تعریف بتن غلتکی

8آگوست - توسط adminpost - 0 - در پروژه عمران و ساختمان

تعریف بتن غلتکی

تعریف بتن غلتکی , بتن غلتکی چیست؟ , مزایای بتن غلتکی , مقاله در مورد

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۱۳ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۷

دانلود پاورپوینت تعریف بتن غلتکی در حجم ۷۱ اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

موسسه بتن آمریکا بتن غلتکی را بدین شرح تعریف می کند بتنی که در حالت تازه شرایطی دارد که امکان عبور غلتک از روی آن فراهم می آید و بدین ترتیب در نهایت بتن متراکم شده ای که وسیله تراکم آن غلتک بوده حاصل می شود

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

تعریف بتن غلتکی

چکیده:

تعریف بتن غلتکی :

موسسه بتن آمریکا بتن غلتکی را بدین شرح تعریف می کند . بتنی که در حالت تازه شرایطی دارد که امکان عبور غلتک از روی آن فراهم می آید و بدین ترتیب در نهایت بتن متراکم شده ای که وسیله تراکم آن غلتک بوده حاصل می شود. بسیاری از خصوصیات بتن غلتکی در حالت تخت شده مشابه بتن معمولی است . با این تفاوت که می توان بتن غلتکی ساخت که خصوصیات آن در حالت سخت شده خارج از محدود تعریف شده بتن معمولی باشد تعریف عبارت تراکم غلتکی نیز به معنای فرآیندی است که تراکم بتن در طی آن صورت می گیرد با استفاده از غلتک های لرزان.

کاربرد:

بتن غلتکی برای هر فعالیت عمده ای که بتوان بتن با اسلامپ کم را به آن محل حمل کرد جا داد و متراکم کرد قابل استفاده است. بتن غلتکی برای فعالیت هایی ایده آل برای مواردی زمانی باید از RCC بهره برد که نیاز است فعالیتی با حداقل هزینه ها صورت گیرد. کاربرد آن همانطور که اشاره گردید می تواند شامل ساخت محوطه های بزرگ ایپرون، سدهای وزنی، نشیب بند و فراز بندها خاکریزهای مستحکم ، لایه های اساس برای بارگذاری های سنگین، جهت حفاظت از سدهای وزنی و ……

اصلی ترین مزایای بتن غلتکی :

این روش ساخت در حقیقت روشی رقابتی با دیگر عناصر سازه ای قابل کاربرد در روسازی های راه است.عمده ترین مزایای این روش عبارت است:

هزینه ها: تاریخچه استفاده از بتن غلتکی در برابر بتن معمولی نشان از آن دارد که هزینه اجرای هر متر مکعب با بتن غلتکی به مراتب کمتر از بتن معمولی است بطور متوسط محدوده کاهش هزینه ها. از ۲۵ تا ۵۰% می باشد. این ۲۵ تا ۵۰ درصد کاهش در هزینه ها بطور کلی بدلیل مصالح مصرفی ، میزان سیمان مصرفی، سهولت و سادگی در روش اجرا می باشد. از دیگر دلایلی که باعث کاهش هزینه ها می گردد کاهش زمان اجرا روسازی هی بتن غلتکی است.

اجرای سریع: همانطور که ذکر گردید این روش اجرای سریع در مقایسه با روش اجرا بوسیله بتن معمولی باعث کاهش قابل ملاحظه ای در هزینه ها می گردد.

کاهش زمان اجرا از چندین سال به چند ماه سبب می گردد نه تنها هزینه های اجرایی بلکه هزینه هایی چون نظارت، هزینه های احتمالی ناشی ازتوقف تجهیزات مرتبط و هزینه های مربوط به توقف های فصلی کار کاملا حذف می گردد. اساسا اجرا توسط بتن غلتکی علاوه بر مسائل فنی سبب ایجاد یک مزیت اصلی بنام اقتصادی شدن طرح در تعامل با زمان می گردد.

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

اندازه گذاری و تلرانس گذاری هندسی (GD and T )

پاورپوینت تحویل ، کنترل و اصول انبارداری کالا

افزایش کارایی رویه های بتنی با اجرای روکش اسفالتی

عملیات گودبرداری و اصول آن

پاورپوینت آشنایی با انواع گسل

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.