نوع تركها ممكن است علاوه بر تركهای طولی دارای تركهای عرضی نیز باشند كه معمولا یك یا چند ترك طولی را قطع كرده و به روسازی منتهی می گردد.

علت بوجود آمدن این تركها میتواند فقدان پایداری و استقامت برشی خاك یا مصالح كناره های روسازی باشد كه عدم تراكم محل كنده شده و عبور وسایل نقلیه به فاصله كم از محل كنده شده باعث تغییر شكل جانبی خاك و ایجاد ترك می شود .

قیمت فایل فقط ۲,۰۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

ساختمان و اجزا آن

احداث باغ در اراضی شیبدار

احیا و حفظ حقوق شهروندى

ارزیابی ریسک بیمه تمام خطر پیمان کاران

استفاده از الیاف در آسفالت

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.