تحقیق چالز جنكز

3دسامبر - توسط زهره غفوری تبار - 0 - در پروژه معماری
 تحقیق چالز جنكز ,  چالز جنكز ,  تاریخ مرگ مدرن ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۴۹ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۸۷

تحقیق چالز جنكز چالز جنكز، تاریخ نگار و منتقد معماری، دیگر نظریه پرداز مهم معماری پست مدرن است وی در سال ۱۹۷۷ كتابی به نام زبان معماری پست مدرن به رشته تحریر درآورد با این وجود كتاب، جنكز روند جدید را كه ونچوری در معماری آغاز نموده بود، نام گذاری كرد و گسترش دادکه برای شما کاربران عزیزدرنظرگرفته شده است و شمامیتوانید این پاورپوینت رادانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۸,۵۰۰ تومان

خرید

تحقیق چالز جنكز

تاریخ مرگ مدرن:

چالز جنكز، تاریخ نگار و منتقد معماری، دیگر نظریه پرداز مهم معماری پست مدرن است وی در سال ۱۹۷۷ كتابی به نام زبان معماری پست مدرن به رشته تحریر درآورد. با این وجود كتاب، جنكز روند جدید را كه ونچوری در معماری آغاز نموده بود، نام گذاری كرد و گسترش داد.

جنكز در این كتاب تاریخ دقیق مرگ معماری مدرن را ۱۵ ژوئیه ۱۹۷۲، ساعت

۲۳/۳ بعدازظهر اعلام كرد، زمانی كه مجموعه آپارتمانهای مسكونی پروت ایگو در شهر سنت لوییس آمریكا توسط دینامیت منهدم شد. جنكز بیان می كند كه این مجموعه آپارتمانها نماد معماری مكعب شكل و بدون تزئینات مدرن بود و بسیاری از اصول طراحی آن، منطبق با اصول مطرح شده در كنگره سیام (CIAM) بود. اما به دلیل آن كه زبان انتزاعی مورد استفاده در طرح این مجموعه مدرن با آنچه سیاهپوستان ساكن و نسبتاً فقیر این مجموعه به عنوان خانه قلمداد می كردند بیگانه بود، لذا انهدام و نیستی تنها راه چاره برای پایان دادن به رنج ساكنان این ساختمان و خود ساختمان بود.

از جمله آثار مخرب كه این مجموعه بر شهر داشت محل تجمع فساد منطقه شده بود كه خود این مسئله نیز از عوامل تخریب و از بین بردن مجموعه محسوب می شده بود.

بر طبق نظر جنكز معمار نباید خود به تنهایی ساختمان را طراحی كند، آنچه در معماری مدرن مرسوم بود، بلكه باید همكار و مشاور استفاده كنندگان باشد.

الگوی شكل ساختمان نباید تنها در ذهن معمار باشد بلكه باید آن چیزی باشد كه ساكنان آینده با آن انس و آشنائی دارند و می توانند با آن ارتباط برقرار كنند.

در این كتاب نیز جنكز همانند سلف خود ونچوری انتقاد اصلی را متوجه میس وندرو خصوصاً طرح های مكعب شكل او برای موسسه تكنولوژی ایلی نویز (IIT) در آمریكا كرد، مجموعه ای از جعبه های زیبای مشابه كه فاقد هویت و نوع كاربری بودند.

نوع فایل: word

سایز:۴۹٫۷ KB 

تعداد صفحه:۸۷

قیمت فایل فقط ۸,۵۰۰ تومان

خرید

_______________________________________
پیشنهاد میکنم مطالب زیر رامشاهده کنید:

آب و معماری

بررسی مدل سازه در حالت خطی

پاور پوینت معماری روم

جزوه دیوارهای هوشمند، ساخت دیوارهای بتنی شفاف با قابلیت تغییر رنگ – مهندسی معماری

انواع پله های ساختمانی – مهندسی معماری

________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.