بررسی رفتار كلی قابهای میان پر تحت اثر نیروهای جانبی

8آگوست - توسط adminpost - 0 - در پروژه عمران و ساختمان

بررسی رفتار كلی قابهای میان پر تحت اثر نیروهای جانبی

بررسی رفتار كلی قابهای میان پر تحت اثر نیروهای جانبی , رفتار كلی قابهای میان پر تحت اثر نیروهای جانبی , رفتار كلی قابهای میان پر ,

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۴۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۷

تحقیق بررسی رفتار كلی قابهای میان پر تحت اثر نیروهای جانبی برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قاب میان پر عبارتست از قابی كه درون آن با مصالح بنائی پر شده باشد، وجود همین میانقاب باعث تغییر رفتار سازه تحت اثر بارهای جانبی می‌گردد

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

بررسی رفتار كلی قابهای میان پر تحت اثر نیروهای جانبی

چکیده:

چكیده:

قاب میان پر عبارتست از قابی كه درون آن با مصالح بنائی پر شده باشد، وجود همین میانقاب باعث تغییر رفتار سازه تحت اثر بارهای جانبی می‌گردد. افزایش سختی و مقاومت در این نوع قابها بسیار حائز اهمیت بوده و بدین لحاظ در دهه‌های اخیر تحقیقات فراوانی در زمینه های مختلف اثر میانقابها بر رفتار سازه‌ها انجام شده است . اثرات مطلوب و یا نامطلوب میانقابها در زلزله‌ها و تاثیر این تغییرات بر رفتار كل ساره حداقل عاملی است كه آشنائی با رفتار قابهای میان پر را ملزم می‌سازد.

در این مقاله سعی شده است چكیده‌ای از تحقیقات انجام شده پیرامون نحوه رفتار قابهای میان پر وعوامل مؤثر بر سختی و مقاومت آنها ، نحوه توزیع تنش در میانقابها، و حالتهای شكست بصورت اجمالی بیان شود.

مقاله این هدف را دنبال می‌كند كه مهندسان ، طراحان و دانشجویان بتوانند با دید بازتری نسبت به تاثیر وجود میانقابها در سازه‌ها نگاه كنند واز رفتار واقعی قابهای میان پر بر اثر بارهای جانبی آگاه شوند.

كلمات كلیدی :

میانقاب، قاب میان پر ، رفتار سازه ، حالتهای شكست

مقدمه:

به قابهای ساختمانی كه درون آنها با دیوارهای بنائی پر شده باشد قاب میان‌پر گفته می‌شود مصالح پركننده ممكن است از نوع آجری و یا بتنی باشند كه به آنها میانقاب نیز گفته می‌شود. به‌عبارت دیگر معمولاً در هر ساختمان دیوارهایی وجود دارد كه برای جدا كردن فضاها از همدیگر (فضابندی) مورد استفاده قرار می‌گیرند. چنانچه این دیوارها در درون یك قاب واقع شوند در این صورت به آنها جداگرهای میانقابی اطلاق می‌شود.

هنگامیكه درون قابی با دیوار پر شود خواص مكانیكی آن در برابر نیروهای جانبی نظیر سختی، مقاومت، نرمی و شكل‌پذیری و … به‌طور چشمگیری تغییر می‌كند به گونه‌ای كه نمی‌توان با جمع سادة خواص قاب لخت و دیوار تنها به این خواص دست یافت تفاوت رفتار قاب‌های میان‌پر با قاب‌های لخت خود باعث تغییر رفتار سازه‌ می‌گردد. به‌طوریكه وجود میانقاب‌ها به‌نحویكه در زلزله‌ها مشاهده شده، ممكن است اثرات مطلوب و یا نامطلوبی بر روی رفتار لرزه‌ای سازه‌ها داشته باشد.

دلایل اهمیت میانقاب‌ها:

اثر میانقاب‌ها بر رفتار سازه‌ها تحت اثر بارهای جانبی (لرزه‌ای) از دیدگاههای مختلف حائز اهمیت است در حقیقت وجود این اثرات، ضرورت شناخت رفتار قاب‌های میان‌پر را ملزم می‌سازد ،بطوركلی می‌توان عوامل زیر را در این زمینه مورد توجه قرار داد:

۱- تحلیل نادرست ناشی از تخمین نادرست پریود سازه: روش‌های معمول تحلیل لرزه‌ای به یك تخمین خوب از پریود سازه بستگی دارد. از طرفی برای محاسبة پریود به سختی سازه احتیاج داریم نتایج به‌دست آمده توسط پژوهشگران نشان می‌دهد كه سختی سازه‌های دارای میانقاب، تفاوت چشمگیری با سختی سازه‌های بدون میانقاب دارد به‌طوریكه پولیاكف با در نظر گرفتن اثر باد بر روی یك ساختمان ۱۴ طبقه دارای میانقاب و همچنین براثر مشاهدات انجام شده بر روی ساختمانهای بلند در مسكو، سختی واقعی این ساختمانها را بین ۱۰ تا ۲۰ برابر سختی آنها بدون در نظر گرفتن میانقاب‌ها گزارش نموده است . در تحقیق دیگری كه توسط چوپرا بر روی یك ساختمان واقعی انجام شد نتایج زیر برای پریود اصلی این ساختمان به‌دست آمد [M1]

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

بنا های اولیه مسجد جامع كبیر یزد

بررسی رفتار كلی قابهای میان پر تحت اثر نیروهای جانبی

بناهای مذهبی

پارسه ( تخت جمشید ) Persepolis

حرارت مرکزی با آبگرم

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.